« دورترین حالت های انسان از خداویژگی ناپسند بنی اسرائیل در میل به دنیا »

صله ارحام از آداب نیک عید نوروز است

نوشته شده توسطرحیمی 2ام فروردین, 1396

مدیر مدرسه علمیه شهرستان نقده استان آذربایجان غربی، با بیان این که نباید فقرا را فراموش کنیم، گفت:

یکی از آداب نیک عید نوروز، صله ارحام است که این مهم باعث از بین رفتن کدورت ها بین افراد و بهبود روابط اجتماعی می شود.
 

حجت الاسلام حسین منیری ضمن تبریک فرارسیدن عید نوروز، اظهارداشت:

در روایتی از امام صادق(علیه السلام) نقل شده است، هنگامی که نوروز شد، غسل کن و لباس پاکیزه بپوش و خودت را خوشبوساز و آن روز را روزه بدار؛ که این فرمایشات نشان از توجه امامان ما به این مناسبت ها دارد.

وی افزود: نوروز ايرانيان كه در آغاز فصل بهار جشن گرفته مي‌شود، پيام آور نو شدگي سال، زمان خروج انسان از عالم خمودگي و پيوستن به طبيعت و همچنین شروع به حيات اجتماعي دوباره در جامعه است؛ همچنین عید نوروز نماد تحول و تغيير و دگرگوني است و در این ایام انسان باید یک تحول درونی برای خود داشته باشد.

مدیر مدرسه علمیه شهرستان نقده گفت: یکی از آداب نیک عید نوروز، صله ارحام است که این مهم باعث از بین رفتن کدورت ها بین افراد و بهبود روابط اجتماعی می شود.

وی افزود: از دیگر سفارشات امامان معصوم، در زمان نو شدن سال، خانه تکانی، دیدن طبیعت خدادادی، رسیدگی به فقرا و … است که به نظر می رسد باید به بحث رسیدگی به فقرا با توجه به مناسبت عید نوروز بیشتر توجه داشت.

حجت الاسلام منیری در پایان سخنان خود، با اشاره به اهمیت ساده زیستی در اسلام و دوری از تجمل گرایی، تصریح کرد: خانواده ها فراموش نکنند که تأکید دین اسلام و روایات مختلف امامان این است که ساده زیستی را رعایت کنند و از اسراف به دور باشند.

حوزه


فرم در حال بارگذاری ...