« نیمه شبها گریه کن بسیار در ماه رجباستراتژی شیطان در گمراه کردن انسان »

صله رحم عبادت است

نوشته شده توسطرحیمی 7ام فروردین, 1396
 
حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاریان:
 
«صله ارحام» نوعی عبادت است و از طرف خداوند پاداش دارد.
صله رحم عبادت است
ایام نوروز فرصت مناسبی برای رفتن به مهمانی و دید و بازدید است و این سنت به بخشی از فرهنگ ما تبدیل شده که با شروع سال جدید کوچکترها به دیدار بزرگترها می‌روند و سال نو را تبریک می‌گویند. 
 
درباره اهمیت صله رحم گفتگویی با حجت الاسلام حاج حسین انصاریان ترتیب داده است که که در ادامه می خوانید:
 
صله‌رحم در چه زمانی صورت می‌گیرد؟
 
خداوند متعال در قرآن کریم در آیات بسیاری به اهمیت صله‌رحم اشاره کرده است؛ همچنین ائمه‌ی معصوم ما صله رحم را زمینه ساز افزایش خیر و برکت و روزی دانسته اند که و خداوند ثواب زیادی برای آن در نظر گرفته است.
 
حجت الاسلام حاج حسین انصاریان در این خصوص بیان کرد: معمولا به محض رسیدن سال نو، کوچکترها مثل فرزندان پسر و فرزندان دختر به دیدن پدر و مادرها می‌روند و عروس و دامادها به دیدن خانواده هایشان می‌روند و این دیدار هم غم و غصه را از دل می زداید و هم دل انسان را شاد می‌کند.
 
آثار صله رحم
 

وی با اشاره به آثار صله رحم از نگاه دین مبین اسلام گفت:صله رحم نوعی عبادت است و اینطور نیست مردم عزیز کشورمان که به محض آغاز سال نو به دیدار یکدیگر می روند یا مردم اقصی نقاط دنیا که دوستدار فرهنگ نوروز هستند به دیدار هم بروند، فقط یک دید و بازدید کرده باشند؛ خیر، این دید و بازدید و در آیین و دین اسلام برایش ثواب در نظر گرفته شده و خداوند هم برای عبادت ما پاداش در نظر گرفته است.

 
 
فرصت نوروز و صله رحم
 
حجت الاسلام انصاریان ضمن اشاره به غنیمت شمردن فرصت نوروز برای تازه شدن دیدارها اظهار داشت: ایام نوروز به بهانه آمدن سال جدید و تعطیلاتی که در آن وجود دارد و به خاطر فضای شادی که این ایام دارد، می‌تواند فرصت مناسبی برای این دیدو بازدیدها باشد و مردم می‌توانند در یک فضای شاد و خوش خداوند را عبادت کنند و پاداش بزرگی برای این عبادتشان از خداوند کریم دریافت کنند.
 
وی در پایان عنوان کرد: امیدواریم این سنت بیش از گذشته مورد توجه همگان به خصوص جوانان و کوچکترها قرار بگیرد تا رسم ادب و فرهنگ منعقد شود تا مورد رحمت خداوند هم قرار بگیرند.
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: ط.جمالی [عضو] 
5 stars

بسیار عالی

1396/01/08 @ 21:01


فرم در حال بارگذاری ...