« تلاوت ماندگار عبدالباسط محمد عبدالصمد + فیلماز حکم رأی سفید تا دعوت بسیج از کاندیداها »

طلبه باید به این باور برسد که متعلق به امام زمان(عج) است

نوشته شده توسطرحیمی 27ام بهمن, 1394

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در جمع طلاب اهواز:

طلبه باید به این باور برسد که متعلق به امام زمان(عج) است

اگر حضرت امام خمینی(ره) تکیه‌گاهشان به آقا امام زمان(عج) نبود، در آن دورانی که شرق و غرب علیه ایران آتش می‌ریختند، با صراحت و قدرت هرچه تمام اعلام نمی‌کردند که «جنگ جنگ تا رفع کامل ظلم».

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدیقی، امام‌جمعه موقت تهران، امروز در جلسه اخلاق طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، بابیان این‌که طلاب، افسران، سنگر نشینان، مرزداران و زمینه‌سازان ظهور حضرت ولیعصر(عج) هستید، اظهار داشت:

طلبگی یعنی حرکت در مسیر خلیفه الهی! و از آنجایی‌که محیط مدارس امام زمان(عج) و حوزه‌های امام صادق علیه السلام ، محیط انسان‌سازی بوده، یک طلبه باید در این صراط گام بردارد.

دبیرکب بنیاد بین المللی غدیر افزود: یک طلبه در قدم اول، باید ظرفیت الهی خویش را با نور خدا پر کند تا در مسیر خلیفه الهی قرار گیرد.

الفبای طلبگی مناعت طبع و عزت‌نفس است

این استاد اخلاق حوزه‌ علمیه، الفبای طلبگی را مناعت طبع و عزت‌نفس نامید و تصریح کرد: طلبه واقعی فردی است که اگر خواست از گرسنگی بمیرد، نباید چشمش به دست این‌ و آن باشد، بلکه فقط نگاهش را به امام زمان(عج) معطوف کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدیقی افزود: طلبه باید به این باور برسد که متعلق به آقا امام زمان(عج) است و بدون اذن ایشان، برای دریافت مساعده و کمک، حق مراجعه به هیچ فردی را ندارد؛ چراکه طلبه پشتیبان و صاحب دارد و آن حضرت حجت(عج) است.

وی در ادامه بابیان این‌که اقتدار امام خمینی(ره) برگرفته از مناعت طبشان بود، اظهار داشت: اگر امام(ره) تکیه‌گاهشان به آقا امام زمان(عج) نبود، در آن دورانی که شرق و غرب علیه ایران آتش می‌ریختند، با صراحت و قدرت هرچه تمام اعلام نمی‌کرد که «جنگ جنگ تا رفع کامل ظلم»، پس لزوم مناعت طبع از واجبات طلاب و روحانیون است.

امتحانات و آزمایش‌های الهی جدیدی در راه است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدیقی، با تأکید بر این‌که امتحانات و آزمایش‌های الهی جدیدی در راه است، گفت: مردم و مسئولان باید هوشیار باشند که در انتخابات پیش رو، امتحان جدیدی در راه است که سبب شناختن حق از باطل می‌شود.

عاشق خدا شوید!

این استاد حوزه گفت: شما باید عاشق شوید، و إلا دل‌هایتان هرزه می‌شود و با دیدن یک‌چشم و ابرو، می‌لرزد «هر آنچه دیده بیند،دل کند یاد»، پس تا انسان عاشق نشود، نمی‌تواند راه درست را انتخاب کند.

امام‌جمعه موقت تهران، در ادامه سخنان خود، داستان حضرت یوسف و بساط گناه زلیخا را مثال زد و گفت: اگر دلتان خدایی باشد، مثل حضرت یوسف علیه السلام می‌شوید که در اتاق خلوت آن قصر بزرگ و در کنار زیباترین زن شهر، می‌گوید «معاذ الله انه ربي احسن مثواي» من صاحب دارم.

وی افزود: انسان فقط یک دل دارد و باید آن را به یک دل بند دهد، پس دلی که صاحب داشته باشد، همان‌گونه که حضرت یوسف علیه السلام در خلوت با زلیخا، به گناه نیافتاد، شما نیز به همین آسانی منحرف نمی‌شوید؛ چراکه صاحب‌خانه دلتان خدا و نگهبانش امام زمان(عج) می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدیقی، بابیان این‌که خودسازی از «دل» شروع می‌شود، تصریح کرد: قلوب آن طلبه و آخوندی که شکار هوا، هوس و جاه و مقام دنیا می‌شود، بی‌صاحب است و آن فردی که همه دارایی خود را از شهداء به دست آورده، اما پشت پا به آن‌ها می‌زند و با ولایت‌فقیه مقابله می‌کند، دلدارش شیطان شده و هیچ نوری از خدا در روح و جانش قرار نگرفته است.

لکه‌های سیاه قلبتان را با توبه پاک کنید

این استاد اخلاق حوزه‌های علمیه، بابیان این‌که مجاری قلب، حواس پنج گانه است، تصریح کرد: باید با ذکرالله، جلوی این مجاری را گرفت و اجازه ورود گناه به دل را نداد! چراکه اگر وارد آن شد، به‌مثابه یک لکه ننگ سیاهش می‌کند.

وی در پایان افزود: اگر در دلتان لکه سیاهی از گناه وارد شد، آن را با توبه پاک کنید و در غیر این صورت این لکه سیاه، همچون میکروب سرطان تکثیر می‌شود و درنهایت قلب شما «ختم الله علی قلوبهم» خواهد شد که دیگر راهی برای بازگشت نخواهد بود؛ پس کاری نکنیم امام زمان(عج) بگوید، تو مال من نیستی و دیگر تو را دوست ندارم.

منبع:حوزه

نظر از: دختری از قبیله آفتاب [عضو] 

سلام عالی بود بروزم منتظر حضور گرمتون هستم

1394/11/27 @ 21:25


فرم در حال بارگذاری ...