« فقیه بیابان‌گرد!دانلود نماهنگ «پرواز تا بهشت» »

فرشتگان به استقبال شهدای آتش نشان می آیند

نوشته شده توسطرحیمی 11ام بهمن, 1395

آیت الله العظمی جوادی آملی آیت الله العظمی جوادی آملی:

فرشتگان به استقبال شهدای آتش نشان می آیند

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو اظهار داشتند:

اين شهداي آتشنشاني همه ما را داغدار كردند، افسوس مي‌خوريم و گريه هم مي‌كنيم، اما اين طور نيست كه اينها چيزي را از دست داده باشند و چيزي نگرفته باشند!

حضرت آیت الله جوادی آملی در جلسه درس تفسیر امروز خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو اظهار داشتند:  اين شهداي آتش نشاني همه ما را داغدار كردند، افسوس مي‌خوريم و گريه هم مي‌كنيم، اما اين طور نيست كه اينها چيزي را از دست داده باشند و چيزي نگرفته باشند! ما نمي‌دانيم آنها چقدر لذت بردند از فرشتگاني كه در آنجا به استقبال آنها رفته‌اند، اين بخشي كه در سوره مباركه يس هست که شهيدِ مي‌گويد:

اي كاش شما اینجا بوديد و مي‌ديديد اينجا چه خبر است و فرشتگان با ما چه كردند؛

«يا لَيْتَ قَوْمي‏ يَعْلَمُونَ ٭ بِما غَفَرَ لي‏ رَبِّي وَ جَعَلَني‏ مِنَ الْمُكْرَمينَ».

 ایشان ادامه دادند: الآن اگر كسي صداي اين شهداي آتش نشان را بشنود مي‌بيند كه می گویند اي كاش بوديد و مي‌ديديد اينجا ملائكه با ما چه كردند! ما خيال مي‌كنيم انسان كه مي‌ميرد تمام مي‌شود در حالي اینگونه نیست بلکه انسان، مرگ را مي‌ميراند نه اینکه بميرد. اين بيان نوراني سيدالشهداء(سلام الله عليه) در روز عاشورا همين بود فرمود مرگ پلی است که زير پاي شماست «صَبْراً بَنِي الْكِرَامِ فَمَا الْمَوْتُ إِلَّا قَنْطَرَةٌ» مرگ يك پلي است كه شما روي آن پا مي‌گذاريد و از آن عبور مي‌كنيد.

حضرت آیت الله جوادی آملی اذعان داشتند: اين بيان نوراني را ائمه(علیهم السلام) فرمودند که «مَنْ‏ رَدَّ عَنْ‏ قَوْمٍ‏ مِنَ الْمُسْلِمِينَ عَادِيَةَ مَاءٍ أَوْ نَارٍ وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ»؛ اگر كسي قيام كند نگذارد جايي آتش بگيرد يا نگذارد جايي را سيل ببرد، بهشت براي او واجب می شود! اين را همين خاندان اهل بیت(علیهم السلام) گفتند که عِدل قرآن کریم هستند، دينِ ما به همين بيان اهل بيت(علیهم السلام) وابسته است. در نتیجه از اين طرف دلسوزي و گريه و اشك در فقدان آنها هست اما بدانیم که در آن طرف فرشتگان به استقبال آنها مي‌آيند.

حوزه


فرم در حال بارگذاری ...