موضوعات: "فرق و مذاهب" یا "بهائیت" یا "مذهب تشیع" یا "شیعه( امامیه)" یا "اسماعیلیه" یا "زیدیه" یا "کیسانیه" یا "مذاهب تسنن" یا "وهابیت" یا "خوارج" یا "اباضیه" یا "فراماسونری" یا "صهیونسیم"

مولوی عبدالحمید چه چیز را انکار می‌کند؟

نوشته شده توسطرحیمی 6ام فروردین, 1399

 

در دید اسلامی، بلایای طبیعی و سختی‌ها می‌تواند اسباب مختلفی نظیر امتحان، ترفیع درجه، مصیبت و برطرف شدن گناهان داشته باشد. بنابراین روش مولوی عبدالحمید در اتهام‌زنی به بلادیدگان در زمان بلا، نشانه ناآشنایی با مسلمات و ابتدائیات اسلامی است.

 

در روزهای اخیر که کشور اسلامی ما ایران، مانند بسیاری از کشورهای دیگر درگیر بیماری کرونا شده است، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در سخنانی عجیب موجب ملتهب شدن جو مذهبی کشور شده و سخنان وی واکنش‌های متعددی را در پی داشت. گروهی از علمای اهل سنت، از سخنان وی دفاع کرده ـ که البته تعدادی از آن‌ها در فضای مجازی ابراز کردند که تحت فشار عبدالحمید و طیف او چنین گفته‌اند ـ گروهی، واکنش‌ها را ناشی از فهم ناصحیح از سخنان عبدالحمید مطرح کردند ـ (ر.ک بیانیه با عنوان فعالان عرصه وحدت اسلامی خطاب به عبدالحمید) و گروهی دیگر سخنان او را ناشی از جهل به مسائل دینی اجتماعی سیاسی، یا تلاش برای به دست آوردن دست‌آوردهای سیاسی بعد از شکست طیف وی در انتخابات مجلس دانستند.

سخنان وی چهار جنبه اصلی داشت که عبارتند از:

۱ـ ادعای شیوع کرونا در ایران، توسط طلاب چینی جامعة‌المصطفی صلی الله علیه و آله العالمیة

۲ـ ادعای تلاش جامعةالمصطفی برای شست‌وشوی مغزی دانشجویان خارجی اهل سنت (کنایه از شیعه کردن آن‌ها)

۳ـ ادعای گسترش بیماری کرونا و دیگر بلایا در ایران، به خاطر بی‌احترامی به مقدسات اهل سنت.

۴ـ اهل بیت علیه السلام و کسانی که به آن‌ها توسل می‌شد، شفا نداده و مشخص شد تنها شفادهنده خداست.

در این اثنا برخی از علمای شیعه هم به این سخنان اخیر مولوی عبدالحمید واکنش نشان دادند:

به گونه‌ای که حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی مطلق استاد حوزه علمیه و سخنران مذهبی در واکنش به اظهارات مولوی عبدالحمید، او را به منظره علمی براساس آیات قرآن، عقل و روایات پیامبر صلی الله علیه و آله از آثار برادران اهل سنت دعوت کرد.

ادامه »

ام کلثوم همسر خلیفه دوم چه کسی بود؟

نوشته شده توسطرحیمی 15ام بهمن, 1398

 

فتنه رخدادهایی است که در بیرون رقم می خورد، یکی از فتنه ها در زمان ما بدون شک وهابیت است، این فرقه جعلی توسط یهودیان انگلیس ایجاد شد و به جان اسلام انداختند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی پاسخ داد:
ام کلثوم همسر خلیفه دوم چه کسی بود؟

حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی، صبح امروز در جمع عزاداران فاطمیه در غدیریه دیانی اصفهان اظهار کرد: در روایات نقل است که مردم در هنگام وضو گرفتن رسول الله برای تبرک گرفتن از ترشحات آب وضوی حضرت از هم سبقت می گرفتند، ولی چه اتفاقی افتاد در مدت کم پس از رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله ، با پاره تن رسول الله چنین کردند.

وی ادامه داد: سؤال دیگر این است که چرا امامان معصوم با آن که انسان های شریف و خوبی هستند، ولی همیشه غریب و تنها بوده و امام عصر(عج) ما هم امام غریب است، علت غربت امامان چیست؟

کارشناس دینی با بیان اینکه علل غربت امامان بسیار زیاد است، گفت: یکی از این دلایل که باعث می شود مردم از دور ائمه علیه السلام و امامان پراکنده شوند و امام غریب بماند شبهه ها و فتنه ها است. 

ادامه »

شیعه واقعی از زبان حضرت فاطمه سلام الله علیها

نوشته شده توسطرحیمی 4ام بهمن, 1398

 

مردى به همسرش گفت:

به حضور حضرت زهرا (سلام الله عليها) برو و از قول من به آن حضرت بگو:

من از شيعيان شما هستم، آيا شما قبول داريد كه من از شيعيان شما هستم ؟!
همسر او به حضور فاطمه (سلام الله عليها) آمد و پيام شوهرش را ابلاغ كرد.

فاطمه زهرا (سلام الله عليها) به او فرمود:

به شوهرت بگو:

ان كنت تعمل بما امرناك و تنتهى عما زجرناك فانت من شيعتنا و الا فلا؛ اگر تو آنچه را كه ما كرده ايم انجام مى دهى و از آنچه نهى نموده ايم به جاى نمى آورى ، پس از شيعيان ما هستى ، و گرنه از شيعيان ما نيستى.

همسر نزد شوهر آمد و گفتار حضرت زهرا (سلام الله عليها) را به او ابلاغ كرد، شوهر او از اين پاسخ ، محزون گرديد و آه و ناله اش بلند شد و مى گفت :

واى بر من! كيست كه به گناه آلوده نباشد، بنابراين اگر من از گناه پاك نگردم ، شيعه نيستم و وقتى كه شيعه نبودم ، جاودانه در دوزخ خواهم بود، واى بر من چه خاكى بر سرم كنم ؟…

همسرش وقتى او را آن گونه آشفته و نگران ديد، به حضور حضرت زهرا (سلام الله عليها) آمده و جريان را به عرض او رسانيد.

حضرت زهرا (سلام الله عليها) به آن بانو فرمود:

به شوهرت بگو:

چنين نيست كه تو تصور مى كنى ، شيعيان ما از افراد نيك اهل بهشت هستند، ولى اگر گناهكار باشند، بر اثر بلاها و گرفتاريها كه به سوى آنها رو مى آورد، و صدماتى كه در صحراى محشر، در روز قيامت و يا در طبقه اعلاى دوزخ مى بينند، گناهانشان ريخته مى شود و آنها از گناهان پاك مى گردند، و سپس آنها را نجات مى دهيم و به سوى بهشت مى بريم(سفينة البحار، ج 1 ص 231.)


منبع:۳۶۰ داستان از فضايل مصائب و كرامات فاطمه زهرا سلام الله علیها ،عباس عزيزى



دستگیری مفتی فربه داعش در موصل

نوشته شده توسطرحیمی 27ام دی, 1398

به نقل از العربیه، مفتی فربه داعش در موصل عراق که روزگاری در عملیات اعدام مخالفان این گروه تروریستی دست داشته و فتوای منفجر کردن مرقد یونس پیامبر علیه السلام را صادر کرده بود، روز گذشته از سوی نیرو‌های امنیتی عراق دستگیر شد.

دستگیری مفتی فربه داعش که فتوای تخریب مرقد یونس نبی را صادر کرد+ تصاویر

بخش اطلاع رسانی دستگاه امنیتی عراق در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد نیرو‌های امنیتی روز پنج شنبه موفق شدند مفتی داعش را که ملقب به «ابوعبدالباری» بود، بازداشت کنند.

در بیانیه دستگاه امنیتی عراق آمده است: تیم ضربت وابسته به فرماندهی پلیس نینوا طبق اطلاعات بدست آمده و پس از بررسی، جستجو و پیگیری‌های مداوم توانست مسئول امور شرعی و مفتی داعش معروف به «شفاء النعمه» و ملقب به «ابو عبدالباری» را بازداشت کند.

دستگیری مفتی فربه داعش که فتوای تخریب مرقد یونس نبی را صادر کرد+ تصاویر

در ادامه این بیانیه آمده است:

این شخص به عنوان خطیب در شماری از مساجد شهر (موصل) فعالیت می‌کرد و به خطبه‌های تحریک آمیزش علیه نیرو‌های امنیتی معروف بود. او افراد را به پیوستن به داعش و بیعت با آن تشویق می‌کرد و تفکرات افراطی را در زمانی که داعش بر موصل مسلط بود، رواج می‌داد.

دستکاه امنیتی عراق اعلام کرد این مفتی داعش در منطقه «حی المنصور» شهر موصل بازداشت شد.

دستگیری مفتی فربه داعش که فتوای تخریب مرقد یونس نبی را صادر کرد+ تصاویر

گفتنی است مرقد تاریخی یونس پیامبر علیه السلام از جایگاهی ویژه در میان مردم موصل برخوردار است. در سال ۲۰۱۴ گروه تروریستی داعش در ادامه تخریب تمامی مساجد دارای ضریح و مرقد، اقدام به منفجر کردن این بنای تاریخی کرد.

گروه تروریستی داعش از ژوئن سال ۲۰۱۴ تا زمان آزادسازی موصل بوسیله نیرو‌های عراقی در ژوئیه ۲۰۱۷ کنترل این شهر را در دست داشت.

باشگاه خبرنگاران

جوان مسیحی در شب کریسمس برای امام حسین علیه السلام عزاداری کرد

نوشته شده توسطرحیمی 6ام دی, 1398

 

سوژه این گزارش از بازنشر یک استوری توسط محمدحسین پویانفر مداح اهل بیت علیه السلام آغاز شد که در آن نشان می‌داد، یک جوان مسیحی دو سالی است، در ایام کریسمس به هیأت ریحانةالنبی سلام الله علیها می‌رود. این جوان شب میلاد حضرت عیسی علیه السلام به جای حضور در مراسم‌های ویژه این ایام یا عکس گرفتن با درخت کریسمس، به مراسم روضه سیدالشهدا علیه السلام رفته بود. او را پیدا کردم و جویای ماجرای این حضور شدم.

.

دنیل گیاروف جوان ۲۰ ساله‌ای است که پدرش اهل روسیه و خودش نیز سال‌ها خارج از ایران زندگی کرده است. او در دوران راهنمایی و دبیرستان به ایران می‌آید و در مدارس ایران تحصیل می‌کند، اما اوج آشنایی او با فرهنگ اهل بیت علیه السلام و شعائر اسلامی در دوران دبیرستان رقم می‌خورد که برگزاری مراسم عزاداری در ایام محرم نظر او را جلب می‌کند.

گیاروف در این باره می‌گوید:

«من در گذشته از محرم تنها خاطره‌ام، نذری‌های آن زمان بود،

اما زمانی‌که وارد دبیرستان شدم، دوستان مذهبی پیدا کردم

و به‌واسطه آن‌ها به هیأت رفتم و حدود سه‌سال پیش از طریق یکی از دوستان با محمدحسین پویانفر آشنا شدم و رابطه‌ای دوستانه و صمیمی میان ما شکل گرفت.»

.

 

ادامه »

حمایت مالی عربستان از مستشرقان شیعه شناسی

نوشته شده توسطرحیمی 3ام دی, 1398

 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مداحی، استاد مؤسسه حکمت، شامگاه یکشنبه، اول دی ماه در دومین نشست «مستشرقان و حدیث شیعه» در مجمع‌الفکر الاسلامی قم گفت: در آلمان اسلام‌شناسی و شیعه‌شناسی عمدتاً براساس منابع مکتوب و مطالعه قرون اولیه اسلام است. برخلاف دانشگاه‌های آمریکای شمالی که اسلام سیاسی و معاصر را بررسی می‌کنند. البته به تدریج اسلام‌شناسان آلمانی هم به این سمت (بررسی اسلام سیاسی) رفتند.


 
قطب شیعه‌شناسی در اسرائیل

وی افزود: نسل اول اسلام‌شناسان دانشگاه‌های اسرائیل حت تعلیم مستشرقانی بودند که از آلمان دعوت شده بودند ولی نسل بعدی عمدتاً به اروپا اعزام شدند؛ این اعزام و دعوت بعد از ۵۰ سال نشان می‌دهد که یکی از قطب‌های شیعه‌شناسی در اسرائیل شکل گرفته است.

مداحی با اشاره به فعالیت جوزف الیاش به عنوان یکی از مستشرقان اظهار کرد: این شخص بعد از ماجرای گروگانگیری در ایران مورد توجه قرار گرفته زیرا وی به لحاظ فقهی و حدیثی با استناد به منابع شیعه تلاش کرده این کار را زیر سؤال برده و آن را برخلاف عقیده شیعه بداند؛ وی مقاله‌ای نوشت و نظریه  گلدزیهر را، که معتقد است قرآن شیعه با بقیه مسلمین تفاوت دارد، رد کرد. 

ادامه »

ده شاهد بر اشتباه بودن اعتقاد اهل سنت در مورد غدیر (+عکس نوشته و پوستر)

نوشته شده توسطرحیمی 27ام آذر, 1398
 
 واقعه غدیر، ماجرایی است که کتمان وقوع آن، غیرممکن است و اساساً نامعقول ودر طول تاریخ، دیده نشده که مورخ و محدثی، منکر وقوع جریان غدیر باشد; مگر تعداد انگشت شماری که آنها نیز مدرک مورد وثوقی برای مخاطب خود ندارند. پس انکار چنین واقعه ای شدنی نیست، چرا که یکصد و ده تن از اصحاب ،روایت گر حماسه پرشکوه غدیرند و سیصد و شصت محدّث و مورّخ، اثر خود را به نقل آن آراسته اند.
با این وجود، پس چه چیزی عامل ایجاد این انحراف شد؟
چه شد که دارنده مدال افتخار « من کنت مولاه، فهذا علیّ مولاه » خانه نشین شد؟
چه شد که نخستین بیعت کنندگان با علی علیه السلام ، در پیمان شکنی نیز پیشگام و پیشتاز گشتند!!؟؟
و چه شد که کمتر از سه ماه پس از واقعه، شد آنچه که نباید می شد؟بی شک می توان گفت که مهمترین عامل این انحراف و اختلاف، و علت اصلی این تغییر مسیر، بحث و جدالی است که بر سر واژه «مولا» در حدیث نبوی وجود دارد .
چرا که به پندار آنها، این کلمه به معنای دوست و یاور است، نه «امام و رهبر».
اما آیا واقعا اینطور است؟
آیا واژه «مولا» در آن حدیث شریف،به معنای دوست و محبوب است؟

شواهدی که ثابت می کند «مولا» در حدیث غدیر به معنای « امام و رهبر» است

برای پاسخ به سوال بالا به 10 گواه و شاهد متمسّک می شویم. شهودی که ثابت می کنند  این پندار، وهم و شبهه ای بیش نیست:


شاهد اول

« یا أیّها الرّسول بلّغ ما اُنزل اِلیک من رّبک وإن لّم تفعل فما بلّغت رسالته»

« ای پیامبر،آنچه را ازخداوند بر تو نازل شده است ابلاغ کن که اگر چنین نکنی،ابلاغ رسالت خدا نکرده ای»(سوره مائده/آیه 67)

پیامبر با این آیه که در بازگشت از آخرین سفر حج بر آن حضرت نازل گردید مامور به ابلاغ چه پیامی شد که نرساندن آن به مردم، به تباه ساختن تمامی کوشش های پیامبر می انجامید؟
آیا واقعا این پیام بزرگ، اعلام دوستی و یاوری علی علیه السلام است ؟!  

 جواب به شبه غدیر درباره کلمه مولی (پوستر)

 کوچک (800*800)  پوستر (2500*2500)

ادامه »

ضرورت زندگی مسلمانان چیست؟

نوشته شده توسطرحیمی 27ام آذر, 1398

 

امام موسی صدر
فشرده شدن صفوف مسلمین چیزی نیست که تنها پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم آن را سفارش کرده باشد،

بلکه ضرورت زندگی و عقل نیز آن را به ما توصیه می کند

و موضوعی است که هستی و بقای ما به آن بستگی دارد..

مقصود من از وحدت کلمه مسلمین این نیست که آن را کورکورانه تکرار کنیم.

بلکه منظورم آن است که وحدت به تمام معنای کلمه در تمامی نعقلات و اندیشه های ما جا گیرد

و برنامه و اعمال و کوشش های ما گردد.

موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل البیت

عیان شدن ارتباط حجت الاسلام سید حسن مصطفوی با فرقه شیرازی ها

نوشته شده توسطرحیمی 27ام آذر, 1398

 

?پس از فتنه ۸۸ بود که منتقدین نظام احساس کردند برای پیداسازی اهداف انحرافیشان نیاز است با هم پیوند بخورند.

در همین خصوص اخیرا خبری منتشر شده، که طلبه لندنی که پس از گرانی بنزین به مردم جسارت کرده بود، از شاگردان جناب سیدحسن خمینی می باشد، این مطلب از چند جهت دارای اهمیت است.

?اولا اینکه این روحانی نمای هتاک اتفاقا جز فرقه شیرازی ها بوده و احتمالا به دلیل اشتراکات سیاسی سید صادق شیرازی با سیدحسن، مرید و شاگرد او شده است! چرا که برخی اندیشه های سید حسن با سیدصادق شیرازی همسو بوده، که می توان به قضیه چهارشنبه های سفید (بی حجابی) و یا حمله به سفارت ایران در انگلیس و یا قضیه شهادت سردار همدانی، که هر دوی این جریان موضع مشترک سکوت و سیاه نمایی را داشتند اشاره کرد که بعنوان لکه ی سیاهی در پرونده تاریخی این دو نفر ثبت شده است!

?ثانیا جالب است بدانید که حجت الاسلام علی اکبر احسانی مسئول دفتر قم و حجت الاسلام رشید داودی از شاگردان سید حسن مصطفوی از رابطین باندمنتظری درمنزل حسن خمینی می باشند!

?ثالثا زمانی که آقای یادگار یادگار با احمد منتظری، سراج موسوی عمادالدین باقی( از مرتبطین باند هاشمی معدوم) ارتباط دارد، دیگر چه انتظاری از شاگردان و مرتبطین سیدحسن است.(رجوع به نشریه حریم امام ره )

?وقتی موسسه نشر آثار امام ره به دستور سید حسن در یک برنامه منظم چندساله بمنظور تبیین اندیشه های امام (ره) بیش از ۲۰ جلسه مصاحبه از آقای بیات زنجانی تهیه و سایر مراجع مانند حضرات آیت مکارم شیرازی و نوری همدانی را در این موضوع بایکوت می کند دیگر انتظاری نیست!(رجوع، دفتر موسسه در قم)

? اگر بازهم شنیدید که برخی از مرتبطین سیدحسن مصطفوی در لندن یا کانادا و۰۰۰۰ علیه انقلاب و مردم فعالیتی داشته اند ، اصلا تعجب نکنید! و احتمالا در آینده نزدیک باید شاهد سهم خواهی #مثلث مصطفوی، منتظری و شیرازی باشیم!

?جناب سید حسن خمینی«فأين تذهبون»؛ به كجا چنين شتابان؟ از شما بعنوان یادگار یادگار، انتظار پاسخگویی است و استدعا داریم اگر جنابعالی، مرتبط و همسو با جریان شیرازی ها و باند منتظری نیستید، رسما تکذیبه صادره کنید.

?فیلم هتاکی این فرد
https://eitaa.com/khabarehowzeh/8916

رسانه مستقل خبر حوزه

اصلاحات جدید بن سلمان؛ مسابقه جهانی ورق‌بازی در عربستان برگزار می‌شود

نوشته شده توسطرحیمی 25ام آذر, 1398

 

اقدامات محمد بن سلمان در راستای آنچه به نام اصلاحات در عربستان انجام می‌دهد، به برگزاری مسابقه جهانی ورق‌بازی در این کشور رسیده است.

«ترکی آل الشیخ» رئیس هیأت سرگرمی عربستان سعودی امروز (شنبه) از برگزاری مسابقات جهانی ورق‌بازی در ابتدای سال ۲۰۲۰ خبر داد.

به نوشته وبگاه اخبار۲۴، آل الشیخ گفت که در هماهنگی با فدراسیون ورزش‌های فکری، قرار است بزرگترین مسابقه ورق‌بازی جهان در قالب «جام ورق‌بازی ریاض» برگزار شود. او از تمامی ورق‌بازان عربستان و جهان خواست تا در این مسابقه شرکت کنند.

او همچنین از برگزاری جشن هنری در منطقه الشرقیه خبر داد که در دو شب برگزار خواهد شد.

مسابقات ورق‌بازی سال گذشته برای اولین بار در سطح داخلی برگزار و حضور برخی مفتی‌های سعودی در این مسابقه نیز در شبکه‌های اجتماعی بسیار جنجال‌برانگیز شد.


حضور «عادل بن سالم بن سعید الکلبانی» از مبلغان سعودی در مسابقات داخلی ورق‌بازی در فروردین ماه ۹۷

 

ترکی آل الشیخ همچنین از برگزاری بزرگترین رخداد موسیقی «دی.جی» خاورمیانه به نام «میدل بیست» با حضور ۱۰۰ دی.جی از کشورهای عربی و جهان از ۱۹ الی ۲۱ دسامبر آتی  (۲۸ آذر الی ۳۰ آذر) در ریاض خبر داد و گفت که پیش‌بینی می‌شود در این مراسم ۷۰ هزار نفر شرکت کنند و دی.جی‌های معروف جهانی از جمله «دیوید جیتا»، «مارتین جاریکس» و «استیو اوکی» نیز حضور می‌یابند.

هیأت سرگرمی که از هفتم می ۲۰۱۶ تأسیس شده است را می‌توان یکی از بارزترین اقدامات محمد بن سلمان برای ایجاد تغییرات مدنظر خویش در عربستان دانست. تغییراتی که ولیعهد سعودی از آن به عنوان «اصلاحات» یاد می‌کند اما مخالفانش اقداماتی می‌بینند که سنخیتی با ارزش‌های اسلامی و جامعه عربستان ندارد.

اقدامات این نهاد جدید تا کنون اعتراض بسیاری از مبلغان دینی سعودی را برانگیخته است. برگزاری «دیسکو حلال» و دعوت از خواننده‌های غربی برای شرکت در کنسرت‌های موسیقی و برگزاری جشنواره «موسم ریاض» که اخیرا به پایان رسیده، از جمله این اقدامات است.

تا کنون روحانیون بسیاری به علت مخالفت با این برنامه‌ها بازداشت شده‌اند.

فارس