موضوعات: "مذاهب تسنن" یا "وهابیت"

ام کلثوم همسر خلیفه دوم چه کسی بود؟

نوشته شده توسطرحیمی 15ام بهمن, 1398

 

فتنه رخدادهایی است که در بیرون رقم می خورد، یکی از فتنه ها در زمان ما بدون شک وهابیت است، این فرقه جعلی توسط یهودیان انگلیس ایجاد شد و به جان اسلام انداختند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی پاسخ داد:
ام کلثوم همسر خلیفه دوم چه کسی بود؟

حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی، صبح امروز در جمع عزاداران فاطمیه در غدیریه دیانی اصفهان اظهار کرد: در روایات نقل است که مردم در هنگام وضو گرفتن رسول الله برای تبرک گرفتن از ترشحات آب وضوی حضرت از هم سبقت می گرفتند، ولی چه اتفاقی افتاد در مدت کم پس از رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله ، با پاره تن رسول الله چنین کردند.

وی ادامه داد: سؤال دیگر این است که چرا امامان معصوم با آن که انسان های شریف و خوبی هستند، ولی همیشه غریب و تنها بوده و امام عصر(عج) ما هم امام غریب است، علت غربت امامان چیست؟

کارشناس دینی با بیان اینکه علل غربت امامان بسیار زیاد است، گفت: یکی از این دلایل که باعث می شود مردم از دور ائمه علیه السلام و امامان پراکنده شوند و امام غریب بماند شبهه ها و فتنه ها است. 

ادامه »

دستگیری مفتی فربه داعش در موصل

نوشته شده توسطرحیمی 27ام دی, 1398

به نقل از العربیه، مفتی فربه داعش در موصل عراق که روزگاری در عملیات اعدام مخالفان این گروه تروریستی دست داشته و فتوای منفجر کردن مرقد یونس پیامبر علیه السلام را صادر کرده بود، روز گذشته از سوی نیرو‌های امنیتی عراق دستگیر شد.

دستگیری مفتی فربه داعش که فتوای تخریب مرقد یونس نبی را صادر کرد+ تصاویر

بخش اطلاع رسانی دستگاه امنیتی عراق در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد نیرو‌های امنیتی روز پنج شنبه موفق شدند مفتی داعش را که ملقب به «ابوعبدالباری» بود، بازداشت کنند.

در بیانیه دستگاه امنیتی عراق آمده است: تیم ضربت وابسته به فرماندهی پلیس نینوا طبق اطلاعات بدست آمده و پس از بررسی، جستجو و پیگیری‌های مداوم توانست مسئول امور شرعی و مفتی داعش معروف به «شفاء النعمه» و ملقب به «ابو عبدالباری» را بازداشت کند.

دستگیری مفتی فربه داعش که فتوای تخریب مرقد یونس نبی را صادر کرد+ تصاویر

در ادامه این بیانیه آمده است:

این شخص به عنوان خطیب در شماری از مساجد شهر (موصل) فعالیت می‌کرد و به خطبه‌های تحریک آمیزش علیه نیرو‌های امنیتی معروف بود. او افراد را به پیوستن به داعش و بیعت با آن تشویق می‌کرد و تفکرات افراطی را در زمانی که داعش بر موصل مسلط بود، رواج می‌داد.

دستکاه امنیتی عراق اعلام کرد این مفتی داعش در منطقه «حی المنصور» شهر موصل بازداشت شد.

دستگیری مفتی فربه داعش که فتوای تخریب مرقد یونس نبی را صادر کرد+ تصاویر

گفتنی است مرقد تاریخی یونس پیامبر علیه السلام از جایگاهی ویژه در میان مردم موصل برخوردار است. در سال ۲۰۱۴ گروه تروریستی داعش در ادامه تخریب تمامی مساجد دارای ضریح و مرقد، اقدام به منفجر کردن این بنای تاریخی کرد.

گروه تروریستی داعش از ژوئن سال ۲۰۱۴ تا زمان آزادسازی موصل بوسیله نیرو‌های عراقی در ژوئیه ۲۰۱۷ کنترل این شهر را در دست داشت.

باشگاه خبرنگاران

ده شاهد بر اشتباه بودن اعتقاد اهل سنت در مورد غدیر (+عکس نوشته و پوستر)

نوشته شده توسطرحیمی 27ام آذر, 1398
 
 واقعه غدیر، ماجرایی است که کتمان وقوع آن، غیرممکن است و اساساً نامعقول ودر طول تاریخ، دیده نشده که مورخ و محدثی، منکر وقوع جریان غدیر باشد; مگر تعداد انگشت شماری که آنها نیز مدرک مورد وثوقی برای مخاطب خود ندارند. پس انکار چنین واقعه ای شدنی نیست، چرا که یکصد و ده تن از اصحاب ،روایت گر حماسه پرشکوه غدیرند و سیصد و شصت محدّث و مورّخ، اثر خود را به نقل آن آراسته اند.
با این وجود، پس چه چیزی عامل ایجاد این انحراف شد؟
چه شد که دارنده مدال افتخار « من کنت مولاه، فهذا علیّ مولاه » خانه نشین شد؟
چه شد که نخستین بیعت کنندگان با علی علیه السلام ، در پیمان شکنی نیز پیشگام و پیشتاز گشتند!!؟؟
و چه شد که کمتر از سه ماه پس از واقعه، شد آنچه که نباید می شد؟بی شک می توان گفت که مهمترین عامل این انحراف و اختلاف، و علت اصلی این تغییر مسیر، بحث و جدالی است که بر سر واژه «مولا» در حدیث نبوی وجود دارد .
چرا که به پندار آنها، این کلمه به معنای دوست و یاور است، نه «امام و رهبر».
اما آیا واقعا اینطور است؟
آیا واژه «مولا» در آن حدیث شریف،به معنای دوست و محبوب است؟

شواهدی که ثابت می کند «مولا» در حدیث غدیر به معنای « امام و رهبر» است

برای پاسخ به سوال بالا به 10 گواه و شاهد متمسّک می شویم. شهودی که ثابت می کنند  این پندار، وهم و شبهه ای بیش نیست:


شاهد اول

« یا أیّها الرّسول بلّغ ما اُنزل اِلیک من رّبک وإن لّم تفعل فما بلّغت رسالته»

« ای پیامبر،آنچه را ازخداوند بر تو نازل شده است ابلاغ کن که اگر چنین نکنی،ابلاغ رسالت خدا نکرده ای»(سوره مائده/آیه 67)

پیامبر با این آیه که در بازگشت از آخرین سفر حج بر آن حضرت نازل گردید مامور به ابلاغ چه پیامی شد که نرساندن آن به مردم، به تباه ساختن تمامی کوشش های پیامبر می انجامید؟
آیا واقعا این پیام بزرگ، اعلام دوستی و یاوری علی علیه السلام است ؟!  

 جواب به شبه غدیر درباره کلمه مولی (پوستر)

 کوچک (800*800)  پوستر (2500*2500)

ادامه »

اصلاحات جدید بن سلمان؛ مسابقه جهانی ورق‌بازی در عربستان برگزار می‌شود

نوشته شده توسطرحیمی 25ام آذر, 1398

 

اقدامات محمد بن سلمان در راستای آنچه به نام اصلاحات در عربستان انجام می‌دهد، به برگزاری مسابقه جهانی ورق‌بازی در این کشور رسیده است.

«ترکی آل الشیخ» رئیس هیأت سرگرمی عربستان سعودی امروز (شنبه) از برگزاری مسابقات جهانی ورق‌بازی در ابتدای سال ۲۰۲۰ خبر داد.

به نوشته وبگاه اخبار۲۴، آل الشیخ گفت که در هماهنگی با فدراسیون ورزش‌های فکری، قرار است بزرگترین مسابقه ورق‌بازی جهان در قالب «جام ورق‌بازی ریاض» برگزار شود. او از تمامی ورق‌بازان عربستان و جهان خواست تا در این مسابقه شرکت کنند.

او همچنین از برگزاری جشن هنری در منطقه الشرقیه خبر داد که در دو شب برگزار خواهد شد.

مسابقات ورق‌بازی سال گذشته برای اولین بار در سطح داخلی برگزار و حضور برخی مفتی‌های سعودی در این مسابقه نیز در شبکه‌های اجتماعی بسیار جنجال‌برانگیز شد.


حضور «عادل بن سالم بن سعید الکلبانی» از مبلغان سعودی در مسابقات داخلی ورق‌بازی در فروردین ماه ۹۷

 

ترکی آل الشیخ همچنین از برگزاری بزرگترین رخداد موسیقی «دی.جی» خاورمیانه به نام «میدل بیست» با حضور ۱۰۰ دی.جی از کشورهای عربی و جهان از ۱۹ الی ۲۱ دسامبر آتی  (۲۸ آذر الی ۳۰ آذر) در ریاض خبر داد و گفت که پیش‌بینی می‌شود در این مراسم ۷۰ هزار نفر شرکت کنند و دی.جی‌های معروف جهانی از جمله «دیوید جیتا»، «مارتین جاریکس» و «استیو اوکی» نیز حضور می‌یابند.

هیأت سرگرمی که از هفتم می ۲۰۱۶ تأسیس شده است را می‌توان یکی از بارزترین اقدامات محمد بن سلمان برای ایجاد تغییرات مدنظر خویش در عربستان دانست. تغییراتی که ولیعهد سعودی از آن به عنوان «اصلاحات» یاد می‌کند اما مخالفانش اقداماتی می‌بینند که سنخیتی با ارزش‌های اسلامی و جامعه عربستان ندارد.

اقدامات این نهاد جدید تا کنون اعتراض بسیاری از مبلغان دینی سعودی را برانگیخته است. برگزاری «دیسکو حلال» و دعوت از خواننده‌های غربی برای شرکت در کنسرت‌های موسیقی و برگزاری جشنواره «موسم ریاض» که اخیرا به پایان رسیده، از جمله این اقدامات است.

تا کنون روحانیون بسیاری به علت مخالفت با این برنامه‌ها بازداشت شده‌اند.

فارس

تیر خلاص عالم اهل سنت زاهدانی به شبکه وهابی‌ کلمه + فیلم

نوشته شده توسطرحیمی 20ام آذر, 1398

 

یکی از علمای زاهدان در گفت‌وگو با شبکه وهابی کلمه، این شبکه را روی آنتن زنده ضایع کرد.

شبکه وهابی کلمه یکی از شبکه‌هایی است که با پول عربستان سعودی به منظور تفرقه‌افکنی میان مردم ایران فعالیت می‌کند.

در حالی که این شبکه‌ وهابی مدعی شده بود هیچ عالم اهل سنتی حامی جمهوری اسلامی نیست، 

یکی از علمای زاهدان در گفت‌وگوی تلفنی که با شبکه وهابی کلمه داشت،

تاکید کرد اهل سنت حامی جمهوری اسلامی هستند و به آن رای داده‌اند.

 

صحنه دردناک مواجهه دختر ایزدی با داعشی متجاوز پس از ۵ سال + فیلم

نوشته شده توسطرحیمی 9ام آذر, 1398

 

در صحنه‌ای که قلب هر آدمی را به درد می‌آورد،

“اشواق حجی"، دختر ایزدی، رو در روی متجاوز داعشی و کسی که در تمام زمان اسارت دختر در چنگال داعش، متعرض وی شده بود، قرار گرفت.

زمانی دختر اسیر او بود، اما اکنون او اسیر لباس زرد زندان‌های عراق است.

دانلود فیلم اصلی

 

دختر که در زمان اسارت و در حالی که سن و سالی نداشت، مورد بدترین شکنجه‌های روحی و جسمی توسط این جلاد قرار گرفته بود، با چشمان اشک بار سر جلاد خود فریاد کشید: چرا رؤیا‌های مرا نابود کردی؟ چرا دلم را شکستی؟

دختر ادامه داد: “تو زندگی مرا نابود کردی.. زمانی که ۱۴ سال بیشتر نداشتم به من تعرض کردی، بدترین ظلم‌ها را در حقم روا داشتی. من جای دختر تو بودم، رؤیاهایم را دزدیدی؛ امروز نوبت توست که مکافات آنهمه ظلم را ببینی. “

صحنه، صحنه‌ای تکان دهنده است. اشواق حجی پس از ۵ سال، رو در روی متجاوز داعشی عراقی قرار گرفته است. کسی که مدت‌های طولانی او را به بند کشیده و در معرض بدترین شکنجه‌های جسمی و روحی قرار داده است.

در این ویدیو، جنایتکار داعشی عراقی تبار سرش را پایین انداخته است و در جواب سئوال‌های پی در پی اشواق، فقط سکوت کرده بود و وقتی از او خواست سرش را بالا بیاورد، این کار را نکرد.

پیداست که یادآوری آن خاطرات تلخ برای دختر چقدر دردناک است. ویدیو با غش کردن دختر و روی زمین افتادن او تمام می‌شود.

اسماعیل مراد برادر نادیه مراد

این ویدیو را یک فعال ایزدی به نام “اسماعیل مراد"، منتشر کرده است. او برادر نادیه مراد، زن ایزدی است. خواهر او مدت‌ها در اسارت گروه تروریستی داعش بوده است. نادیه ۳ ماه پس از اسارت، از چنگال داعش فرار کرد و به آلمان رفت. وی سال گذشته برنده جایزه صلح نوبل شد و اعلام کرد که این جایزه را صرف ساخت بیمارستانی مخصوص قربانیان تجاوز‌های جنسی در شهر خود یعنی سنجار، واقع در شمال عراق خواهد کرد.

نادیه در آن زمان به همراه پزشک کنگویی به نام” دنیس موکویگ"، به دلیل تلاش برای جلوگیری از استفاده از تجاوز جنسی به عنوان سلاح در جنگ‌ها و درگیری‌های مسلحانه، برنده جایزه‌ای به ارزش دو میلیون دلار شدند.

نادیه مراد یکی از ۷ هزار زن و دختری بود که در زمان حمله گروه تروریستی داعش به شمال عراق و اشغال موصل، در آگوست ۲۰۱۴ اسیر و مورد شکنجه و تعرض قرار گرفت.

گفتنی است در سوم آگوست ۲۰۱۴ گروه تروریستی داعش به شهر سنجار در استان نینوا، کانون تجمع ایزدی‌های عراق و جهان، حمله کرد و هزاران زن و کودک و مرد را کشت یا ربود.

توطئه آل سعود در تعویض نمادهای شیطان با نمادهای مقدّس

نوشته شده توسطرحیمی 25ام مرداد, 1398

 

محمدحسن حیدری، محقق و پژوهشگر علوم قرآن و حدیث:

دستِ توطئه آل سعود در تعویض نمادهای شیطان با نمادهای مقدّس

نمادهای ابلیس در حج سال ۲۰۰۴ به دستور وهابیون جای خود را به نماد دیگری داد. آنان امنیت حجاج را دستمایه­­ خود برای این تغییرات قرار دادند.

رمی جمرات (پرتاب سنگ‌ریزه­‌ها) سه‌گانه، از اعمال واجب در حج نزد تمامی فرق اسلامی است که در روز عید قربان و دو روز بعد از آن در صحرای منا انجام می‌­شود. تاریخچه آن بنا بر روایات به زمان آدم علیه السلام و یا زمان ابراهیم علیه السلام باز می‌­گردد که ابلیس در آن مواضع توسط ایشان دیده شده بود و با گذشت زمان ستون‌هایی در آنجا ساخته شد.

با گذشت زمان و ایجاد انحراف در دین حنیف ابراهیمی برخی از اعمال حج تعطیل شد اما ظاهر برخی از اعمال مثل رمی جمرات باقی ماند و با ظهور دین مبین اسلام تأکیدی ویژه بر این آیین شد.

پرتاب هفت سنگ‌ریزه به سمت ستون و یا در حقیقت نماد شیطان نشانه دشمن دانستن ابلیس است که این عملی سفارش شده در قرآن است. … إِنَّ الشَّیْطانَ لْلإِنْسانِ عَدُوٌّ مُبینٌ؛

شیطان برای آدمی دشمنی آشکار است‏ (سوره مبارکه یوسف، آیه 5) همچنین در ادعیه هنگام پرتاب سنگ‌ریزه‌ها این دعا وارد شده است:

الله اکبر، اللهم ادحر عنی الشیطان؛

خدایا شیطان را از من دور گردان.

ادامه »

ویژه نامه سالروز تخریب قبور ائمه اطهار علیهم السلام در بقیع

نوشته شده توسطرحیمی 1ام تیر, 1397

 

فرقه ضاله وهابی بر اساس تفکر غلط با کمک آل سعود بسیاری از آثار دینی را تخریب و به هتک حرمت قبور ائمه بقیع و دیگر اماکن پرداختند. در طول تاریخ جنایات زیادی کرده و امروزه نیز همان تفکر را دنبال میکند؛ در حالی که این عقیده بر خلاف کتاب و سنت است.

آشنایی با قبرستان بقیع

یکی از پر خاطره ترین مکانهای مدینه، بقیع است ; جایی که نخست آن را بقیع الغرقد می نامیدند. «غرقد» نوعی درخت بوده که در گذشته، در محل این قبرستان و یا در کنار آن قرار داشته و محتملا به تدریج با گسترش قبرستان، آن درختها (که به نظر برخی توتستان بوده) از میان رفته است. بقیع پیش از اسلام، گورستان مردم یثرب بوده و پس از اسلام نیز به عنوان مهمترین گورستان مدینه شناخته شده است. این گورستان با وسعت نسبتا زیاد خود، در طول قرون مختلف اسلامی مدفن صحابه، تابعین و مهمتر از همه، چهار تن از امامان (علیهم السلام) بوده و از این رو محل زیارت تمامی زائران مدینه منوره است. بقیع در ناحیه شرقی مسجد النبی و تقریبا در فاصله دویست متری آن قرار دارد. این قبرستان تا یکصد سال پیش خارج از حصار قرار داشت، اما اکنون تقریبا در میان شهر مدینه واقع شده و با چهار خیابان محاصره گردیده است ; ستین، عبد العزیز، ابی ذر، باب العوالی.

بقیع در زمان رسول خدا صلی الله علیه و آله نیز زیارتگاه بوده و آن حضرت برخی شبها خانه را ترک کرده و تنها به بقیع می رفته و در آنجا به راز و نیاز با خدا می پرداخته است. برخی دختران آن حضرت و نیز برخی از یاران نزدیکش در بقیع مدفونند ; کسانی چون عثمان بن مظعون که از صحابی مورد علاقه رسول خدا صلی الله علیه و آله بود.

قبرستان بقیع تا قبل از تسلط آل سعود، قبه های متعددی داشت که بر روی قبور خاصی ساخته شده بود. اما اکنون به صورت فضای باز و ساده ای در آمده است و قبرها جز نشانی ساده، به صورت سنگی که بالای سر آنها گذاشته شده، چیزی ندارد. با وجود این، تعلق خاطر مسلمانان به مدفون شدگان بقیع باعث گردیده است تا قبر عده ای از بزرگان مدفون، مشخص باقی بماند ; گرچه به مرور زمان، قبور صدها بلکه هزاران تن از صحابه و تابعین به دست فراموشی سپرده شده و قبر آنان نا مشخص مانده است.

قبرستان بقیع

بقیع در گذر تاریخ(1) (2)

ادامه »

تصاویر وحشتناک از سوءتغذیه کودکان یمنی

نوشته شده توسطرحیمی 13ام مرداد, 1396

 


 

جهان به راستی چشمان خود را به روی رخدادهای یمن بسته است؛

این کم آب ترین و فقیرترین کشور جهان که اکنون بیش از دو سال است زیربمباران های رژیم عربستان سعودی قرار دارد، دچار همه گیری وبا شده و هزاران نفر از مردم این کشور درگیر این بیماری مهلک شده اند. از سوی دیگر کمبود دارو و مواد غذایی نیز شرایط زجرآوری را برای مردم به ویژه کودکان بی گناه یمنی پدیده آورده است. در ادامه به تصاویر رویترز از سوءتغذیه وحشتناک در میان کودکان یمنی توجه کنید.

گفتنی است این تصاویر ممکن است برای عده ای ناراحت کننده باشد.

ادامه »

خیانت بزرگ وهابیت برای نابودی تاریخ اسلام

نوشته شده توسطرحیمی 12ام تیر, 1396
 
 

 نقشه تخریب آثار و ابنیه اسلامی نقشه ای بسیار عمیق و خائنانه‎ای بود که بیگانگان برای محو مستندات و شواهد عینی و اثری تاریخ اسلام کشیده بودند و در موقعی که برای تسلّط بر کشورهای اسلامی دست به تفرقه و فرقه سازی بودند…

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی به مناسبت  هشتم شوال روز جهانی بقیع در نوشتاری بیان کردند: بقیع، از چهارده قرن پیش تا امروز، همواره زیارتگاه مسلمین و مرکز بیداری و تذکار خاطرات رجال و شخصیّت‌های بزرگ اسلام بوده است.

این قبرستان، پس از روضه مقدّسه نبویّه، یکی از منابع مهمّ تاریخ اسلام است که وجود شخصیت‌های تاریخی اسلامی را اثبات و تأیید مینماید که در حدود ده هزار نفر از صحابه نبیّ مکرّم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم در این قبرستان مدفون میباشند.

ادامه »