« مقاله‌ی فارن افرز چگونه پروژه‌ی «کاخ سفید - ریاض» در کلید زدن اعتراضات در ایران را «لو» داد؟در جریان کودتای سقیفه هدف نابودی امیرمومنان علی علیه السلام و حاکمیت الهی بود »

فساد و تبعیض بعد از ۳۹ سال در جامعه انقلابی معنا ندارد

نوشته شده توسطرحیمی 20ام بهمن, 1396

 

آیت الله حسینی بوشهری:

فساد و تبعیض بعد از ۳۹ سال در جامعه انقلابی معنا ندارد

مسؤولان راه نفوذ دشمن را ببندند

امام جمعه قم تأکید کرد:

باید راه های نفوذ دشمن را ببندیم و فساد و تبعیض را از جامعه برداریم تا مردم در آغاز ورود به ۴۰ سالگی همان نشاط سال ۵۷ را داشته باشند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو هیأت رییسه خبرگان امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت ایام دهه فجر گفت:

پیروزی انقلاب اسلامی یک نعمت بزرگ الهی بود.

وی افزود: قرآن می فرماید روزهایی را به یاد آورید خدا بر شما تفضل کرد که حکومت طاغوت می خواست شما را از هستی نابود کند اما خدا به داد شما رسید، مؤمنان و انقلابی ها باید خدا را داشته باشند و در کارها به خدا توکل کنند اگر تکیه گاه محکم الهی باشد هیچ ابرقدرتی نمی تواند بر مؤمنان پیروز شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که جوامع نسبت به حوادثه دو دسته هستند، اظهار داشت: برخی از جامعه ها حوادث را تحمل می کنند و از تهدیدها به نفع ارزش ها و دین خود استفاده می کنند و استوار در صحنه می مانند و قله های شرف را فتح می کنند.

وی ادامه داد: عده ای دیگر از فرصت ها استفاده نمی کنند و احساس ضعف و سستی دارند و بی ایمانی آن ها جلوه گر می شود و چنین ملتی آینده خود را تباه می کند، ملت ایران حوادثی سخت را دید اما با اراده استوار ایستاد تا جایی که توانست به قله های شرف و عزت دسترسی پیدا کند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که ملت ایران توانست رژیمی سفاک تا دندان مسلح را کنار زد، ابراز داشت: رژیمی که در اوج بی کفایتی سیاسی و سرسپردگی نسبت به بیگانگان بود، ضربه های بسیاری به دین و آرمان های مردم وارد کرد.

وی عنوان کرد: رژیم ستمشاهی مردم را از صحنه کشور بیرون کرد و اندیشه های نسل جوان را خشکاند و دست بیگانگان را برای چپاول باز گذاشت و اقتصاد کشور را بر هم ریخت، ملت ایران توانست چنین رژیم ظالمی را به خواست خدا سرنگون کند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: رژیم پهلوی ایمان مردم را به سخره گرفته بود و می خواست فرهنگ غرب را بر کل کشور مسلط کند، این رژیم روحانیت آزادی خواه و حق طلب و حوزه ها و دانشگاه ها را به مسلخ برده بود، در زمان این رژیم استقلال معنای خود را از دست داده بود.

وی اضافه کرد: بزرگ منجی ملت ایران حضرت امام خمینی(ره) مردم انقلابی را رهبری کردند و انقلاب را به پیروزی رساندند، امام در مکتب سیاسی خود نقش هدایت الهی را برجسته کرد و به نقش مردم اهمیت ویژه داد که نتیجه مردم سالاری دینی شد، با پیروزی انقلاب روند  امید به آینده و نگرانی از دشمنان زخم خورده به وجود آمد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که آنچه تاکنون از دست دشمنان برآمده انجام داده و باز هم انجام می دهند، گفت: دشمن با ترور، کودتا، جنگ تحمیلی، جنگ نرم و تحریم درصدد از بین بردن انقلاب بوده و هست و این توطئه ادامه دارد.

وی افزود: به کوری دشمنان امید در جامعه اسلامی همچنان زنده و بالنده است، جهت گیری انقلاب اسلامی عوض نشد و آرمان های انقلاب محفوظ ماند، پیشرفت در عرصه های گوناگون و دانش های مهم  مانند هسته ای دنیا را دچار بهت و ناباوری کرده است، همه دستاوردها در شرایط سختی مانند تحریم توسط فرزندان برومند ملت انجام شده است.

امام جمعه قم با بیان این که خداوند دشمنان را احمق آفریده است، اظهار داشت: اگر دشمنان تحریم نمی کردند شاید واردات همچنان ادامه پیدا می کرد اما ملت روی پای خود ایستاد، امروز ایران اسلامی با قدرت رهبری و مردم به جایی رسیده  که اگر کشوری در منطقه عمل نادرستی انجام داد و ایران نهیبی می زند ناگریز به توضیح دادن هستند.

وی ادامه داد: امروز آمریکایی ها وامانده اند و اعلام می کنند که قدس پایتخت رژیم صهیونیستی است اما در سازمان ملل کشورها به آن اعتنا نمی کنند و این جرأت به برکت انقلاب اسلامی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که 22 بهمن امسال همه می آیند، ابراز داشت: حضور پرشور مردم سبب سرشکستگی قدرت ها خواهد شد، مسؤولان باید توجه داشته باشند که ملت برای انقلاب کم نگذاشته است اما فساد و تبعیض در جامعه انقلابی بعد از 39 سال معنا ندارد.

وی عنوان کرد: مسؤولان بدانند که دشمن درصدد است با جنگ نرم ذهن مردم را به آنچه می خواهد منحرف کند از این رو نباید کاری کنند که ابزار در اختیار دشمن قرار گیرد و دشمن ضربه بزند، باید راه های نفوذ دشمن را ببندیم و فساد و تبعیض را از جامعه برداریم تا مردم در آغاز ورود به 40 سالگی همان نشاط سال 57 را داشته باشند.

رسا


فرم در حال بارگذاری ...