« انسان چگونه آقا یا نوکر دیگری می شود؟الهی یار زیبایم نیامد »

قائم شخص است یا عنوان؟!

نوشته شده توسطرحیمی 15ام اردیبهشت, 1396

 

«… اگر از دنیا جز یک روز باقى نمانده باشد، خداوند آن روز را آن‏قدر طولانى خواهد کرد تا اینکه او خروج کند. پس او زمین را از عدل و داد پُر خواهد کرد همان‌گونه که از ظلم و جور پُر شده است و خداوند در یک شب کار او را درست خواهد کرد…»

قائم شخص است یا عنوان؟

 از عبدالعظیم حسنى علیه السلام نقل شده است که گفت:

«بر مولایم محمدبن‌على علیهماالسلام (امام جواد) وارد شدم، در حالی‌که قصدم این بود از ایشان در مورد قائم(عج) سؤال کنم و بپرسم که آیا او همان مهدى است یا غیر از مهدى کس دیگرى امام قائم است؟ قبل از اینکه من لب به سخن باز کنم، فرمودند:

«یا اباالقاسم! قائم ما همان مهدى است که باید در زمان غیبت منتظر او بود و پس از ظهور به فرمانش گردن نهاد و او سومین فرزند از نسل من است. سوگند به خدایى که محمد(ص) را به پیامبرى برگزید و امامت را مخصوص ما اهل‌بیت(علیهم السلام) قرار داد، اگر از دنیا جز یک روز باقى نمانده باشد، خداوند آن روز را آن‏قدر طولانى خواهد کرد تا اینکه او خروج کند. پس او زمین را از عدل و داد پُر خواهد کرد همان‌گونه که از ظلم و جور پُر شده است.

و خداوند در یک شب کار او را درست خواهد کرد [و اسباب فرجش را مهیا خواهد نمود]، چنانکه کار موسی را اصلاح کرد زمانی‌که براى گرفتن قطعه‏اى آتش و گرم‌کردن خانواده‌‏اش از آنها جدا شد، اما در حالى به‌سوى آنها برگشت که به پیامبرى و نبوت رسیده بود». سپس امام علیه‌السلام فرمود: «ارزشمندترین اعمال شیعیان ما انتظار فرج است»

كمال‌الدين، ج‏۲، ص۳۷۷

شبستان

نظر از: آ.ن - ثقلین [عضو] 

مجنون شدم که راهی صحرا کنی مرا
گاهی غبار جاده ی لیلا، کنی مرا
کوچک همیشه دور ز لطف بزرگ نیست
قطره شدم که راهی دریا کنی مرا
پیش طبیب آمده‌ام، درد می‌کشم
شاید قرار نیست مداوا کنی مرا
من آمدم که این گره ها وا شود همین!
اصلا بنا نبود ز سر وا کنی مرا
حالا که فکر آخرتم را نمی­کنم
حق می­دهم که بنده دنیا کنی مرا
اللهم عجل لولیک الفرج
عیدتان مبارک
التماس دعا
http://saghalain.kowsarblog.ir/

1396/02/22 @ 07:49


فرم در حال بارگذاری ...