« خائن به پروردگار و پیغمبرش نباشیدمحترم‌ترین چیزها نزد خدای متعال »

قرب خدا به انسان با اسماء حسنی محقق است

نوشته شده توسطرحیمی 20ام دی, 1396
 

مفسر قرآن کریم با بیان اینکه قرآن فرموده است خداوند از رگ گردن به مردم نزدیکتر است، مراد همین نزدیکی است، گفت: خداوند با رحمت و همه اسماء حسنی به بندگانش نزدیک است.

e="text-align: justify; padding-right: 120px;">
 
آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی ۱۹ دی در جلسه تفسیر خود در مسجد اعظم گفت:

خداوند به همه نزدیک است، ولی کسانی که با خدا کار ندارند، خودشان، خود را از خدا دور کرده‌اند، لذا خداوند با اسماء حسنی به همه نزدیک است.

وی با بیان اینکه قرآن فرموده است خداوند از رگ گردن به مردم نزدیکتر است، مراد همین نزدیکی است، افزود: خداوند با رحمت و همه اسماء حسنی به بندگانش نزدیک است؛ الان هم اگر ملحد و مشرک و کمونیست در قلبش بگوید من آمدم؛ خداوند صدای او را می‌شنود، وگرنه لفظ اسلام برای این است که ما با او معامله مسلمان بکنیم.

 
این مرجع تقلید تصریح کرد:
اگر کسی یا الله بگوید خداوند حرف او را می‌شنود و در کارش تخفیف می‌دهد و  اگر حق الناس و حق الله او را  بدهند مورد عفو قرار خواهد گرفت.
 
وی افزود: اگر کسی مقرب بود هم معطر است و هم روزی خوبی در قیامت و هنگام مرگ خواهد داشت و خود فرد بهشتی نیز روح و ریحان و جنت نعیم است؛ همچنین همه اصحاب یمین نسبت به این افراد، سلام دارند ولی اگر کسی جزء مکذبین ضالین باشد با  دود و آتش  از او پذیرایی خواهد شد.
 
این مفسر بیان کرد: در روایت هست که دو نفر در قیامت کنار هم هستند، ولی یکی جلوی پای خودش را نمی‌بیند ولی دیگری با نور خود در حال حرکت به سمت بهشت است.
 

ایکنا

  آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی ۱۹ دی در…" data-path="../../plugins/share_plugin/img/">


فرم در حال بارگذاری ...