« نورانیت و قطع امید از صفات محبین اهل بیت علیهم السلامدانلود روضه حضرت زهرا سلام الله علیها با نوای سید مهدی حسینی »

قرن ظهور و حضور

نوشته شده توسطرحیمی 19ام بهمن, 1396
 
سیدمسعود علوی:
در دهه آخر قرن بیستم، انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید و همه فرضیات جامعه شناسان، تاریخ دانان و علمای علم سیاست را به هم ریخت.
روزنامه «رسالت» در سرمقاله خود به قلم «سیدمسعود علوی» نوشت:
 
آیات زیادی در قرآن حکایت از ظهور مردی از سلاله پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله دارد که خواهد آمد و بساط ظلم و تبهکاری و نقض حقوق بشر و نقض حقوق الهی در زمین را برخواهد چید.
روایات بسیاری هم از شیعه و سنی نقل شده است که مبیّن آیات یاد شده است. (1) از جمله اینکه پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود:
«اگر از عمر دنیا جز یک روز باقی نمانده باشد، خداوند آن روز را آن قدر طولانی می گرداند تا مردی از خاندان من حاکم جهان شود. نام او نام من است. او زمین را از عدل و داد پر می سازد، همان گونه که از ظلم و جور پر شده باشد.» (2)
 
اکنون بشریت در دوران غیبت کبری است. پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود: «سوگند به پروردگاری که مرا به پیامبری برانگیخت، در دوران غیبت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) از او نفع می برند و از نور ولایتش بهره می گیرند، همان گونه که از خورشید به هنگام قرار گرفتن در پشت ابرها استفاده می کنند.» (3)

امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف مظهر انسان کامل و حجت خدا و خلیفه او روی زمین است. روایات فراوانی حکایت از این دارد که او «جان جهان» است و جهان به وجود او روزی خوار خوان پروردگار عالم است. او قلب عالم وجود و واسطه فیض او بر بندگان خداست. امام صادق علیه السلام فرمود: «اگر زمین بدون وجود امام بماند، ساکنانش را در کام خود فرومی برد.» (4)
قرن بیستم با وقوع جنگ اول و دوم جهانی، کارنامه ای شوم از مکاتب الحادی، از کشتار بی سابقه از بشر به جا گذاشت. بیش از 30 میلیون نفر در جنگ جهانی اول کشته شدند و به فاصله کمتر از 20 سال، جنگ دوم جهانی رخ داد که در آن بیش از صد میلیون انسان در 30 کشور، رو در روی هم قرار گرفتند. آمار خونینی از کشتار انسان ها در این جنگ وجود دارد که در تاریخ جهان بی سابقه است. 50 میلیون نفر از انسان ها به کام مرگ، ویرانی و آوارگی رفتند. این جنگ ها رنگ و بوی دین و مذهب نداشت. جنگ بین کفار، مشرکین و ملحدین برای تقسیم جهان بود. قرنی که بشریت را با سه آموزه الحادی مارکسیسم، فاشیسم و لیبرالیسم به خود مشغول کرد و محصول این سرگرمی، چیزی جز کشتار بی رحمانه انسان ها و نقض حقوق بشر و نقض حقوق الهی انسان ها به دنبال نداشت.
تئوریسین های سکولاریسم و مدرنیسم پیش بینی کرده بودند که با شهرنشینی، علم و تکنولوژی و تحصیلات و ظهور طبقه جدید متوسط، پایان دین رقم می خورد. اما این اتفاق نیفتاد و در دهه آخر قرن بیستم انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید و همه فرضیات جامعه شناسان، تاریخ دانان و علمای علم سیاست را به هم ریخت. با انقلاب اسلامی، سکه دین، رایج شد. به طوری که یکی از متفکرین غربی به نام پروفسور اسکات توماس می گوید: «ترجیح می دهم قرن بیست و یکم را قرن خدا بنامم.» این در حالی است که اغلب فیلسوفان غربی در قرن بیستم به زعم خود، مرگ خدا را اعلام کرده بودند. اسکات توماس اعتراف می کند: «ما غربی ها در جهانی زندگی می کنیم که قاعدتاً نباید وجود می داشت. دین باید - با آموزه های سکولاریسم و مدرنیسم - از بین می رفت. اما این اتفاق نیفتاد.» او تأکید می کند: «بازگشت دین به زندگی عمومی و همزیستی دین و مدرنیزاسیون را می توان به خوبی در جهان مشاهده کرد.» او در کتاب «بازخیزش جهانی دین و تغییرات روابط بین الملل» سخن های بسیاری گفته است از جمله اینکه؛ «غرب، دین را حاشیه نشین کرد و جهان کمونیسم هم به این امر آسیب رساند. اما باید قبول کنیم که به هر حال دین و خدا به هر دوی این جهان بازگشته است.»
امروز، روزی است که فاشیسم در جهان سقوط کرده است. کمونیسم به موزه تاریخ سپرده شده است. اما لیبرالیسم که سیئات این دو مکتب را به ارث برده، نفس های آخر را می کشد.
لیبرالیسم بیش از این نمی تواند مشت بر آسمان بکوبد و همچون نمرود و دیگر طواغیت تاریخ، با خدا بجنگد. تکیه بر زرادخانه های هسته ای و سلاح های کشتار جمعی نمی تواند آن را از سرنوشت محتومی که فاشیسم و کمونیسم را به کام مرگ و نیستی برد، برهاند. امروز اتاق جنگ دشمنان خدا شروع کرده است به تولید دین های قلابی و جعلی و مذاهب انحرافی، تا شاید بشر را از مسیر حقیقی و دین حقیقی، منحرف کنند. ظهور عرفان های کاذب در غرب و رفتن به سوی معنویت، آن هم بدون خدا، و نیز در جهان اسلام، پدیداری داعش و القاعده و نمایش چهره ای خشن و کریه از اسلام، نمونه ای از این تلاش هاست.
اما هرچه جلوتر می رویم چهره اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله، روشن تر و 
شفاف تر می شود. این نشانه حیات غرورآفرین و بی شک و شبهه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در عصر ماست. بشر امروز حقانیت انقلاب اسلامی ایران و چهره درخشان امام خمینی (ره) را نورانی تر از همیشه درک می کند. امروز پرچم امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در دست پر توان نایب برحقش رهبر معظم انقلاب اسلامی، امام خامنه ای در منطقه و جهان در اهتزاز است. مراجع عظام تقلید، علما و دانشمندان اسلامی در چهارگوشه جهان از همه مذاهب اسلام و نیز ادیان آسمانی دیگر از این پرچم حمایت می کنند. حالا اگر اشرار عالم به سرکردگی آمریکا در برابر اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله ایستاده اند چه باک! خداوند به این حرکت الهی کمک می کند که هر روز با قدرت تر در جهان ظاهر شود. سقوط داعش و گروه های تروریستی در منطقه، حقانیت این حرکت الهی را اثبات می کند و نشان می دهد خدا با ماست، چون امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف با ماست. سالروز آغاز امامت منجی بشریت و آزادی انسان ها مبارک باد. ان شاء الله قرن ما قرن ظهور و سپس حضور باشد.
پی نوشت ها:
1- سوره قصص، آیه 6 و سوره نور، آیه 55
2- علامه مجلسی، بحارالانوار، ج 51، ص 72
3- علامه مجلسی، بحارالانوار، جلد 52، صفحه 93 و جلد 6، صفحه 250
4- شیخ کلینی، اصول کافی، جلد 1، صفحه 179
 
وارث


فرم در حال بارگذاری ...