« ماجرای نماز شب آیت الله بهاءالدینیسايت جامع استاد شهيد مرتضی مطهری رونمايی می‌شود »

لوح فشرده دو زبانه "عرفان 3" تولید شد

نوشته شده توسطرحیمی 4ام اردیبهشت, 1392


  لوح فشرده “عرفان 3″ به دو زبان عربی و فارسی، به همت گروه علوم عقلی معاونت پژوهشی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تولید و به زودی عرضه می شود. 


 

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام اکبر راشدی نیا، مسئول پروژه تولید لوح فشرده “عرفان 3″، امروز در گفتگو با خبرنگاران،هدف از تولید این لوح فشرده را تسهیل در امر پژوهش و تحقیق محققان و دانش پژوهان عنوان کرد.

وی ادامه داد: این لوح فشرده حاوی متن کامل 985 عنوان کتاب و رساله عرفانی در 1595جلد به زبان عربی و فارسی در ده موضوع می باشد.

مسوول بخش ورود اطلاعات معاونت پژوهشی مرکز نور اضافه کرد: شرح حال عارفان، اصطلاح­نامه، تفسیر عرفانی، عرفان نظری، عرفان عملی، ادبیات عرفانی، حکمت، فقه عرفانی، کتاب‌شناسی و مسائل مختلف از جمله موضوعات این لوح فشرده گرانسنگ می باشد.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین با اشاره به نوع دسته بندی کتاب ها در لوح فشرده “عرفان 3″، افزود: مجموعه کتب این مجموعه ارزشمند در محورهای عرفان عملی، عرفان نظری، ادبیات عرفانی، تفسیر عرفانی، طبقات و شرح احوال، اصطلاح­نامه، اشعار و شروح، کتب عربی و کتب فارسی است.

حجت الاسلام راشدی نیا، قابلیت های پژوهشی این لوح را برشمرد و ادامه داد: جستجوي موضوعي در بيش از 266700 عنوان باب و سرفصل به وسيله فهرست گزينشي، دسترسی به شرح حال 3336 نفر از عارفان اسلامی در بخش «طبقات عرفا»، ارائه بیش از 200 عنوان کتاب از متون کهن ادبی عرفانی از قرن 5 تا 10، امکان مشاهده ترجمه‌ها و شرح‌ها به همراه متن اصلی کتاب، دسترسي آسان به آيات موجود در متون برنامه، قابلیت‌های پژوهشی و یادداشت‌برداری، ذخیره، ویرایش و چاپ متن از جمله قابلیت های پژوهشی لوح فشرده عرفان 3 عنوان کرد.

وی، آغاز پروژه تولید لوح فشرده عرفان 3 را از سال 88 با انجام امور پژوهشی عنوان کرد و افزود: مخاطب این لوح فشرده، عرفان پژوهان و پژوهشگران علوم اسلامی می باشند.

برپایه این گزارش، علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات لازو در خصوص توزیع این لوح ارزشمند با شماره 02512120182 تماس حاصل نمایند و یا به فروشگاه اینترنتی مرکز نور به نشانی www.noorshop.ir مراجعه کنند.


فرم در حال بارگذاری ...