« راه های افزایش محبت بین زوجیننماهنگ | مسیر امن حجاب »

مسئولان مراقب باشند به سرنوشت بنی صدر گرفتار نشوند

نوشته شده توسطرحیمی 18ام اسفند, 1396
 
 
امام جمعه موقت تهران:
 
زاویه گرفتن از ولایت فقیه دشمنی با دین و مردم است
 
مردم به فکر نیازمندان باشند
 
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این که کسی که از ولایت فقیه جدا شود، هم مردمی و هم متدین نیست، گفت:
مسئولین هر از چند گاه با خدا خلوت کنند، ببینند عوض نشده باشند. کجا بودند الان کجا هستند، چه کسانی دورشان بوده و الان با چه کسانی کار می کنند.
اینهایی که برای او سوت و کف می زنند دوست هستند یا دشمن.
اگر محاسبه ای نداشته باشیم گرفتار سرنوشت بنی صدر می شویم.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه های امروز 18 اسفند نماز جمعه تهران با تبریک ولادت با سعادت حضرت زهرا سلام الله علیها و روز زن، با اشاره به این که تاریخ سراسر عبرت و درس است و قضیه بنی صدر یکی از عبرت های تاریخ انقلاب اسلامی می باشد، گفت:

بنی صدر سر سفره امامت، ولایت و خون شهیدان بالاخره آرای مردم را به هر کیفیتی بود جلب کرد، رای آوردن، هیچ ملاک نیست؛ نمونه هایش را در این مملکت فراوان دیدیم اما به محض اینکه سکان مملکت را در اختیار گرفت، خزانه ممکلت در اختیارش بود. امور مملکت، فرماندهی کل قوا به او سپرده شد. طغیان کرد. خودش را از بدنه مردم انقلابی، حزب اللهی و شهادت طلب جدا کرد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مشتی غربگرا دورش را گرفتند و برای او سوت و کف زدند؛ او هم برای راضی کردن آنها متن مردم را که در همه خطرات سینه سپر کردند و جوان دادند، به این مردم بی اعتنا شد.

وی با بیان این که مسئله ولایت، هم مردمی بودن است، هم متدین. کسی که از ولایت جدا می شود، هم مردمی و هم متدین نیست، افزود: مسئولین هر از چند گاه با خدا خلوت کنند، ببینند عوض نشده باشند. کجا بودند الان کجا هستند. چه کسانی دورشان بوده و الان با چه کسانی کار می کنند. اینهایی که برای او سوت و کف می زنند دوست هستند یا دشمن. اگر محاسبه ای نداشته باشیم گرفتار سرنوشت بنی صدر می شویم.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی خطاب به مسئولین گفت: عزیزان مسئولین شما هم مثل مردم به زیر پرچم ولایت فقیه بودن افتخار کنید و به خود ببالید، به چنین رهبری که همه کارهایش خدایی و خودیتی ندارد، همه زندگی اش دین است. از این درس بگیریم که چگونه توطئه های عظیم جهانی که از نظر علمی برایشان جا افتاده بود همه را خنثی کرد.

وی تصریح کرد: در دنیا چنین رهبری کسی سراغ ندارد. هم امام نقطه عطف است هم رهبری عزیز عمود خیمه استقلال و عزت است. حکیم، هدایتگر و بصیر است. طبیبی است که داروها را آماده دارد. تمام سخنانش نو و نسخه ای منطبق با دردها عرضه می کند. شیرازه را حفظ کرده است. بصیرت ها را تقویت می کند و آینده را بهتر از گذشته می داند.

امام جمعه موقت تهران در بخشی دیگر از سخنان خود درباره راهیان نور گفت: دوران دفاع مقدس یک مقطع تاریخی نیست؛ یک کلاسی دایری است که این کلاس با حضور شهیدان مان رونق گرفت. نفس امام رضوان الله تعالی، معلمان زندگی را در کلاس جبهه تربیت کرد.

وی با بیان اینکه وضعیت و روحیه ایثار رزمندگان، داوطلبی آنها برای خط شکنی و نترسیدن آنها از تحریم در آن شرایط بسیار سخت، اینها ظرفیت هاست اظهار کرد: اینها هشت سال جنگ کردند و با نظام نه تنها مقابله نکردند، طلبکاری نکردند؛ لذا جریان جبهه، یک کلاس مستمر، یک قانون اخلاق و سیاست و درس زهد و ایثار است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان این که  همانطور که حضرت زهرا سلام الله علیها و حضرت زینب سلام الله علیها خورشید همیشه تابان هستند، شهدای دوران دفاع مقدس ما هم خورشیدهای هدایتند، ابراز داشت: در سفرهای راهیان نور برای کسانی که دوران دفاع مقدس را ندیدند خاطرات آن دوران تداعی می شود و با ذخایر فراوان معنوی برمی گردند.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن چهارشنبه سوری گفت: اسلام با سنت های ملی هیچ وقت مقابله نکرده، ولی تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده است. مسئله چهارشنبه سوری ان شاءالله بعضی ها که توجه ندارند بدانند هم امنیت روانی جامعه را به هم نریزند و هم جان خود را در خطر نیندازند.

امام جمعه موقت تهران افزود: همه سال ها در انفجارهای چهارشنبه سوری چه جوان هایی که سلامتی خود را از دست می دهند با گناهی می روند. صدا و سیما در این جهت کار کرده و باید بیشتر بکار کند.

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر همچنین از مردم خواست در آستانه عید نوروز، در جشن عاطفه کم نگذارند و به یاری نیازمندان بشتابند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه تقوا و جلب رضای خداوند اظهار داشت: بی‌تقوایی و خدافراموشی، دنیا و آخرت انسان را تاریک می‌کند و هر کسی خدا را از یاد ببرد، خداوند زندگی او را در تنگنا قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: تقوا مشکلات را حل می‌‌کند و در سه جبهه بسیار مؤثر است که شامل رشد فردی، انسجام خانوادگی و ترقی اجتماعی می شود.

امام جمعه موقت تهران در پایان با اشاره به صداقت، امانت، وفای به عهد و قرارها به عنوان نشانه‌های تقوا، گفت:

اگر کسی در این زمینه اهل مراجعه نباشد، طبق روایات منافق است، هر چند روزه بگیرد و نماز بخواند.

خبرگزاری حوزه


فرم در حال بارگذاری ...