« وظيفه شيعيان در دوران غيبتدانلود نرم افزار اصطلاحات فقهی »

مصاحبه پیرامون شناخت مسلک بهاییت

نوشته شده توسطرحیمی 1ام آبان, 1391

تاریخچه مختصری ازنحوه ایجاد و شکل گیری بهاییت و وضعیت کنونی آن را بیان کنید.

     بهائیت در حدود 170 سال پیش با عنوان بابیت و با سردمداری شخصی به نام سید علی محمد شیرازی بود که بعدها به باب معروف شد. علی محمد در واقع شاگرد مکتب شیخیه بود او در یک پروسه، توسط سید میرزا حسین بشرویه ای ترغیب به ادعای بابی گری می شود. علی محمد شیرازی از زمان ادعای بابیت تا زمان مرگش که هشت سال طول کشید، شش بار توبه کرد و بعد از هر بار توبه کردن، در مسیر ادعا یک مرحله جلوتر رفت.
      ابتدا ادعای ذکریت داشت توبه کرد و بعد مدعی باب امام زمان(عج) شد، بعد از نیابت امام زمان بودن توبه کرد و مدعی خود امام زمان (عج) شد، بار دیگر توبه کرد و مدعی پیامبری شد،بعد از آخرین توبه هم ادعای خدایی کرد.
      البته ناگفته نماند که وی در بعضی از متونی که از او به جا مانده، در مورد امام زمان می گوید که امام زمان کس دیگری هستند و تشریف می آورند و بحث ظهورش را مطرح می کند که اینجا بعد از علی محمد باب، میرزا حسینعلی نوری یکی از شاگردان باب از این موضوع سوء استفاده می کند و ادعای من یظهر الهی می کند و می گوید من همان کسی هستم که باب بشارت داده است.
این ادعای من یظهر الهی جریانی است که بحث بهائیت را پایه گذاری می کند. بهائیت در واقع بر اساس یک دستور العمل از بیرون کشور شکل گرفته است. همانطور که اشاره شد جریان بابیت هم توسط تلقینات میرزا حسین بشرویه ای به باب شکل گرفت. که شخص میرزا حسین بشرویه ای، طبق گفته آقای آرتور کلنینگ، یکی از جاسوسان سرویس اطلاعاتی انگلستان است که با هم دستی روسیه جریان بابی گری شکل می گیرد.

     از انقلاب اکتبر 1919 مدیریت و چتر حمایتی روسیه تزاری از سر بابی گری و بهائیت برداشته می شود و چتر حمایتی انگلیس بر سر بهائیت کشیده می شود.
      این جریان که در واقع ایجاد یک بازوی درونی برای اعمال سیاست های غربی و شرقی به اسم مذهب و دین در ایران تاسیس شد، در طول این 160- 170سال به هیچ عنوان جایگاهی پیدا نکرد و حتی در بهترین و طلایی ترین زمانی که داشتند یعنی دروه پهلوی به خصوص پهلوی دوم، تمام تلاش و سعی خود را به کار بستند تا جایگاهی پیدا کنند که به لطف و فضل الهی نتوانستند. اکنون نیز برای به رسمیت شناخته شدن در ایران و کشورهای اسلامی بسیار تلاش می کنند که تا امروز چنین اتفاقی نیافتاده است.

صفحات: 1·

نظر از: امیر منطقی آزاد [بازدید کننده]
امیر منطقی آزاد

برای نقد ادیان و فرق انحرافی مراجعه به دانشوران ارجمند و آگاهان این رشته بسیار لازم است
الحمدلله فضلای بروجردی مانند :
استاد مهدی شهرباف و استاد محمدرضا لایقی و استاد عبدالرحیم بیرانوند در بحث تصوف در سطح کشور بی نظیرند
استاد روستائی در مباحث مربوط به وهابیت تسلطی اعجاب آور دارند
ستاد روزبهانی هم در حوزه علمیه قم در مراکز مختلف به تدریس و نقد فرقه ضاله بهائیت مشغولند و تابه حال 5 جلد کتاب قریب به 500 جلسه سخنرانی و دوره های تدریس در تهران قم تبریز اصفهان شیراز و…داشته اند
وقتی این بزرگواران هستند چرا سراغ دیگران رفته اید؟
غرض فقط معرفی اساتید بود

1391/12/09 @ 10:57


فرم در حال بارگذاری ...