« روح الله پیداییحجاب را دوست ندارم چون من را محدود می کند »

مصمم هستیم شرایط را به نفع مردم تغییر دهیم.

نوشته شده توسطرحیمی 7ام اردیبهشت, 1396

 

 وی در این گفتگو که بصورت همزمان از رادیو ایران نیز پخش شد در رابطه با وضعیت اقتصادی کشور گفت:

 امروز مردم ایران از شرایط سخت اقتصادی رنج می‌برند و بیش از ۴۰ درصد از تحصیل کرده ها و حدود۳۰ درصد از جوانان بیکار هستند که باعث بسیاری از آسیب های اجتماعی شده است. برخی در روستاها تنها با یارانه، زندگی خود را سپری می کنند و ما مصمم هستیم شرایط فوق را به نفع مردم تغییر دهیم.

دریافت        دریافت با کیفیت اصلی         دریافت نسخه مناسب موبایل

کاندیدای ریاست جمهوری دوازدهم با اشاره به اینکه در متن برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است که باید بیکاری از 12 درصد به 8 درصد کاهش بیاید افزود که تحقق این برنامه جز با ایجاد فرصت های نو اشتغال ممکن نیست و  ما برای تحقق برنامه ششم برنامه داریم و امکان حل مسئله فقر و بیکاری وجود دارد.

حجه الاسلام دکتر رئیسی اولین رسالت دولت را اصلاح ساختار های فسادزا دانست و گفت: 

قبل از هرکس باید رئیس دولت روحیه ضد فساد داشته باشد و نباید اجازه داد در هیچ کجای دولت فساد لانه کند و مردم از دولت تنها اعلام فساد را نمیخواهند؛ بلکه گزارش کار برای برخورد با فساد را میخواهند. وضعیت فساد اداری که امروز مردم از آن رنج می‌برند به هیچ عنوان قابل تجمل نیست و امروز آمارها نشان از افزایش فاصله بین طبقات دارد، تجدید نظر جدی در پرداخت‌ها برای کم کردن فاصله های طبقاتی لازم است اما یارانه را می توان برای دهک های پایین تا سه برابر افزایش داد و باید همه بتوانند از امکانات بهره ببرند و عدالت باید در جامعه برقرار شود.

سید ابراهیم رئیسی با توجه به شعار دولت دوازدهم با عنوان “کار و کرامت” آن را تعهد دولت به مردم نامید و بیان کرد که دولت کار و کرامت از کارهایی که انجام شده سخن خواهد گفت نه از بایدهایی که باید بشود. وی همچنین افزود کرامت برای آن است که دیگر مادری برای بیکاری فرزندش اشک نریزد و هیچ پدری شرمنده خانواده اش نباشد. زمان وعده دادن به مردم به سر آمده است. باید از روز اولی که دولت شروع بکار میکند برای گره گشایی از زندگی مردم تلاش کرد.

وی همچنین تلاش شبانه روزی بدور از هرگونه باند و حزب بازی را برنامه کاری دولت کار و کرامت عنوان کرد ودولت انقلابی را دولت توام با عقلانیت و انقلابی بودن را نگاه به منافع مردم داشتن تفسیر نمود و در رابطه با انتقاد پذیری در دولت کار و کرامت افزود: ارتباط با مردم یک امر ضروری، و یکی از زمینه های شناخت نقص های دولت ارتباط با مردم است و نقدها به عنوان یک فرصت برای دولت است نه تهدید و نقد رسانه‌ها، مطبوعات، صاحب نظران، اساتید دانشگاه و … به عنوان قدرت هایی است که میتواند به دولت در اصلاح امور کمک بکند.

حجه الاسلام رئیسی فضای مجازی را دست ساخته ای نامید که امروز تمام شئونات و لایه های زندگی انسان ها را تحت تاثیر قرار داده است و گفت: مسئله فضای مجازی در حوزه ایجاد اشتغال، کار و شفاف سازی اطلاعاتی بسیار مهم است. با فضای مجازی می توان اشتغال زایی و فرصت های شغلی بسیاری از طریق فضای مجازی ایجاد کرد.

کاندیدای ریاست جمهوری دوازدهم در رابطه با مسکن مهر گفت: مسکن مهر اقدامی بود که آغاز شده بود، بجای تعطیلی باید مشکلات آن مرتفع میشد و مسکن مهر را در سال اول تحویل متقاضیان خواهیم داد و اگر تسهیلات ازدواج، شغل و مسکن مرتفع شد ازدواج توسعه میابد.

وی در حوزه فرهنگ نیز با بیان اینکه هنر در ایران همواره با حکمت و تعقل همراه بوده است. انقلاب اسلامی را یک انقلاب فرهنگی نامید و بیان داشت: در فرهنگ، هنر مظلوم ترین است و در هنر سینما نیز اقدامات اساسی باید با حمایت دولت و مشارکت هنرمندان انجام شود. کشور ایران جلوه هنر است و حرم امام رضا نبز جلوه هنر توام با معنویت است و این هنر ایرانی است.

حجت الاسلام رئیسی در ادامه اضافه کرد: وزارت خارجه باید حس اقتصاد مقاومتی داشته باشد و در تمام حوزه های بین المللی به دنبال خود کفایی اقتصادی کشور باشد. تمام قراردادهای اقتصادی دولت کار و کرامت در دسترس مردم خواهد بود و در هر قراردادی باید عزت و سربلندی مردم در اولویت باشد. وی همچنین انسجام و اقتدار ملی را لازمه ی مقابله با خبائث استکبار دانست و افزود: اگر وحدت و انسجام ملی داشتیم آمریکا هیچ کاری نمیتواند بکند و پوشالی بودن قدرت آمریکا را جوانان کشور در خلیج فارس نشان دادند؛ امروز از نام ایران دشمنان وحشت دارند. در رابطه با تحریم ها نیز پیام دادن به دشمن به اینکه تحریم ها موثر بوده او را برای ادامه تحریم‌ها تشویق میکند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه دولت فقط برای دو سه ماه آخر روی کار نیامده است گفت: ما ملتی هستیم که حاج قاسم سلیمانی داریم و به هیچ عنوان زخم زبان ها، تهمت‌ها و سخنان ناصحیح مرا همانند استادم، شهید بهشتی از عرصه خارج نخواهد کرد و در عرصه انتخابات برای خدمتگذاری آمده‌ام.


فرم در حال بارگذاری ...