« توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به معتکفیناقسام دنیا »

معلم مطّهر (به مناسبت روز معلم)

نوشته شده توسطرحیمی 9ام اردیبهشت, 1394

معلم، زمزمه محبت است، فریاد عشق است، مهر است، همدردی است. معلم، واسطه ای است میان کودک و خانواده، کودک و زندگی، کودک و انسانیت، کودک و همه خوبی ها… و در این میانه، معلم شاهد، نقشی ویژه و انسانی تر دارد. چرا که او باید جای خالی پدر را برای فرزند شهید پرکند و زوایای پنهان روح او را سرشار از ایمان، امید، مقاومت، حرکت، محبت و شادی سازد.

معلمی که با دارابودن ویژگی های کامل و تمام، می تواند در کالبد کلمه معلم جان بدهد و آن را شب چراغی تابان در راه تربیت و انسان سازی کند، کسی نیست که تنها کودک را چیز می آموزد.

معلم شاهد، در مزرعه زندگی، بذر سپیده و سحر می کارد ورمه های زمان را به سوی«صبح قریب»می راند. معلم شاهد، همه خوبی است، بلوره شفاف خلوص است و از نفسش رایحه نرگس و شببو و یاس و اقاقیا می آید.

«معلم شاهد»، معلمی شاهد است که شهید زادگان را به شهد شرف و شادمانی و شعور و شهود علم، میهمان می کند و بر شانه صلاح و فلاح می نشاندشان.

و چه خوب اندیشیده اند که یادمان شهادت بزرگ معلم تاریخ معاصر، استاد شهید«مرتضی مطهری»را«زور معلم»نام داده اند.
حالیا ای معلمِ شاهد، نفست آمیزه ای از عطر سپیده و سحر است. عشق و ایمان در پیشانی بلند تو موج می زند. چشمانت مشعل فروزان زندگی را روشن نگاه می دارد و صلای شکوهمندت راهنمای آزادی و آزادگی است.

ای آموزگار دین و دانش! اندیشه پاکت هدایت گر نسل فردای جامعه اسلامی است. کار و راه تو، کار و راه انبیای الهی است.
اسوه آیت آن شهید مطهر است که چونان شمع سوخت تا محفل بشریت را روشنی بخشد.

به انگیزه بزرگداشت مقام والای معلم، یاد بزرگ مرد و نام بلند تو و همه معلمینی که اندیشه ای جز خدمت در سر نمی پرورانند و با تحمل همه شده اند و سختی ها در راه آموزش نسل فردا، از جان و دل مایه می گذارند، جاویدان باد.

نظر از: مدرسه علمیه امام خمینی ره رباط کریم [عضو] 

روز معلم گرامی باد.

1394/02/11 @ 11:18


فرم در حال بارگذاری ...