« وظایف و رسالت های زن منتظِر(پایان نامه)یادی از جهنم »

نقدی بر برنامه های شبکه فارسی وان

نوشته شده توسطرحیمی 27ام اردیبهشت, 1394

 

http://upload7.ir/images/70391468206595867394.jpg

ابتدایی ترین حرکت دشمن در مسیر جنگ نرم راه اندازی شبکه های موزیک همچون PMC بود که بنا به دلایلی همچون کوتاه بودن زمان موزیک، بازده لازم را برای دشمن نداشتند. در مرحله بعد اقدام به تاسیس شبکه MBC گردید فیلم های آمریکایی با زیر نویس فارسی که بازده اش بیشتر بود اما چند دلیل باز هم هدف انها را برآورده نکرد:

1-از نظر فرهنگی بین مخاطب ایرانی و آمریکایی فاصله بسیاری بود.

2- صحنه های بی شرمانه جنسی بیشتر باعث دفع مخاطب می شد

3- ستاره های فبلم های آمریکایی و اروپایی شخصیتی بسیار سرد دارند که با خلقیات مردم ایران سازگار نبود.

نهایتا اتاق فکر صیهونیزم بار دیگر تشکیل جلسه داد. متعاقب این امر، غول رسانه ای دنیا ، آقای رابرت مرداک مسئولیت این مهم را به عهده گرفت. روند کاملا مطالعاتی و علمی جهت طراحی روش جدید روانی با هدف تغییر فرهنگ اسلامی، به کار گرفته شد.

قوی ترین فرهنگی که فرهنگ اسلامی را به جوان القا می کند چیست؟ خانواده

پس هدف اسلحه نرم بر روی «خانواده ایرانی» قفل شد. در نتیجه شبکه فارسی 1 با گزاره های زیر طراحی شد:

1- در این شبکه به جای فیلم های سینمایی با مدت زمان نهایتا دو ساعت، سریال هایی با مدت زمان پخش چند ماهه طراحی شد. در نتیجه الگوی ارائه شده در سریال در زمان طولانی به راحتی در ذهن مخاطب جای می گیرد.

2- در این شبکه بنیان خانواده مد نظر گرفته شده است. سریال های آمریکایی و اروپایی به دلیل کمرنگ بودن بنیان خانواده در این کشور ها قابلیت این کار را نداشت. در نتیجه سریال های کره ای بیشتر مورد توجه قرار گرفتند.

3- سریال ها باید از کشورهایی انتخاب می شدند که مردمان آنها مثل ایرانیان خونگرم و با محبت باشند. نتیجه این قابلیت همزاد پنداری ذهنی در مخاطب ایجاد می شود. متعاقب این امر سریال های کلمبیایی در دستور کار قرار گرفتند.

4- با توجه به ضربه پذیری جوانان از ناحیه تحریکات جنسی، اکثر میان برنامه هایی که در این شبکه پخش می شوند با رنگ صورتی و یا ترکیبی از رنگ های صورتی و مشکی طراحی شده اند. این رنگ ها تحریک کننده احساسات جنسی بوده و اکثرا به عنوان رنگ پس زمینه در سایت های پرونو مورد استفاده قرار می گیرند.

5- صحنه های روابط جنسی سانسور می شوند. این کار باعث می شود که مجموعه خانواده به همراه هم به دیدن سریال ها بپردازند و افراد خانواده از دیدن جمعی سریال ها احساس شرم نکنند.
نمونه هایی از انحرافات در سریال های شبکه فارسی 1

سریال الیسا کجاست؟
در این سریال و در حاشیه جریان اصلی فیلم، مردی به تصویر کشیده می شود که همجنس باز است. این مرد پدری خوب ، همسری فوق العاده و کارمندی وظیفه شناس است! و در جریان فیلم مطرح می شود که همجنس بازی برای بعضی ها یک نیاز کاملا طبیعی بوده و دلیلی برای سرزنش ان وجود ندارد.

سریال ملکه جنوب:
در این سریال زنی بنام ” پاتریشیا اوفارل ” معرفی می شود. او همجنس باز و معتاد به کوکائین می باشد.جالب اینکه اعتیاد او همواره دستمایه نصیحت و حتی تحقیر از طرف دیگران می شود، اما همجنس باز بودن او هیچ گونه منع اجتماعی نداردو برای دوستانش بسیار عادی و پذیرفتنی است.

سریال هنوز وایسادم:
این سریال یک مجموعه طنز می باشد. در یکی از قسمت ها ” ، خانواده ای به تصویر کشیده می شود. یک پسر و دو زن، این پسر پدر ندارد ولی دو مادر دارد! در واقع این دو زن همجنس باز هستند و به صورت رسمی و قانونی! با هم ازدواج کرده اند. یکی یکی از آنها از مرد دیگری باردار شده و پسر مذکور متولد می شود.

پی نوشت :
منبع: ویژنامه پیام بیداری ، زمستان 91

 

 

 

نظر از:  

سلام علیکم
با تاسف زیاد این شبکه مردم را خوب فریب داده
که اصلا خودشان متوجه نیستند

1394/02/27 @ 20:23
نظر از: اكبري [عضو] 

سلام.ممنونم واقعا درباره شبکه های ماهواره باید اطلاع رسانی بشه ونباید غافل بود.

1394/02/27 @ 12:28


فرم در حال بارگذاری ...