« در طلب عاقبت به خيرىنشانه های مؤمن »

واکاوی اهداف وهابیت در مبارزه با عزای حسینی

نوشته شده توسطرحیمی 15ام دی, 1391

واکاوی اهداف وهابیت در مبارزه با عزای حسینی

     عزاداری برای سیدالشهداء علیه السلام در حقیقت اظهار محبت به خاندان پیامبر (ص) است که قرآن، ‌مودّت آن‌ها را واجب کرده است

     ” قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبى “ (شورا/ 23) 


      وهابیت خشک مغز چون در مقابل عقلانیت و منطق شیعه ناکام مانده و خود را در معرض نابودی و خطر می بیند، با دلارهای سعودی و حمایت دستگاه جاسوسی خبیث انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش های دامنه‌داری را برای به انحراف کشیدن و ایجاد بن‌بست در معارف اسلامی، شیعی به ویژه عزاداری امام حسین (ع) انجام داده است؛ چرا که فهمیده اند نهضت عاشورا و قیام امام حسین(ع) رمز ماندگاری و حیات اسلام ناب و مخالف اسلام اموی  و آمریکایی آنان است؛ البته شیعه توانسته با قدرت فرهنگ عاشورایی، آنها را به ذلت واقعی و انزوا بکشاند.

به گزارش حوزه نیوز حجت الاسلام و المسلمین امیر علی حسنلو، مدیر گروه تاریخ مرکز مطالعات و پاسخ‌‌گویی به شبهات حوزه علمیه قم، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، به واکاوی اهداف وهابیت در مبارزه با عزای حسینی، شیوه‌های آنان در مقابله با اسلام ناب محمدی(ص) و فرهنگ عاشورایی پرداخته است .

آنچه در پی می آید حاصل این گفتگوست:

چرا وهابیت و استکبار جهانی با نهضت عاشورا مقابله می کنند و به دنبال کمرنگ کردن آن هستند ؟

وهابیت در رابطه با شیعه ستیزی و مقابله با نهضت حسینی از روش های مختلفی وارد شده و هزینه‌های گزافی نیز در این راه صرف کرده است؛ راه اندازی شبکه های مختلف ماهواره ای و ساخت سریال ها و فیلم های مختلف با انگیزه شبهه پراکنی در حقانیت شیعه و نهضت ابا عبدالله(ع) همه در این مسیر بوده است. آنها فهمیده اند که نهضت عاشورا و قیام امام حسین(ع) رمز ماندگاری و حیات دین اسلام است.

 عزاداری برای امام(ع) نقش مهمی در زنده نگاه داشتن عاشورا دارد و همان طوری که امام خمینی(ره) فرمود” محرّم و صفر است كه اسلام را نگه داشته است"(صحيفه نور، ج‏15، ص: 330)؛ بنابراین شیعه توانسته در طول اعصار و قرون مختلف در سایه برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) عزت خود را حفظ و توطئه های دشمنان را خنثی کند؛ در حقیقت عزاداری برای سرور و سالار شهیدان، احیای شعارهای و آرمان های حسینی است و روح و حیات جدیدی درکالبد شیعه می دمد.

صفحات: 1·

آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(2)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
2 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: تقوی [بازدید کننده]
تقوی
5 stars

خیلی خوب است

1392/04/24 @ 14:27
نظر از: pskohkd [بازدید کننده]
pskohkd
5 stars

واقعا متن زیبا ودرستی است

1392/01/26 @ 20:20


فرم در حال بارگذاری ...