« وقایع ماه صفرانتظار رهبری در خصوص کرسی‌های آزاداندیشی برآورده نشده است »

پژوهشکده حوزه‌های علمیه خواهران راه‌اندازی شود .

نوشته شده توسطرحیمی 26ام آذر, 1391

 پژوهشکده حوزه‌های علمیه خواهران راه‌اندازی شود رئیس شورای سیاستگزاری حوزه های علمیه خواهران کشور راه اندازی پژوهشکده حوزه‌های علمیه خواهران را ضروری دانست. 


      به گزارش خبرگزاری حوزه ،آیت‌الله مرتضی مقتدایی در دیدار مسئولان معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران در سخنانی اظهار داشت: با توجه به وظایفی که بر عهده طلاب نهاده شده است، نظیر تبلیغ، تدریس و فعالیت فرهنگی، امر پژوهش با سایر مسئولیت‌های بانوان طلبه همخوانی بیشتری دارد. پس باید در امر پژوهش در حوزه‌های علمیه خواهران بیشتر کار شود.

     وی با اشاره به کمبود امکانات برای فعالیت‌های پژوهشی بانوان طلبه افزود: قبلا به پژوهش اهمیت داده نمی‌شد، اما امروز پرداختن به پژوهش ضرورت دارد. تاسیس پژوهشکده برای بانوان طلبه و ساماندهی امر بانوان ضروری است و این کارها بدون بودجه امکان‌پذیر نیست.

     رئیس شورای سیاست‌گزاری حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اعلام حمایت خود در شورای سیاست‌گزاری حوزه‌های علمیه خواهران از اختصاص بودجه به پژوهش، خطاب به مسئولان معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران گفت: من بر اختصاص بودجه به امر پژوهش تاکید دارم شما نیز طرحی مشتمل بر فعالیت‌های پژوهشی بیان‌شده ارائه دهید و با قدرت بیشتری فعالیت‌های خود را به پیش ببرید.

     وی افزود: حرکتی که در حوزه‌های علمیه خواهران در امر پژوهش آغاز شده است باید با قدرت به پیش برود و این کار نیز بودجه می‌خواهد که ما در این راه با شما همراه هستیم.

     عضو شورای عالی حوزه های علمیه، با اشاره به آمار آثار ارائه شده به جشنواره علامه حلی اصفهان از سوی بانوان طلبه، خاطرنشان کرد: این آمار با آمار برداران طلبه به هیچ وجه قابل مقایسه نبود. باید از ارائه‌کنندگان این آثار تشکر و تقدیر کرد.

     وی با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی مسئولان معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: ما از این دست اقدامات مانند برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی حمایت می‌کنیم و بودجه کافی برای آن تامین می‌کنیم تا شما با اطمینان خاطر کارها را انجام دهید.

     آیت‌الله مقتدایی با ابراز خرسندی از تحقیقات صورت‌گرفته از سوی طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) خوراسگان اصفهان افزود: در یک نوبت تحقیقات آنان برای من ارسال شد و این تحقیقات برای من اعجاب‌انگیز بود.

     بر اساس اعلام روابط عمومی حوزه خواهران،وی با بیان اینکه ظرفیت بالایی در حوزه‌های علمیه خواهران در انجام فعالیت‌های پژوهشی وجود دارد، یادآور شد: امروز حوزه‌ها نیازمند کار پژوهشی هستند و وضعیت امروز با گذشته بسیار تفاوت دارد.


فرم در حال بارگذاری ...