« زائران اربعین حسینی هر استان از کدام مرز خارج می‌شوند ؟تعالی اخلاق در پرتو باورهای حسینی علیه السلام »

پیام‌آور بصیرت‌افزایی

نوشته شده توسطرحیمی 23ام مهر, 1397

 

حضرت رقیه سلام الله علیها پیام‌آور بصیرت‌افزایی در جامعه امروز است

جنایات آل سعود کمتر از ظلم بنی‌امیه بر فرزندان امام حسین علیه السلام نیست.

مصادف با پنجم ماه صفر، حجت الاسلام صابری از ویژگی‌های حضرت رقیه سلام الله علیها و پرچمداری این حضرت در نهضت عاشورا گفت.

حجت الاسلام والمسلمین علی صابری خطیب و کارشناس امور دینی- مذهبی در درباره ویژگی و برتری حضرت رقیه سلام الله علیها و همچنین پرچمداری ایشان در دوران اسارت و دربار شام گفت:

همواره تمام دوره های تاریخی دین مبین اسلام خانواده را یکی ارکان مهم دینی می‌شمارد، که این خانواده از فرزندان کوچک و بزرگ تشکیل شده است، به همین سبب در روایات متعددی از بزرگان ما آمده که تا وقتی که یک بچه کوچک در خانه است، ملائکه در آنجا رفت و آمد می کنند و بلا بر اهل آن خانه نازل نمی شود.

در زبان عامه هم شنیدیم که می گویند کودکان معصوم هستند و گناه ندارد، به همین دلیل تاکید شده در گوش کودکان نزنید، آنها را سرزنش یا ناسزا نگویید.کودکان همیشه خانه را روشن می کنند و اهل خانه را به جنب و جوش وادار می کنند. از این روی باید اشاره کنم که برتری شخصیت والای حضرت رقیه سلام الله علیها و حضرت علی اصغر علیه السلام در واقعه عاشورا و پس از آن، به دلیل خردسالی و سن کم این حضرات است، وگرنه امام حسین علیه السلام فرزندان و دختران دیگری هم داشتند، اما اینکه گروهی دختر سه ساله‌ای را تازیانه بزنند، او را مورد آزار و اذیت روحی و جسمی قرار بدهند در هیچ مرام  و مسلکی وجود ندارد.

وی در ادامه با تاکید براینکه کوچکترین فرد در کاروان اسرأ، حضرت رقیه سلام الله علیها است، بیان کرد:

حضرت فاطمه الصغری سلام الله علیها کوچکترین فرد در کاروان اسرأ بودند، ایشان با آن سن کم در طی یک نیمروز هرگونه جنایت در حق شیعه، پدر و خاندان خود مشاهده می کند، علاوه براین پس از فاجعه کربلا از شَّر ظلم آل بنی‌امیه لعنت الله علیه در امان نبودند و در تمام مسیر سَرهای بریده پیش چشمان اهل بیت علیه السلام حضرت سید الشهدا علیه السلام بود، در حدی که نقل شده است امام سجادعلیه السلام به یکی از اهل کاروان اسرأ می فرمایند که به نیزه داران مقداری پول دهید تا سرهای مبارک امام حسین علیه السلام ، حضرت قمربنی هاشم علیه السلام و حضرت علی اکبر علیه السلام را جلوتر از کاروان ببرند.

این خطیب و کارشناس امور دینی افزود: شقی‌ترین افراد در تاریخ ظالمان فاجعه کربلا هستند که فقط می توان اینگونه توجیه کرد، کسی که خدا را ندارد، انسانیت و آزادگی ندارد به معصوم‌ترین و بی‌گناه‌ترین افراد هم رحم نمی‌کند. لذا حضرت زین العابدین علیه السلام بیان می‌کنند: «قوم الظالمین حیا نکردند و ما را از محله یهودیان و مسیحیان عبور دادند، وقتی ما را از میان محله یهودی نشینان عبور دادند ما را خارجی خطاب کردند و آنها آب و آتش برسر ما ریختند.»

حضرت رقیه (س) پیام‌آور بصیرت‌افزایی در جامعه امروز است/ جنایات آل سعود کمتر از ظلم بنی‌امیه بر فرزندان امام حسین (ع) نیست

حجت الاسلام والمسلمین صابری یادآور شد: در دنیای امروز، ما می‌بینیم همان یزیدیانی که در واقعه عاشورا حضور داشتند و تازیانه بر بدن و صورت حضرت رقیه سلام الله علیها زدند، امروز هم به نام داعشی‌ها زنده هستند و دنبال روی اُمویان شده‌اند. آن مادر فلسطینی یا کودکان یمنی چه گناهی را مرتکب شدند که اینگونه باید در تیررس جنایات داعشی‌ها قرار بگیرند؟ در همه جای عالم کودکان و دانش‌آموزان در حصار امنیت هستند و بی‌گناه محسوب می‌شوند، اما آل سعود همه را از لبه تیغ گذراند و خون آنها را ریخت.

وی اظهار کرد: جنایات‌کاران امروز، همان کسانی هستند که به اطاعت از ولایت، قرآن، حضرت رسول صلی الله علیه و آله و دیگر پیامبران الهی علیه السلام گردن ننهادند و پی هوای نفس خود و زر و زیور دنیوی بوده و هستند. حادثه کربلا و پیام حضرت رقیه علیه السلام ، بصیرت افزایی است، تا ما در جامعه امروز با چشمانی روشن صرفا ظاهر بین نباشیم. البته باید در نظر داشته باشیم که همین دشمنان اسلام امروز با کودکان و زنان سوری و یمنی چه کردند و چگونه شأن و منزلت زن و خانواده را در بازارها به فروش گذاشتند.

حضرت رقیه (س) پیام‌آور بصیرت‌افزایی در جامعه امروز است/ جنایات آل سعود کمتر از ظلم بنی‌امیه بر فرزندان امام حسین (ع) نیست

حجت الاسلام والمسلمین صابری در پایان تصریح کرد: اگر می‌خواهیم روزگار خوش داشته باشیم، باید پرچمدار مکتب حسینی باشیم و هرآنچه از دستمان برمی‌آید برای اهل بیت علیهم السلام در طَبَق اخلاص بگذاریم. پیام حضرت رقیه علیها السلام ولایتمداری بود. دشمنان رسول خدا صلی الله علیه و آله ، قرآن و خداوند مردانگی و جوانمردی ندارند و به دختران و کودکان خردسال هم رحم نمی‌کنند، همانطور که امروزه در فلسطین، یمن و سوریه به کودکان و زنان رحم نکردند.

 باشگاه خبرنگاران


فرم در حال بارگذاری ...