« چهل نصیحت از مرد اخلاق و عرفان، حضرت آیت الله حق شناس(ره)ویژگی های قاضی از منظر امام علی(علیه السلام) »

پیام امام خمینی(ره) در رابطه با فاجعه 7 تیر

نوشته شده توسطرحیمی 7ام تیر, 1394

 

«این كوردلان مدعی مجاهدت برای خلق، گروهی را از خلق گرفتند كه از خدمتگزاران فعال و صدیق خلق بودند.

امام تأكید كردند :

«بهشتی مظلوم زیست و مظلوم مرد و خار چشم دشمنان اسلام بود.»

پیام امام خمینی(ره) :

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

“ملتی كه برای اقامه عدل اسلامی و اجرای احكام قرآن مجید و كوتاه كردن دست جنایتكاران ابرقدرت و زیستن با استقلال و آزادی، قیام نموده است و به خود باكی راه نمی‌دهد كه دست جنایت ابرقدرت‌ها از آستین مشتی جنایتكار حرفه‌ای بیرون آید و بهترین فرزندان راستین او را به شهادت رساند مگر شهادت ارثی نیست كه از موالیان ما كه حیات را عقیده و جهاد می‌دانستند و در راه مكتب پر افتخار اسلام با خون خود و جوانان عزیز خود، از آن پاسداری می‌كردند به ملت شهید پرور ما رسیده است، مگر عزت و شرف و ارزش‌های انسانی گوهرهای گران‌بهایی نیستند كه اسلام صالح این مكتب عمر خود و یاران خود را در راه حراست و نگهبانی از آن وقف نمودند.

مگر ما پیروان پاكان سرباخته در راه هدف نیستیم كه از شهادت عزیزان خود به دل تردیدی راه دهیم، مگر دشمن قدرت آن دارد كه با جنایت خود مكارم و ارزش‌های انسانی شهیدان عزیز ما را از آنان سلب كند، مگر دشمنان فضیلت می‌توانند جز این خرقه خاكی را از دوستان خدا و عاشقان حقیقت بگیرند.

بگذار این ددمنشان كه جز به (من) و ماهای خود نمی‌اندیشند (یاكلون كما تاكل الانعام)، عاشقان راه خدا را از بند طبیعت رهانده و به فضای آزاد جوار معشوق برسانند. ننگتان باد ای تفاله‌های شیطان، و عارتان باد ای خود فروختگان به جنایتكاران بین المللی كه در سوراخ‌ها خزیده و در مقابل ملتی كه در برابر ابرقدرت‌ها برخاسته است به خرابكاری‌های جاهلانه پرداخته‌اید، عیب بزرگ شما و هوادارانتان آن است كه نه از اسلام و قدرت معنوی آن و نه از ملت مسلمان و انگیزه فداكاری او اطلاعی دارید.

شما ملتی را كه برای سقوط رژیم پلید پهلوی و رها شدن از اسارت شیطان بزرگ، ده‌ها جوان عزیز خود را فدا كرد و با شجاعت بی‌مانند ایستاد و خم به ابرو نیاورد نشناخته‌اید.


شما ملتی را كه معلولاتشان در تخت‌های بیمارستان‌ها آرزوی شهادت می‌كنند و یاران را به شهادت دعوت می‌كنند، نشناخته‌اید. شما كوردلان با آنكه دیده‌اید با شهادت رساندن شخصیت‌های بزرگ صفوف فداكاری در راه اسلام فشرده‌تر و عزم آنان مصم‌تر می‌شود، می‌خواهید با به شهادت رساندن عزیزانی چون شهید بهشتی و شهدای عزیز مجلس و كابینه با حربه ناسزا و تهمت‌های ناجوانمردانه حمله كردید كه آنها را از ملت جدا كنید و اكنون كه آن حربه از كار افتاد و كوس رسوائی همه‌تان بر سر بازارها زده شد در سوراخ‌ها خزیده و دست به جنایاتی ابلهانه زده‌اید كه به خیال خام خود ملت شهید پرور و فداكار را با این اعمال وحشیانه بترسانید و نمی‌دانید كه در قاموس شهادت واژه وحشت نیست.

اكنون اسلام به این شهیدان و شهید پروران افتخار می‌كند و با سرافرازی همه مردم را دعوت به پایداری می‌نماید و ما مصمم هستیم كه روزی رخش به بینیم و این جان كه از اوست تسلیم وی كنیم.

ملت ایران در این فاجعه بزرگ 72 تن بیگناه بعدد شهدای كربلا از دست داد، ملت ایران سرافراز است كه مردانی را به جامعه تقدیم می‌كند كه خود را وقف خدمت به اسلام و مسلمین كرده بودند و دشمنان خلق، گروهی را شهید نمودند كه برای مشورت در مصالح كشور گردهم آمده بودند، ملت عزیز، این كوردلان مدعی مجاهدت برای خلق، ‌گروهی را از خلق گرفتند كه از خدمتگزاران فعال و صدیق بودند.

بهشتی مظلوم خار چشم دشمنان بود

گیرم شما با دكتر بهشتی، كه مظلوم زیست و مظلوم مرد و خار در چشم دشمنان اسلام و به خصوص شما بود، دشمنی سرسختانه داشتید، با بیش از 70 نفر بیگناه كه بسیارشان از بهترین خدمتگزاران خلق و مخالف سرسخت با دشمنان كشور و ملت بودند چه دشمنی داشتید، جز آنكه شما با اسم خلق از دشمنان خلق و راه صاف كنان چپاولگران شرق و غرب می‌باشید، ما گر چه دوستان و عزیزان وفاداری را از دست دادیم،‌ كه هر یك برای ملت ستمدیده استوانه بسیار قوی و پشتوانه ارزشمند بودند، ما گر چه برادران بسیار متعددی را از دست دادیم كه (اشداء علی الكفار رحماء بینهم) بودند و برای ملت مظلوم و نهادهای انقلابی سدی استوار و شجره ای ثمربخش بشمار می‌رفتند، لكن سیل خروشان خلق و امواج شكننده ملت با اتحاد و اتكال به خدای بزرگ هر كمبودی را جبران خواهد كرد.

ملت ایران با اعتماد به قدرت لایزال قادر متعال همچون دریائی مواج به پیش می‌رود و در مقابل ابرقدرت‌ها وتفاله‌های آنان با صفی مرصوص ایستاده است و شما درماندگان عاجز را كه در سوراخ‌ها خزیده‌اید و نفس‌های آخر را می‌كشید به جهنم می‌فرستد و خداوند بزرگ پشت و پناه این كشور و ملت است.

اینجانب بار دیگر این ضایعه عظیم را به حضور بقیة الله ارواحنا الفداء و ملت‌های مظلوم جهان و ملت رزمنده ایران تبریك و تسلیت عرض می‌كنم.

من با بازماندگان شریف و عزیز این شهدا در غم و سوگ شریك و رحمت واسعه خداوند رحمان را برای این مظلومان و صبر و شكیبایی رابرای بازماندگان محترم آنان از درگاه خداوند متعال خواستارم. رحمت خدا و درود بی پایان ملت بر شهدای انقلاب از پانزده خرداد 42 تا 7 تیرماه 60 و سلام و تحیت بر مظلومان جهان و مظلومان ایران در طول تاریخ.”

روح الله الموسوی الخمینی

نهم تیرماه 1360

 


فرم در حال بارگذاری ...