« چرا افزايش جمعيت برای ايران مهم است؟ /کاهش جمعیت جوان روی خط هشدار!سفارش امام سجاد(علیه السلام) در طلب حوائج قلبی از خداوند »

پیامبری که در اولین روز تولدش به داخل تنور آتش انداخته شد!

نوشته شده توسطرحیمی 30ام آذر, 1395

نام مبارک حضرت موسی علیه السلام 126 بار در 36 سوره قرآن آمده است؛ از این رو می توان گفت قرآن توجه و عنایت ویژه ای به زندگی حضرت موسی علیه السلام دارد.

نوزادی که روزی خداوند او را به پیامبری برگزید، در روز تولدش در داخل آتش انداخته شد تا دست ماموران حاکم جبار به او نرسد.
 
این پیامبر اولوالعزم الهی 240 سال عمر کرد و از نوادگان ابراهیم علیه السلام و فرزندان بنی اسراییل بود.
 
 قبل از اینکه این پیامبر الهی متولد شود، فرعون هم دوره موسی علیه السلام خواب دید که آتشی از شام شعله ور شد و زبانه کشید و به طرف مصر آمد وهمه آنها را سوزاند.سپس کاخ ها و باغ های آنها را فراگرفت و همه را به خاکستر و دود تبدیل کرد.
 
در ادامه زمانی که فرعون خواست خوابش را تعبیر کنند، دانشمندان تعبیرخواب به اوگفتند:به نظر می رسد فرزندی متولد خواهد شد و تخت و تاج تو را نابود خواهد کرد.
 
در ادامه داستان تولد موسی علیه السلام  می خوانیم که پس از طی ماجراهایی، زمان تولد موسی علیه السلام فرا رسید.مادر موسی علیه السلام به دنبال قابله ای مطمئن فرستاد تا او را یاری کند.موسی علیه السلام در مخفیگاهی دور از چشم مردم متولد شد. نور مخصوصی که در چهره نوزاد وجود داشت، جذبه خاصی به صورتش داده بود و همان دم محبت موسی علیه السلام در قلب قابله جای گرفت.
 
قابله به مادر موسی علیه السلام گفت:من تصمیم گرفته بودم تولد موسی علیه السلام را به ماموران خبر دهم و جایزه ام را بگیرم، ولی محبت این نوزاد طوری بر قلبم چیره شد که حتی حاضر نیستم مویی از سر این کودک کم شود.
 
قابله از خانه بیرون آمد اما ماموران حکومتی برای اینکه خواب فرعون تعبیر نشود و هر کودک پسری را که به دنیا آمد، در دم بکشند، همه قابله ها را از قبل شناسایی کرده بودند.این ماموران آن قابله را در مقابل خانه عمران پدر موسی علیه السلام دیدند و تصمیم گرفتند وارد خانه شوند.خواهر موسی علیه السلام از تصمیم ماموران باخبر شد و قبل از اینکه آنها وارد خانه شوند ماجرا را به مادر موسی علیه السلام خبر داد.
 
مادر موسی علیه السلام که از شنیدن این خبر سراسیمه شده بود، کودک تازه متولد شده اش را داخل دستمالی پیچید و او را داخل تنور روشن انداخت.سرانجام ماموران فرعون پس از بررسی های فراوان کودکی را یافت نکردند و خانه را ترک کردند.
 
بعد از رفتن ماموران مادر و خواهر موسی درب تنور را برداشتند و مشاهده کردند که آتش به صورت معجزه آسایی بر موسی علیه السلام خنک و گورا شده و این کودک یک روزه در حال گریه کردن است.
داستان زندگی حضرت موسی علیه السلام از قصه های بسیار آموزنده قرآن کریم است.
باشگاه خبرنگاران


فرم در حال بارگذاری ...