« آیاتی از قرآن که به حقوق زنان اختصاص دارندمعیارهای انتخاب دوست از دیدگاه اسلام »

پیگیری مجلس برای تعطیلی شنبه‌ها به جای پنج‌شنبه‌ها!

نوشته شده توسطرحیمی 17ام شهریور, 1395
معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی کشور از ارائه طرح تغییرات تعطیلات آخر هفته به مجلس خبر داد و گفت:
همه جوانب در دست بررسی و تحقیق است و اگر این اتفاق بیفتد از نظر گردشگری هم رونق بسیاری پیدا می‌کنیم.

مسعود سلطانی‌فر رئیس میراث فرهنگی کشور در نشست خبری 31 مرداد ماه در خصوص تعطیلات آخر هفته اعلام کرد سازمان میراث فرهنگی و گردشگری پیگیر اجرای طرح تعطیلات دو روز پایان هفته است، چراکه در برخی استان‌ها فقط یک روز تعطیلی وجود دارد.

 او با اصلاح این نکته که طرح مورد نظر این سازمان تاکید صرفی روی تعطیلات پنجشنبه و جمعه ندارد و حتی با توجه به مبادلات جهانی از تعطیلات روز شنبه استقبال می‌کند، یادآور شد:
بسیاری از کشورهای اسلامی تعطیلات پنجشنبه را به شنبه موکول کرده‌اند که این طرح غلط نیست و ما نیز آن را می‌پذیریم و پیگیر هستیم.
 از سمتی دیگر محسن کوهکن، سخنگوی هیات رییسه مجلس از پیگیری مجلس برای تعطیلی شنبه‌ها به جای پنج‌شنبه‌ها خبر داد. او به عنوان آخرین فردی که تا دیروز درباره طرح تعطیلی پنج‌شنبه‌ها اظهارنظر کرده بود، گفت: عمدتا کسانی که فعالیت‌های اقتصادی با خارج از کشور دارند خواستار تعطیلی شنبه به جای پنج شنبه هستند که این درخواست قابل بررسی است.
همچنین علیرضا خائف عضو کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تهران  گفته بود که کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی قصد دارد پیشنهاد تعطیلی روزهای جمعه و شنبه را در شورای گفت‌وگو به دولت ارائه کند.
اما سعید شیرکوند معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص علت مطرح شدن این پیشنهاد گفت: در ارتباط با ساماندهی تعطیلات جمعه و شنبه سازمان میراث فرهنگی کشور طرح خاصی را دنبال نمی‌کند. این مسئله از دو زاویه در دست بررسی است: یکی اینکه ما در بسیاری از استانهای کشورمان پنج شنبه روز کاری آنها است و تنها جمعه روز تعطیلی آنها محسوب می‌شود.
وی ادامه داد:
ما معتقدیم اگر دو روز آخر هفته قرار بر تعطیلی باشد در کل استان‌ها باید این اتفاق بیفتد نه اینکه فقط در تهران و بعضی استان‌ها باشد.
شیرکوند تصریح کرد: از طرف دیگر یک بحثی را اتاق بازرگانی و صنایع و معادن مطرح کرد که با توجه به اینکه  پنجشنبه و جمعه در ایران تعطیل است و شنبه و یک شنبه در دیگر کشورها، مراودات بانکی و تجاری که بین ما و دیگر کشورها انجام می‌شود عملا 4 روز کاری تعطیل است.
معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی کشور  در ادامه افزود: در حال حاضر این طرح به مجلس ارائه شده و از جوانب مختلف در دست بررسی و تحقیق است و اگر این اتفاق بیفتد از نظر گردشگری هم رونق بسیاری پیدا می‌کنیم. 
منبع:/www.yjc.ir
 


فرم در حال بارگذاری ...