« سینه زنی فاطمیه در حضور امام خمینی (ره)«فاطمه» گفتیم اما حقیقت این اسم را درک نکردیم »

چرا مردم مدینه در قبال کشته شدن دختر رسول خدا صلی الله علیه و آله توسط عمر سکوت کردند؟

نوشته شده توسطرحیمی 11ام بهمن, 1396

 

شبهه 

چرا مردم مدینه در قبال کشته شدن دختر رسول خدا «صلی الله علیه و آله» توسط عمر سکوت کرده و هیچ اقدامی نکردند؟

پاسخ 

تذکر: در پاسخ به این شبهه تنها منابع اهل سنت استفاده شده است.

     أ. آیا بنی هاشم و همه کسانی که به ماجرای سقیفه و حوادث آن روزها اعتراض کرده و در خانه حضرت فاطمه زهرا «سلام الله علیها» جمع شده و از بیعت با ابوبکر امتناع کرده اند، از اهالی مدینه محسوب نمی شوند؟
     ب. آیا رسول خدا «صلی الله علیه و آله» اهالی مدینه را معیار شناخت حق و باطل معرفی کرده بود و یا حضرت علی «علیه السلام» را؟
اگر رفتار و عملکرد مردم مدینه معیار شناخت حق و باطل است پس کشتن خلیفه سوم، تعرض و دست کشیدن به باسن همسرش نائله،[1] شرکت نکردن در تشییع جنازه خلیفه، ممانعت از دفن شدن وی در قبرستان مسلمانان، دفن کردن خلیفه در قبرستان یهودیان و … مباح و جایز بوده و قاتلین خلیفه نه تنها مقصر و معصیت کار نیستند؛ بلکه مستحق پاداش الهی نیز می باشند و از آنان باید تقدیر و تشکر شود؛ زیرا مردم مدینه هنگام کشته شدن عثمان نیز سکوت کرده و هیچ اقدامی نکردند.

اگر رفتار و عملکرد مردم مدینه معیار شناخت حق و باطل باشد پس یزید در حمله به مدینه و کشتن صحابه و مباح کردن خون و ناموس مسلمانان مقصر نیست و مرتکب هیچ گناهی نشده است! چون مردم مدینه در مقابل عمل یزید عکس العمل خاصی از خود نشان نداده و هیچ اقدامی نکرده اند.

[1]) «فغمز أوراکها و قال: إنّها لکبیرة المجیزة». تاریخ طبری، ج 2، ص 676، حوادث سال 35 هجری.

پاسخ به چند شبهه فاطمی؛ نجم الدین طبسی





فرم در حال بارگذاری ...