« چرا حضرت فاطمه سلام الله علیها زهرا نام گرفت؟سه چیزی که انسان آن را حق خود می‌داند »

چه کسانی بهترین های اهل بهشت هستند؟

نوشته شده توسطرحیمی 6ام اسفند, 1395

در میان کسانی که توانسته اند با انجام کارهای نیک به بهشت روند، برخی ها جایگاه ویژه ای دارند.

مردی به همسرش گفت: برو خدمت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از او بپرس آیا من از شیعیان شما هستم یا نه؟ آن زن خدمت حضرت زهرا سلام الله علیها رسید و مطلب را پرسید و حضرت فاطمه سلام الله علیها فرمود: به همسرت بگو اگر آنچه را که دستور داده‌ایم به جا آوری و از آنچه که نهی نموده‌ایم دوری جویی از شیعیان ما هستی وگرنه شیعه ما نیستی.
 
زن به منزل برگشت و فرمایش حضرت زهرا سلام الله علیها را برای همسرش نقل کرد. مرد با شنیدن جواب حضرت سخت ناراحت شد و فریاد کشید: وای بر من  چگونه ممکن است انسان به گناه و خطا آلوده نباشد؟ بنابراین من همیشه در آتش جهنم خواهم سوخت. زیرا هرکس از شیعیان ایشان نباشد همیشه در جهنم خواهد بود.
 
زن بار دیگر محضر فاطمه سلام الله علیها رسید و ناراحتی و سخنان همسرش را نزد آن حضرت بازگو کرد. حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود: به همسرت بگو؛ آن طور که فکر می‌کنی نیست چرا اینکه شیعیان ما بهترین اهل بهشتند. ولی هرکس ما را و دوستان ما را دوست بدارد، دشمن دشمنان ما باشد و نیز دل و زبان او تسلیم ما شود ولی در عمل با اوامر و نواهی ما مخالفت کرده و مرتکب گناه شود گرچه شیعیان واقعی ما نیست، اما در عین حال او نیز در بهشت خواهد بود، و منتهی پس از پاک شدن گناه.
 
آری به این طریق است که به گرفتاری‌های (دنیوی) و یا به شکنجه و مشکلات صحنه قیامت و یا سرانجام در طبقه اول دوزخ کیفر دیده و پس از پاک شدن از آلودگی‌های گناه به خاطر ما از جهنم نجات یافته و در بهشت و در جوار رحمت ما منزل می‌گیرد.
 
بحار الانوار، ج ۶۸، ص ۱۵۵
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: ط.جمالی [عضو] 
5 stars

باسلام
بسیار عالی و البته مفید بود
موفق باشید

1395/12/06 @ 15:25


فرم در حال بارگذاری ...