« سجده گاهی به روی چشمه(گزارشی از یک مسجد عجیب)عبرت های عاشورا در کلام رهبری (دانلود) »

چهارمین نشست اندیشه‌های راهبردی با موضوع آزادی با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد.

نوشته شده توسطرحیمی 24ام آبان, 1391

 

     به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حدود ۱۵۰ تن از انديشمندان، نخبگان، اساتيد حوزه و دانشگاه، پژوهشگران و مؤلفان آثار علمي، همراه با حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، شب گذشته(سه شنبه91/8/23) در چهارمين نشست انديشه هاي راهبردي جمهوري اسلامي، به بحث و بررسي درخصوص ابعاد مختلف موضوع «آزادي» پرداختند.

     هدف از نشست انديشه هاي راهبردي كه سه جلسه ي قبلي آن با موضوع «الگوي اسلامي - ايراني پيشرفت»، «عدالت» و «زن و خانواده» برگزار شده است، ايجاد فضايي علمي - تخصصي براي انديشه ورزي و تضارب آرا در جهت ايجاد گفتمان علمي و كاربردي و تصميم سازي درباره ي موضوعات «راهبردي و برنامه هاي بلند مدت» است.

     در اين نشست ۱۰ نفر از صاحبنظران و انديشمندان ديدگاههاي خود را درباره مقوله آزادي بيان كردند. سپس 17 نفر از اساتيد و پژوهشگران به مباحثه و نقد ديدگاههاي مطرح شده پرداختند.

     در ابتداي اين ديدار نیز آقاي دكتر واعظ زاده دبير نشست گزارش كوتاهي از مجموعه اقدامات دبيرخانه نشست انديشه هاي راهبردي ارائه كرد.

 در ادامه به گزارش ميراث آريا(chtn)، به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري؛ در ابتداي اين ديدار 10 نفر از صاحبنظران و انديشمندان ديدگاه‌هاي خود را درباره مقوله آزادي بيان کردند. سپس 17 نفر از اساتيد و پژوهشگران به مباحثه و نقد ديدگاه‌هاي مطرح شده پرداختند.

     رهبر انقلاب اسلامي در ابتداي سخنان خود در اين نشست، با اشاره به فضاي عمومي کشور و مسائل و مشکلات اقتصادي که به علت درگير شدن استکبار جهاني با جمهوري اسلامي بوجود آمده است تأکيد کردند: طبعاً هيچکس از دغدغه هاي موجود در زندگي عمومي مردم فارغ نيست اما اين نشست به دليل اهميت موضوع و بر اساس برنامه ريزي قبلي و به عنوان گامي در پيگيري مقولات بلندمدت، برگزار مي‌شود.

    حضرت آيت الله خامنه اي نياز شديد کشور به تفکر و انديشه ورزي در مقولات زيربنايي را از اهداف و علل اصلي برگزاري نشست‌هاي راهبردي خواندند و افزودند: ملت ايران که مثل رودخانه اي خروشان در حال پيشرفت است،‌به فکر و انديشه و فعال شدن انديشه ها در مقولات مبنايي و اساسي، نياز مبرمي دارد.

     حضرت آيت الله خامنه اي اهميت ارتباط مستقيم با نخبگان و زمينه سازي براي دست يابي به پاسخ سؤالات مهم در مقولات بنياني و حيات اجتماعي را از ديگر اهداف اصلي برگزاري نشست‌هاي انديشه هاي راهبردي دانستند.

صفحات: 1·


فرم در حال بارگذاری ...