« خداحافظی با ویترین های شیشه‌ای/ چشمانی که به سادگی زیر تیغ جراحی لیزر می روندچگونه سحر و جادو را باطل کنیم؟/ احکام شرعی دعانویسی و فال‌گیری »

کشتار مردم بی‌گناه کشمیر یک فاجعه سیاه تاریخی است/ دولت موضع صریحی بگیرد

نوشته شده توسطرحیمی 31ام تیر, 1395
شاهرخی

iv class="lead" style="text-align: justify;"> نماینده مقام معظم رهبری در کشورهای جنوب شرق آسیا گفت: کشتار مردم بی‌گناه کشمیر یک فاجعه سیاه تاریخ است و دولت جمهوری اسلامی باید نسبت به این فاجعه واکنش صریح نشان دهد و عواقب آن را به دولت هند گوشزد کند.
آیت‌الله سید محمدنقی شاهرخی نماینده مقام معظم رهبری در کشورهای جنوب شرق آسیا و نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، درباره کشتار بی‌رحمانه مسلمانان کشمیر به‌دست ارتش هند، اظهار کرد: کشمیر تنها استان در کشور هند است که اکثریت مردم آن مسلمان هستند. این مردم در طول سالیان گذشته بارها به بهانه‌های مختلف مورد ظلم واقع شده و خسارات جانی و مالی فراوانی را متحمل می‌شوند. پلیس هند در سالهای گذشته نیز برخوردهای غیرانسانی و وحشیانه‌ای با مردم این منطقه داشته است.
آیت‌الله شاهرخی با بیان اینکه کشتار مردم مسلمان و بی‌گناه کشمیر یک فاجعه سیاه تاریخی است که توسط حکومت هند رقم خورده، تصریح کرد: امت مسلمان باید در قبال این کشتار سکوت نکند و با هر وسیله ممکن به کمک این مظلومین بشتابد. خداوند در سوره نساء خطاب به مسلمانان می‌فرماید: «وَ ما لَكُمْ لاتُقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ وَ الْمُسْتَضْعَفینَ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ…». بنابراین همه باید در حد توان خود به این مظلومان کمک کنند و این تکلیف الهی است.
وی در پاسخ به این پرسش که دولت جمهوری اسلامی چه اقداماتی باید انجام دهد، گفت: دولت جمهوری اسلامی باید ضمن موضع‌گیری صریح به این فاجعه، عواقب آن را برای دولت هند روشن کند، باید تأثیر این رفتارهای وحشیانه را بر روابط کشورهای منطقه از جمله ایران با دولت هند گوشزد نماید.
نماینده رهبر معظم انقلاب در کشورهای جنوب شرق آسیا با ابراز “با طلاب و علمای کشورهای آن منطقه به‌ویژه هند و بنگلادش مسائل را بررسی و پیگیری می‌کنیم"، متذکر شد: در دنیای امروز یکی از تأثیرگذارترین راهکارها برای مقابله با چنین ظلمهایی، اطلاع رسانی گسترده در رسانه‌ها و شبکه‌های مختلف و آگاه کردن دنیا از وقوع این جنایات و نشان دادن این مظلومیتها است.
منبع:تسنیم
نماینده مقام معظم رهبری در کشورهای جنوب شرق آسیا گفت: کشتار مردم بی‌گناه کشمیر یک فاجعه سیاه تاریخ است و دولت جمهوری اسلامی باید نسبت به این فاجعه واکنش صریح نشان دهد و عواقب آن را به دولت هند گوشزد…" data-path="../../plugins/share_plugin/img/">


فرم در حال بارگذاری ...