« مداحی های فاطمیه 96باران فاطمی - چهل اخترانی »

کلیدهای طلایی ارتباط دختربا مادر

نوشته شده توسطرحیمی 27ام بهمن, 1396

 

همواره ایجاد ارتباط درست بین مادر و فرزند عامل مهمی در سلامت ذهنی و همچنین اعتمادبه نفس فرزند بوده است و این موضوع به ویژه درباره ی دختران  جوان نیزصدق می کند.بارها دختران جوان از ارتباط خود با مادرشان گله و شکایت داشته و انگشت اتهام را در این ارتباط ناموفق به سوی مادرانشان دراز کرده اند. ولی اگر دختران جوان با نگاهی تاملی به رفتار خود داشته باشند به این نتیجه می رسند خود آنان نیز  در این ارتباط نا موفق بی تقصیر نیستند .در اینجا چند راهکار برای بهتر شدن رابطه دختران با مادرانشان بیان می کنیم: 

 

سعی کنید او را درک کنید

سعی کنید مادرتان را درک کنید. این کار می تواند سخت باشد مخصوصا اگر شما به دلیل مشاجرات قبلی، احساس بدی از او داشته باشید. تلاش کنید که آرامش تان را حفظ کنید. بهترین زمان برای صحبت با مادرتان، وقتی است که هر دوی تان آرامش دارید. به جای بحث کردن بهتر است در مورد نتیجه ی کارتان به گفت وگو بنشینید. وقتی زمانی را برای درک احساسات مادرتان در نظر می گیرید، بدانید که افکارتان را - بدون این که او را متهم سازید یا از او شکایتی داشته باشید - با او شریک می کنید.

 

برای یک دیگر قانون گذاری کنید

هر دوی شما می توانید بعضی قانون ها را بپذیرید، قوانینی چون با مهربانی صحبت کردن، صحبت کردن در مورد مسائلی که ممکن است بعداً به یک مشکل بزرگ تبدیل شوند و…. به نوبت به صحبت های یک دیگر گوش دهید. مشاجره و درگیری، هیچ چیزی را حل نمی کند بلکه سبب می شود که روابط، آرام آرام خراب شود. قانون هایی وضع کنید که به هر دوی تان برای بیان احساسات کمک کند. گوش دادن به صحبت های یک دیگر می تواند رابطه ی مستحکمی بین شما به وجود آورد.

 

نگاهی به خودتان بیندازید

شما چه کارهایی برای بهبود روابط با مادرتان انجام می دهید؟ آیا شما از قوانین خانواده اطاعت می کنید؟ آیا شما نیاز دارید که بیشتر مورد احترام قرار بگیرید؟ واقعا به خودتان نگاه کنید و اگر مواردی در رفتار شما وجود دارد که مورد تأیید نیست، آن ها را تغییر دهید؛ تغییر صحیح بعضی رفتارها، ممکن است باعث حل مشکلاتی شود که با مادرتان دارید.

 

به مادرتان فرصت دهید که بداند شما چه قدر دوستش دارید

مادران نیاز دارند که از زبان شما بشنوند که دوست شان دارید. کارهایی انجام دهید که عشق تان را نسبت به او نشان دهد. به مادرتان بفهمانید که وجودش چه قدر برای شما با اهمیت است. برنامه ریزی برای سرگرمی های شاد و مهیج که بتوانید آن ها را با یک دیگر انجام دهید می تواند خیلی جالب باشد. شما در حقیقت با وقت گذاشتن برای مادرتان و بیان این که خیلی دوستش دارید، رابطه ای دنباله دار و مستحکم را تضمین می کنید. کلمات محبت آمیز، مشکلات را حل می کند و کلمات تند فقط باعث ایجاد خشم و عصبانیت می شود.
از مهم ترین کلیدهای روابط مادر و دختر، اعتماد و احترام است. اطمینان و احترام باید دوسویه باشد و دختر باید به مادرش اطمینان داشته باشد و به قوانین او احترام بگذارد. احترام گذاشتن و اعتماد داشتن از مهم ترین عناصر داشتن یک رابطه ی سالم است.

فراموش نکنید که اوقات خوشی را با یک دیگر بگذرانید:

به مسافرت بروید، مرتباً برای صحبت کردن با یک دیگر وقت بگذارید، پیاده روی های دو نفره را در برنامه تان بگنجانید، لحظات تان را با خندیدن و لذت بردن از وجود یک دیگر پر کنید، در مورد خاطرات و داستان های جالب و خنده دار گذشته با یک دیگر صحبت کنید، برای یک دیگر وقت بگذارید - حتی اگر این وقت، یک بار در روز باشد یا چند بار در ماه - این خیلی مهم است که چگونه با یک دیگر وقت تان را سپری می کنید.

 

رابطه ی دختر و مادر،پیام زن ، مهرماه سال 1390 ،شماره 235.





فرم در حال بارگذاری ...