« بهانه وهابیون برای تخریب بارگاه بقیع چه بود؟کتاب پیامک و اشعار مهدوی نسخه دوم + دانلود (مخصوص موبایل) »

گروه های تکفیری چه کسانی هستند؟

نوشته شده توسطرحیمی 26ام مرداد, 1392

ریشه فکری و مذهبی گروهک جند الله و سپاه صحابه در پاکستان، طالبان و القاعده در افغانستان، گروهک ریگی در ایران و گروه های تکفیری در عراق به یک دین حمایت شده از جانب انگلیس باز می گردد:

وهابیت


وهابیت بر اساس تفاسیر محمد بن عبدالوهاب از دین اسلام پدید امد و به دنبال پیوند خانوادگی او با محمد بن سعود (جد آل سعود) و حمایت انگلستان از آنها به عنوان دین در شبه جزیره عربستان رسمیت یافت. اولین نقد بر نظرات محمد بن عبدالوهاب را برادر او، شیخ سلیمان بن عبدالوهاب، به نام «الصواعق الالهیه» نوشت. او در كتاب مزبور چنین آورد:

“اموری كه وهابیان آن را موجب شرك و كفر دانسته و بهانه‌ی مباح بودن مال و جان مسلمانان می‌پندارند، در زمان ائمه‌ی اسلام به وجود آمده بود. ولی از هیچ یك از ائمه‌ی اسلام شنیده و روایت نشده است كه مرتكبین این اعمال را كافر یا مرتد دانسته و دستور جهاد با آنان را صادر كرده باشند یا آن كه بلاد مسلمانان را همان‌گونه كه اینان می‌گویند، بلاد شرك و دارالكفر بنامند.”

برخی از باورهای فرقه وهابیه عبارتند از:

- مخالفت با توسل: هر کس به رسولان و اولیا توسّل جوید، مشرک می باشد، از این رو وهابیان زیارت قبر پیامبر و ائمه(ع) را جایز نمی دانند؛

- تعمیر قبور و ساختن بنا روی قبر پیامبر و اولیای الهی و صالحان جایز نیست و باید تخریب شود؛

- تشییع جنازه و سوگواری حرام است؛

-مخالفت با عقل و و جایگزین کردن سلف به جای آن؛ بدین معنا که از آنچه که صحابه انجام می داده اند باید تبعیت شود.
-اما مهمترین و خطرناکترین آموزه وهابیت آن است که هر کس که موارد بالا را تبعیت نکند و از جمله شیعیان که به توسل اعتقاد دارند،را کافر می دانند و از همین روست که به آنها تکفیری گفته می شود. وهابیون به جنگ با دیگر فرقه‌ها و مذاهب اسلامی معتقد هستند و مدعی اند یا باید به آیین وهابیت در آیند، یا جزیه دهند، از این رو همیشه مسلمانان دیگر را به کفر متهم نموده، اموال و نوامیس بقیه را حلال می دانند. آنان می گویند که هر کس مرتکب گناه کبیره شود، کافر است.

این اولین باری نیست که وهابیان که اکنون در بسیاری از کشورهای اسلامی به صورت گروهکهای تندرو به اقدامات تروریستی مشغولند به هتک حرمت بارگاه ائمه و شیعیان مبادرت می کنند، متاسفانه این گونه اقدامات بارها از سوی آنها صورت پذیرفته است. زمانی که وهابیت در عربستان پدیدار شدو در پیوند با قدرت آل سعود قرار گرفت؛ امیر سعود با بهره گیری از آموزه های وهابیت که خون مسلمانان شیعیان را حلال می شمرد، از عربستان به شهر کربلا حمله کرد و بیشتر مردم این شهر را به قتل رسانید و غنائم جنگ را حاصل از غارت اموال مسلمانان بود میان سربازان خود تقسیم کرد.

نگاه خطرناک وهابیت در تکفیر دیگر مسلمانان -و بویژه شیعیان- سبب شده که نه تنها به بزرگترین مانع بر سر راه وحدت مسلمانان جهان مبدل شود بلکه با اقدامات تروریستی و مخرب خود غرب را در پروژه اسلام هراسی و ارائه چهره مخدوش از اسلام یاری رسانده است.

آسیبهای وهابیت

نگاه خطرناک وهابیت در تکفیر دیگر مسلمانان -و بویژه شیعیان- سبب شده که نه تنها به بزرگترین مانع بر سر راه وحدت مسلمانان جهان مبدل شود بلکه با اقدامات انحرافی و مخرب خود راه را برای سواستفاده دشمنان اسلام فراهم سازد. حتی اگر ارتباطات مستقیم و حمایتهای مالی و نظامی آمریکا و انگلستان که نمونه کوچکی از آن را در سرکوب شیعیان یمن دیدیم را نادیده بینگاریم، وهابیت با ارائه چهره ای خشن و غیرمنعطف از اسلام و مبادرت به انجام عملیاتهای تروریستی متعدد، کمک شایانی به پروژه اسلام هراسی غرب نموده است. وهابیت به دست خود بهترین سوژه های خبری را برای رسانه های صهیونیسم بین الملل در مخدوش سازی چهره عمومی اسلام در جهان فراهم آورده است.

منبع:http://labbaik.ir

آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(4)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(1)
1 ستاره:
 
(0)
5 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
4.4 stars
(4.4)
نظر از: ماریانا [بازدید کننده]  
ماریانا
5 stars

لعنت بر آنها خدا کنه همشون ریشه کن بشن

1395/08/02 @ 16:32
نظر از: raha [بازدید کننده]
raha

خخخخخخخخخخ.زباله ها

1393/09/07 @ 23:03
نظر از: یا مهدی [بازدید کننده]
یا مهدی
5 stars

لعنت بر آل سعود و وهابیت از خداوند خواستارم تا با ظهور حجتش همه آنها به دست ایشان به هلاکت برسند .

1393/04/08 @ 14:34
نظر از: صادق [بازدید کننده]
صادق
5 stars

نباید گول این گره راخورد نفرین خداوند بر آنان باد

1392/10/27 @ 09:35
نظر از: هیئت الشهدا [بازدید کننده]
هیئت الشهدا

با سلام
ایام محرم را به شما تسلیت عرض می کنیم
هیئت الشهدا ( به یاد قاصدکهای گمنام ) این افتخار را دارد که توانسته به یاری شهدا وبلاگی طراحی کند و در خدمت علاقه مندان به شهدا مطالبی را ارائه دهد با تشریف فرمایی خود و بازدید و استفاده از مطالب و گذاشتن انتقاد و پیشنهاد ما را در هرچه بهتر شدن وب یاری فرمایید ( قابل ذکر است که مراسمی هر هفته در منزل شهیدان برگذار میشود در صورت تمایل برای شرکت در جلسه به وب رجوع کنید ) با سپاس از شما همسنگر

1392/09/06 @ 21:13
نظر از: احمد رضا [بازدید کننده]
احمد رضا
2 stars

لعنت بر وهابیت آل سعود

1392/08/26 @ 20:58
نظر از: ذره و آفتاب [عضو] 
5 stars

سلام. موفق باشید

1392/05/26 @ 11:12


فرم در حال بارگذاری ...