« کدام کتاب را بخوانیم تا «دیندارانی خوب» باشیم؟عواقب بی احترامی به علماء »

۱۰ نکته درباره FATF و ماهیت خطرناک آن و خود تحریمی ایران با این توافق

نوشته شده توسطرحیمی 14ام شهریور, 1395

کارخانه ای

“اگر قرار بود ایران نهادهای خود را تحریم کند و رفع تحریم‌ها موکول به شرایط خطرناک FATF شود، چه لزومی به توافق برجام بود؟”

ابراهیم کارخانه‌ای رئیس کمیته هسته‌ای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در یادداشتی به موضوع FATF و ماهیت آن پرداخته است.

متن این یادداشت که در اختیار خبرگزاری تسنیم، قرار گرفت به شرح زیر است:

نظر به اهمیت و برنامه‌ریزی خطرناکی که آمریکا با راهبرد FATF علیه انقلاب اسلامی طراحی کرده است، ذکر 10 نکته اساسی در این خصوص ضروری است که به شرح ذیل است:

1. سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی که عمدتاً توسط آمریکا و کشورها همسو طی ده‌های اخیر پایه‌گذاری شده است، عملاً در راستای سیاست‌های آمریکا و در جهت سلطه بر دیگر کشورها عمل می‌کنند. آمریکا از NPT (معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای) برای کنترل فعالیت‌های هسته‌کشورهای ناهمسو و از MTCR (رژیم کنترل فناوری موشکی) برای کنترل فعالیت‌های موشکی و از FATF برای کنترل فعالیت‌های مالی این کشورها بعنوان اهرم‌هایی در جهت تغییر رفتار سیاسی آنها بهره می‌برد.

2. از آنجا که هماهنگی مدیریت شده‌ای بین این نهادها و سیاست‌های برنامه‌ریزی شده از سوی آمریکا وجود دارد، انجام هر نوع تعامل و توافق بین‌المللی می‌بایست با نگاه تیزبین به سایر عوامل همراه باشد، در غیر این صورت توافق در خدعه‌بازی قدرت‌های سلطه‌گر گرفتار خواهد آمد.

3. قرار گرفتن تنها دو کشور ایران و کره شمالی در لیست سیاه FATF به بهانه خطر بالای پولشویی و تأمین مالی تروریسم، بخوبی بیانگر سیاسی بودن اقدامات این گروه در راستای سیاست‌های آمریکاست.

4. غفلت تیم مذاکره کننده از حل معضل FATF (حتی بر روی کاغذ) اشتباهی بزرگ و استراتژیک بوده است که در پس پرده خدعه‌ها و اقدامات فریبکارانه آمریکایی‌ها مخفی ماند و اینک بعد از انجام کامل و یک جای تعهدات جمهوری اسلامی ایران نقاب از چهره نیرنگ آن برداشته شده است.

5. آمریکایی‌ها به بهانه دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای با راهبرد NPT وارد معامله برسر توانمندی هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران شوند و امروز در ادامه آن سناریو به خیال خام خود به بهانه تروریسم و با اهرم FATF به دنبال برجام‌های دیگری هستند که این خواب آشفته آنها پر هرگز تعبیر نخواهد شد.

6. گسترش زمین بازی برجام به FATF توطئه‌ای از پیش مدیریت شده است که آمریکایی‌ها با هدف استعاله قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران و منع حمایت از محور مقاومت با راهبرد فشار از بیرون و تعامل از درون طراحی نموده‌اند.

7. اصرار مقامات آمریکایی مبنی بر قطع حمایت جمهوری اسلامی ایران از محور مقاومت در منطقه به عنوان شرط رفع تحریم‌ها (علی‌رغم مغایرت با مفاد برجام) در هماهنگی کامل با اهداف شیطانی FATF مبنی بر رصد مبادلات بانکی به‌منظور اعلام سلامت اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در معامله با دیگر کشورها است.

8. تسری تحریم نهادها و اشخاص حقیقی و حقوقی مندرج در لیست SDN برجام به مبادلات بانکی داخل کشور که نهادهای مهمی چون وزارت دفاع، سپاه پاسداران، قرارگاه خاتم الانبیا، بانک انصار، بانک صادرات و بیش از 170 مورد دیگر را در برمی‌گیرد، اقدامی برنامه‌ریزی شده در جهت تحریم انقلاب از درون و بازی در زمین توطئه دشمن و ضربه از داخل بر پیکر نظام اسلامی است.

9. هماهنگی هدفمند FATF با لیست سیاه SDN آمریکا در اعمال تحریم‌های خارجی و خود تحریمی علیه نهادهای انقلاب به مثابه دو لبه یک قیچی است که موجودیت نظام اسلامی را نشانه گرفته است. بر مسئولین نظام است که با تمام قدرت در برابر این توطئه خطرناک دشمن که با راهبرد فشاد از بیرون و استحاله قدرت از درون برنامه‌ریزی گردیده، اقدام قاطعانه به عمل آورند.

10. تیم مذاکره کننده باید به این ابهام بزرگ پاسخ بدهد که اگر قرار بود که جمهوری اسلامی ایران نهادهای انقلاب مانند سپاه پاسداران، وزارت دفاع، قرارگاه خاتم الانبیا و … را خود تحریم کند! (دست به خودکشی بزند) و افزون بر آن رفع تحریم‌ها نیز موکول به شرایط خطرناک FATF گردد، چه لزومی بر توافق برجام و انجام یکجای همه تعهدات از سوی جمهوری اسلامی ایران بود!


فرم در حال بارگذاری ...