« اشعار شب هفتم ماه محرممرد بزرگ کربلا »

۲۵ حدیث گوهربار درباره مقام کربلا و امام حسین علیه السلام

نوشته شده توسطرحیمی 25ام شهریور, 1397

 

شخصيت، قيام و نهضت امام حسين علیه السلام هميشه در كلام معصومين علیه السلام وجود داشته است. از این باب احادیثی در مورد امام حسین علیه السلام از کلام معصومین علیه السلام برایتان در اینجا بیان می‌کنیم.

«حریم پاک»

عن النبى صلی الله علیه و آله قال: … و هى اطهر بقاع الارض واعظم‌ها حرمة و إن‌ها لمن بطحاء الجنة. (۱)

پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله در ضمن حدیث بلندى مى‌فرماید:

کربلا پاک‌ترین بقعه روى زمین و از نظر احترام بزرگ‌ترین بقعه‏‌ها است والحق که کربلا از بساط هاى بهشت است.

 

«سرزمین نجات»

قال رسول الله صلى الله علیه و آله: یقبر ابنى بأرض یقال لها کربلا هى البقعة التى کانت فی‌ها قبة الاسلام نجا الله التى علی‌ها المؤمنین الذین امنوا مع نوح فى الطوفان. (۲)

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرمود: پسرم حسین در سرزمینى به خاک سپرده می شود که به آن کربلا گویند، زمین ممتازى که همواره گنبد اسلام بوده است، چنانکه خدا یاران مؤمن حضرت نوح را در همانجا از طوفان نجات داد.

 

«عطر عشق‏»

قال على علیه السلام: وا‌ها لک ایت‌ها التربة لیحشرن منک قوم یدخلون الجنة بغیر حساب. (۳)

امیرالمومنین علیه السلام خطاب به خاک کربلا فرمود: چه خوش‌بویى اى خاک! در روز قیامت قومى از تو به پا خیزند که بدون حساب و بى‌درنگ به بهشت روند.

 

«کربلا کعبه انبیاء»

قال ابوعبدالله علیه السلام: لیس نبى فى السموات والارض و الا یسألون الله تبارک و تعالى ان یوذن لهم فى زیارة الحسین علیه السلام ففوج ینزل و فوج یعرج. (۴)

امام صادق علیه السلام فرمود: هیچ پیامبرى در آسمان‌ها و زمین نیست مگر این که می خواهد خداوند متعال به او رخصت دهد تا به زیارت امام حسین علیه السلام مشرف شود. چنین است که گروهى به کربلا فرود آیند و گروهى از آنجا عروج کنند.

صفحات: 1·


فرم در حال بارگذاری ...