« دانلود مداحی ترکی یارالی زهرا سلام الله علیها با نوای نریمان پناهیاگر این سه ویژگی حضرت زهرا سلام الله علیها در ما بود اکنون طلاقی نبود + فیلم »

"ایام فاطمیه" احیای غدیر و عدم بازگشت به دوران جاهلیت است

نوشته شده توسطرحیمی 19ام بهمن, 1396


 

حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی گفت:
کسانی که به بهانه همراهی با سلایق دیگران بر بزرگداشت ایام فاطمیه اعتراض دارند چرا منطقی فکر نمی‌کنند که احیای فاطمیه احیای غدیر و عدم بازگشت به دوران جاهلیت است.
حجت الاسلام محمدباقر علوی تهرانی استاد حوزه علمیه در مراسم سوگواری حضرت زهرا سلام الله علیها که در مسجد امیرعلیه السلام برگزار شد، درباره اهیمت سوگواری ایام فاطمیه، اظهار داشت:
برخی بزرگداشت‌ها در جهان اسلام نظیر ایام فاطمیه مختص شیعه است که باید آن را بسیار گرامی بدارد.
 
وی با یبان اینکه بزرگداشت‌های هر جامعه ریشه در مذهب یا آداب و سنن آن دارد؛ افزود:
حضرت زهرا سلام الله علیها با اینکه پیامبر یا امام نبودند اما یک زن معمولی هم نبودند که 1400 سال پیش مظلوم واقع شده و به شهادت رسیده باشند بلکه شهادت ایشان ریشه اعتقادی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی با بیان اینکه عید غدیر، ولادت امام زمان(عج)، شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها و حضرت امام حسینعلیه السلام بزرگداشت‌هایی شیعه با ریشه اعتقادی است، ابراز کرد: دشمنان اسلام هیچ شهادتی را به میزان شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها تخریب نمی‌کنند چراکه بزرگداشت این شهادت معرف حقیقی واقعه غدیر است.
 
 وی با استناد به آیات 19 سوره آل عمران و 67 سوره مائده عنوان کرد: بر اساس این آیات تنها دین دین پذیرفته نزد خداوند اسلام است که همین امر هم با پذیرش ولایت امیرمومنان امام علیعلیه السلام به تکامل می‌رسد، هر کس اسلام را بدون ولایت امیرمومنان بپذیرد دین او دچار نقص است.
 
حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها پس از رحلت پیامبرصلی الله علیه و آله تنها کسی بودند که از ولایت امیرمومنان و ولایت امیرمومنان امام علی علیه السلام به عنوان جانشین پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله دفاع کرده و در این مسیر تا شهادت هم پیش رفتند بنابراین بزرگداشت شهادت ایشان در واقع زنده کردن واقعه غدیر است که چرا این دختر پیامبرصلی الله علیه و آله بانوی بزرگ جهان اسلام به شهادت رسیدند.
 
حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی با اشاره به اینکه غدیر هویت شیعه است، گفت: سوگواری در ایام فاطمیه این هویت را زنده می‌کند بنابراین کسانی که به بهانه همراهی با سلایق دیگران بر بزرگداشت ایام فاطمیه اعتراض دارند چرا منطقی فکر نمی‌کنند که احیای فاطمیه احیای غدیر و عدم بازگشت به دوران جاهلیت است.
 
استاد حوزه علمیه خطاب به اندیشمندان و جوانان تصریح کرد: شما باید با هم اندیشی و گفتمان‌سازی به بهترین نحوه ایام فاطمیه را با برگزاری سمینار، همایش، مجالس سوگواری در جای جای کشور به بزرگداشت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها بپردازید.
 
وی اضافه کرد: دشمنان اهل‌بیتعلیه السلام و مخالفان با دست‌آویز کردن این بهانه که پرداختن به شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها مانع وحدت امت اسلامی می‌شود در واقع دنبال مایوس کردن شیعه هستند در حالیکه امت اسلام ضمن حفظ وحدت مقبل مستکبرانی نظیر آمریکا و اسرائیل می‌توانند بدون هیچ گونه تعارضی به عقاید خود هم پایدار باشند.
 
حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی بیان داشت: ما در سطح اجتماع وحدت خود را با اهل تسنن حفظ می‌کنیم اما در سطح عقاید ما شهید دادیم و نمی‌شود به واسطه شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها از غدیر چشم پوشی کنیم، باید بین امت اسلام وحدت اتفاق افتد که طومار دشمنان درهم پیچیده شود اما این وحدت باید بر محور حق باشد، بر اساس فرمودند پیامبرصلی الله علیه و آله هم «حق با علی علی با حق است که تا صحرای محشر از هم جدا نمی‌شوند».
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس همین مساله حضرت زهرا سلام الله علیها در خطبه فدکیه فرمودند خداوند اطاعت ما را نظام جامعه قرار داده است امیرمومنان امام علی علیه السلام حق است و اطاعت از ایشان جامعه درا به وحدت می کشاند.
شبستان


فرم در حال بارگذاری ...