موضوع: "دعای ندبه"

مرورى بر دعاى ندبه

نوشته شده توسطرحیمی 6ام اسفند, 1395

دعا و توسل، دو نیاز آدمی و دو بال پرواز او برای فرار از دل‏مردگی حاکم بر فضای زندان دنیا هستند. همین امر انسان را بر آن می‏دارد تا در پی دست یابی به عواملی باشد که او را در راه درک مفاهیم ادعیه و زیارات یاری می‏رسانند. در میان این عوامل، دقت در فرازهای دعا، سهم بسزایی در فهم معنای روح‏ بخش آن ایفا می‏کند؛ یعنی فهم سیر و انتقالاتی که برای تربیت روح انسان‏ها در نیایش‏های معصومین‏ علیهم السلام است، همانطور که نیاز به ترجمه و شرح واژگان دارد، محتاج آگاهی از اسرار پنهان در بین فقرات و نظم و سیاق کلی آن‏ها نیز می‏باشد؛ زیرا ترکیب کلّی و مجموعه‏ ی فرازهای دعا، منظومه‏ ی به هم پیوسته ‏ای هستند که بر زبان اولیای خدا علیهم السلام برای رشد و صعود و در نهایت تقرب روح آدمی به معبود یکتا،جاری شده‏ اند.

ترتیب و فراز و نشیب دعا با نیازهای پیچیده روح انسانی،هماهنگ است. معصوم‏ علیه السلام با نگاه جامعی که به مجموعه‏ی ابعاد وجودی انسان دارد و می‏خواهد او را به سوی سعادت رهنمایی کند، به یقین با ظرافت و دقت ویژه‏ای سخن می‏گوید تا روان آدمی را از مرحله‏ای به مرحله‏ی عالی‏تری حرکت دهد. همین است که نمی‏توان هیچ کلمه ‏ای را جایگزین کلمه ‏ی دیگری کرد یا فرازها و جملات دعا را با یکدیگر جابه‏ جا کرد.

بنابراین، دقت در کلمات و نوع واژگان، فرازها و فقرات دعا برای فهم بهتر نقل و انتقالاتی که در آن جریان دارد، امری لازم است. ما در این نوشتار در صدد آنیم تا با چنین دیدگاهی، به شرح و بیان ارتباط بین فرازهای دعای شریف ندبه بپردازیم. باشد که در راه کشف مقصود نهایی این دعای ملکوتی مورد توجه و عنایت آن غایبی که وجودش از میان ما خالی نیست، قرار گیریم.پیش از پرداختن به اصل بحث، بهتر است مطالبی را جهت آشنایی با سند این دعای شریف بیان کنیم.

 

ادامه »

دانلود دعاى ندبه به همراه متن و صوت + نرم افزار مخصوص موبایل

نوشته شده توسطرحیمی 9ام دی, 1393

برنامه دعای ندبه حاوی متن کامل به همراه صوت دعای ندبه می باشد که می تواند همیشه همراه شما باشد. برای نصب این برنامه فایل نصبی را از لینک بالا دانلود کرده و در گوشی خود نصب کنید.و بعد از نصب برنامه را در قسمت منوی خود می توانید مشاهده کنید.

ورژن برنامه : 1.0

دانلود فایل APK با حجم 4.37 مگابایت

دانلود به صورت مستقیم -   دانلود توسط QR Code

—————————————————————

دعای ندبه با نوای حاج محمود کریمی 01:09:41

با نوای استاد فرهمندآزاد حجم : 3.1 مگابایت

دعای ندبه با نوای حاج میثم مطیعی که در مسجد شهید بهشتی تهران  93/08/30

“دعای ندبه” با نوای حاج میثم مطیعی که در مدینه (بعثه مقام معظم رهبری) حج تمتع سال 92

دعای ندبه با نوای حاج میثم مطیعی که در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)  92/12/09

متن دعا و ترجمه و نوای مداحان مختلف در ادامه

ادامه »