موضوع: "عفاف و حجاب"

نماهنگ هیس هرزه ها فریاد نمیزنند!

نوشته شده توسطرحیمی 10ام دی, 1398

 

متاسفانه سینما جمهوری اسلامی هنوز اسلامی نشده است و عده ای هوس باز و جلوه فروش هرزه در این بستر مشغول هرزه گری در کشور هستند همان هرزه هایی که بدون تفکر به شهدا و اسلام جسارت میکنند.

این نماهنگ نمایش میدهد که اگر اسلام و شهدا و انقلاب اسلامی وجود نداشت سرنوشت زنان هرزه در چه حالی بود …

نماهنگ هیس هرزه ها فریاد نمیزنند!

 

مرصاد حزب الله meersad.ir

 

خداوند برای راه‌رفتن زنان هم مدل دارد

نوشته شده توسطرحیمی 25ام آذر, 1398

 

این روزها مسئله عفاف و حجاب بیش از گذشته مورد توجه مردم و نخبگان جامعه قرار گرفته است، در این بین، عده‌ای آن را عامل محدودیت زنان معرفی می‌کنند که سبب سلب آزادی آنان می‌شود و عده‌ای با پذیرش اصل حجاب، صحبت از حد و حدود شرعی آن می‌کنند؛ چرا که این عده معتقدند مسئله حجاب ریشه در تمام ادیان الهی دارد و فقط باید درباره حد و حدود شرعی آن سخن گفت.


سوای از این چالش‌ها و سؤال‌هایی که در جامعه وجود دارد، آنچه ضرورت دارد به آن پرداخته شود، فلسفه عفاف و حجاب از نگاه آیات قرآن و تطبیق این آموزه‌ها با مسائل علمی است. خانم فاطمه علمداری، پژوهشگر مطالعات قرآنی بانویی است که منظر نوینی را در مطالعات عفاف و حجاب پیش گرفت. وی که مدیرمسئول مؤسسه فرهنگی اجتماعیِ “راهی به‌سوی نور” است، در این زمینه پژوهشی را با عنوان “رویکرد استدلالگرا و بیولوژیک وجوب حجاب بر مبنای قرآن کریم” داشته است.

علمداری معتقد است رابطه‌ای ناگسستنی بین احکام عفاف و حجاب در قرآن با ساختارهای بیولوژیک بدن انسان وجود دارد. مشروح گفت‌وگوی علمی ــ قرآنی این پژوهشگر با خبرگزاری تسنیم را در ادامه می‌خوانید.

ادامه »

بی‌حجابی را حتی با اصول حقوق لیبرالی هم می‌توان جرم‌انگاری کرد

نوشته شده توسطرحیمی 25ام آذر, 1398

 

کارشناس حقوق جزا معتقد است سوای از الزامات قانونی، بزرگترین معضلی که درباره پدیده بی‌حجابی وجود دارد، ضعف بنیان‌های اعتقادی است، اگر این مسئله حل شود، مابقی موارد ناخودآگاه اصلاح می‌شود.

حجاب، تکلیف یا حق؟

بی‌حجابی را حتی با اصول حقوق لیبرالی هم می‌توان جرم‌انگاری کرد.

مسئله پوشش و حجاب زن حقیقتی به‌بلندای تاریخ دارد که هر زمان رنگ و آهنگی یافته و هرکس با دیدگاه خود آن را نقد و بررسی کرده است. یکی از جنبه‌های نقد و بررسی حجاب این است:

آیا می‌توان در یک جامعه پدیده بدحجابی و بی‌حجابی را جرم تلقی و برای آن مجازات تعیین کرد؟

جرم‌انگاری این پدیده به‌دلیل ارتباطی که با مقوله محدود شدن آزادی انسان‌ها دارد اقدامی بس مخاطره‌آمیز و حساسیت‌برانگیز است. اگر بپذیریم که اصل بر آزادی انسان است، اما در این بین، اِعمال محدودیت از طریق جرم‌انگاری حجاب، استثنا محسوب می‌شود و تعارضی با آزادی انسان‌ها ندارد، بار اثبات ضرورت وجود محدودیت به‌عهده کسانی است که قصد محدود کردن آزادی‌های افراد را از طریق جرم‌انگاری دارند.

ادامه »

نقش ویژه بانوان در سلامت روان جامعه

نوشته شده توسطرحیمی 5ام تیر, 1398

 مگر کودکان کالا هستند که آنها را زرق‌ و برق دهیم و در ابتدای دوران زندگی ‌شان جلوه گری برای چشم ‌های بیگانگان را ارزشی فاخر برایشان قلمداد کنیم و وادارشان کنیم برای دیده شدن و به نمایش گذاردن تن و زیبایی‌ شان به صحنه آیند؟ کودکان به‌ویژه دختران خردسالی که روی فرش قرمز راه می ‌روند تا لباس، زیورآلات و به‌ طورکلی پوشاکی که بر تن دارند را به معرض نمایش تماشاگران حاضر در مراسم بگذارند شاید این کار برایشان جذاب بیاید که میان مردم می ایند و آنها هم تشویقشان می ‌کنند ولی مطمئناً از آسیب ‌های نهفته‌ ای که این سوت و کف زدن ‌ها برایشان به ارمغان خواهد آورد با خبر نیستند چون دنیای کودکان صادق ‌تر از دنیای بزرگ ‌تر هاست و آ‌ها از نقشه ‌هایی که بزرگ ‌تران برای دنیای آ‌ها کشیده ‌اند بی ‌خبرند.

ادامه »

چه کسانی در بهشت به شکل جواهرات نمایان می‌شوند؟

نوشته شده توسطرحیمی 5ام تیر, 1398

پوشش از بدو تولد برای آدمی حائز اهمیت است و باید به آن توجه ویژه شود یکی از بزرگترین صفات خدواند ستار است خداوندی که ستار العیوب یعنی پوشاننده عیب هاست؛ حالا عیب چه معنا و مفهومی دارد جای بحث است و باید با تاملی بیشتر به آن اندیشید؛ یکی دیگر از مباحث بزرگ دین حق الناس است که در پیشگاه خداوند دارای جایگاه و اهمیت بسیار است و گناهکارانی که به حق الناس بی توجه هستند، دچار بدترین عواقب و عذاب‌های الهی می‌شوند. حال با نگاهی دقیق‌تر حجاب یک پوشش از نوع حق الناس است که باید در رعایت این واجب الهی کوشا باشیم؛ آیات قرآنی به طور مفصل به چگونگی رعایت حجاب و آثار آن بر جامعه ایمانی پرداخته است.

خداوند در قرآن کریم، زنان ایده آل را که در بهشت جای دارند، به مروارید محجوب و پوشیده در صدف تشبیه می‏‌کند، گاه آن‏ها را به جواهرات اصیلی، چون یاقوت و مرجان که جواهر فروشان در پوششی ویژه قرار می‏دهند تا همچون جواهرات بَدَلی به آسانی در دسترس این و آن قرار نگیرند و ارزش و قدرشان کاستی نپذیرد.

ادامه »

بیانیه‌خوانی خواهرزاده مسیح علینژاد در اجتماع اخیر دختران انقلاب +فیلم

نوشته شده توسطرحیمی 14ام بهمن, 1397

 

اجتماع عظیم هزاران نفری دختران انقلاب پنجشنبه یازدهم بهمن ماه با حضور بانوان و زنان انقلابی در میدان امام حسین علیه السلام تهران برگزار شد.

این اجتماع با حضور نورانی همسر و دختر شهید برونسی، خانواده شهدای صیاد شیرازی، شهید طهرانی‌مقدم، شهید نورخدا موسوی، احمد پلارک، ابراهیم هادی، جاوید الاثر متوسلیان، شهید احمدعلی نیری و همسر شهید حادثه مکه دکتر حاتمی به همراه خانواده مرضیه هاشمی و مهمانان ویژه از جمله  خانم حسین نژاد(خواهر زاده مسیح علینژاد) همراه بود.

در ادامه ویدئویی از بیانیه‌خوانی خواهرزاده مسیح علینژاد در این تجمع را مشاهده می‌کنید.

دانلود فیلم

 

والاترین انگیزه‌ها و اهداف ازدواج

نوشته شده توسطرحیمی 24ام آذر, 1397

 

ازدواج در تمام جوامع و فرهنگ‌ها امری مقدس به‌شمار می‌رود. در امر ازدواج و تشکیل خانواده، اهداف و انگیزه‌های متعددی وجود داشته که داراى آثار و نتایج فراوانى است. این انگیزه‌ها و اهداف می‌تواند زن، مرد و حتی اجتماع را تحت تأثیر قرار دهد و به همین دلیل آگاهی از اهدافی واقعی که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، می‌تواند در تعیین مسیر مناسب یاری رسان باشد. 

1) ایجاد آرامش

یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های ازدواج، ایجاد کانونی است که در آن زن و مرد احساس آرامش کنند. زیرا زنان آرامش دهنده روانی مردان‌اند و زن و مرد به دوستی با هم نیازمندند. زن و مرد هسته اصلى خانواده را تشکیل می‌دهند و خداوند چنان میلى را بین آن دو قرار داده که به سوى زندگى مشترک گام بردارند. گرچه یکى از عوامل این گرایش، غریزه جنسى است ولى با انجام پیوند زناشویى، به‌تدریج نوعى همبستگى روحى و عاطفى(عشق و محبت) میان آن‌ها پدیدار مى‌شود و آن‌ها را به سوى تأمین سعادت و خوشبختى یکدیگر سوق مى‌دهد.

ضامن بقاى این آرامش، دو عنصر بسیار قوى، یکى عشق و محبت و دیگرى رأفت و رحمت است. پس اگر یکى از این دو امر بین زن و مرد وجود نداشته باشد و دوستى و عشق جاى خود را به نفرت دهد و عطوفت و گذشت تبدیل به کینه گردد، باعث تحلیل روابط و شکست در زندگى زناشویى می‌شود.

آسایش و آرامش زن و شوهر در کنار یکدیگر فواید و نتایج روحى، جسمى، فردى و اجتماعى فراوانى را به دنبال داشته و در پرورش استعدادها و حفظ امنیت جامعه، نقش به‌سزایى دارد. بنابراین کسانى که از ازدواج، این سنت الهى، روى گردانیده و به آن تن نمى‌دهند، داراى وجودى ناقص هستند.

ادامه »

وقتی مروارید را به اهلش بسپاری

نوشته شده توسطرحیمی 23ام آذر, 1397

 

وقتی مروارید زیبایی هایت را به صدف حجاب و عفاف می سپاری،

 

خدا تو را آبی می کند،

آن قدر آبی که آسمان به تو رشک می برد.

 

عوارض بی حیایی

نوشته شده توسطرحیمی 10ام مهر, 1397

 

عارضه بی حیایی، زدودن ایمان است و بدون آن چیزی باقی نمی ماند.

چنین شخصی، خیری در او نبوده و راه سعادت را نیافته و آینده خوشی در انتظار او نیست، و هم او مصداق بارز فسق می باشد و حتی غیبت او جایز می باشد.

قال رسول الله صلی الله علیه و آله:

مَنْ الْقی جِلْبابَ الْحَیاءِ لا غِیبَةَ لَهُ.[1]

کسی که علناً معاصی و گناهان را مرتکب می شود، پرده عفت خود را دریده، و چشم، گوش، زبان، شکم و فرج خود را به معاصی مختلف از طمع به نوامیس دیگران گرفته تا هرزه زبانی و حرام خواری و فحشاء و منکرات را مرتکب می شود، و یا به خطاهای فکری آلوده و جامعه را به تباهی می کشاند. کسی که به جای قرار گرفتن در راه سعادت و فیض ربّ، در مسیر شقاوت و گمراهی قرار می گیرد و.. . سرنوشتی مطلوب ندارد.

غیبت او هم نوعی نهی از منکر وی است و هم اینکه منعی است از ورود دیگران به معصیت.

 

[1] كسى كه لباس حياء را بكند، غيبت او جايز است(بحارالأنوار، ج 77، ص 211).

 

غضنفری، علی؛ ره رستگاری، ج 2، ص: 370

من دختر خیابان انقلابم

نوشته شده توسطرحیمی 12ام مرداد, 1397

 

کتاب “من دختر خیابان انقلابم”
نویسنده:
مهدی عدالتیان
زبان:
فارسی
کتاب “من دختر خیابان انقلابم” نوشته مهدی عدالتیان در باب پوشش بانوان  توسط معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در سال 1397 تولید و منتشر شده است.