« اهل سياست و طرفداران تز جدائی دین از سیاست.روزی پر برکت چگونه؟ »

روز هشتم شوال اقامه عزا کنید.

نوشته شده توسطرحیمی 24ام مرداد, 1392

روز هشتم شوال اقامه عزا کنید/ در مراسم عزای ائمه(ع) سنگ تمام اخلاص را بگذارید

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ آیت الله وحید خراسانی در سخنانی با اشاره به سالگرد تخریب بارگاه ائمه بقیع علیهم السلام تصریح کردند: روز هشتم شوال که روز خرابی قبور ائمه بقیع است، اقامه عزا کنید و این روز را اهمیت بدهید. این وهابیتی که ساخته و پرداخته مسیحیت است، اینها را ساختند که آثار اسلام را محو کنند . هر امتی سعی می کند، آثار خودش را حفظ کند، ولی اینها را روی کار آوردند، تمام آثار را محو کردند.

متن کامل سخنان این مرجع تقلید بدین شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

بعضی از افراد توفیقاتی نصیب شان می شود که خودشان عظمت آن موفقیت را درک نمی کنند. این سعادتی که نصیب شما شده که اسمتان در دفتر صدیقه کبری ثبت بشود، قابل بیان و درک نیست. بعضی مطالب را هم می شود درک کرد و هم می شود بیان کرد؛ بعضی از مطالب است که قابل درک است اما بیان قاصر است؛ بعضی از مطالب نه قابل درک و نه قابل وصف است. قضیه حضرت زهرا(س) این است. حالا چه شده که شما به این توفیق رسیدید… یا در اثر لقمه ای است که پدرتان خورده و آن نطفه منعقد شده یا در اثر شیر مادرتان هست یا یک عملی انجام دادید که مزدش را خدا این قرار داده است.

صدیقه کبری فاطمه زهرا‌(س) کسی است که فصل الخطاب روز قیامت ، ورود او به محشر است و اینجاست که کمیت عقل لنگ است.

اولاً: روز قیامت چه روزی است؟ روزی است که در قرآن 28 اسم برای آن روز است، یک اسمش روز قیامت است: “یَوْمَ یَقُومُ النَّاسُ لِرَبِّ الْعَالَمِینَ"، اینجاست که عقل مبهوت است همه اولین و آخرین قیام می کنند برای رب العالمین. یک عمر خوانده اید: “إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ"، آن روز، روز رجوع به خداست. “وَنَضَعُ الْمَوَازِینَ الْقِسْطَ"، آن روزی است که میزان های قسط وضع می شود: ” وَالسَّمَاء رَفَعَهَا وَوَضَعَ الْمِیزَانَ".

عظمت قیامت به اندازه ای است که یک سوره در قرآن راجع به زلزله قیامت است: ” إِذَا زُلْزِلَتِ الْأَرْضُ زِلْزَالَهَا ، وَأَخْرَجَتِ الْأَرْضُ أَثْقَالَهَا". آن روز همچو روزی است: ” یَا أَیُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّکُمْ إِنَّ زَلْزَلَةَ السَّاعَةِ شَیْءٌ عَظِیمٌ ، یَوْمَ تَرَوْنَهَا تَذْهَلُ کُلُّ مُرْضِعَةٍ عَمَّا أَرْضَعَتْ وَتَضَعُ کُلُّ ذَاتِ حَمْلٍ حَمْلَهَا وَتَرَى النَّاسَ سُکَارَى وَمَا هُمْ بِسُکَارَى وَلَکِنَّ عَذَابَ اللَّهِ شَدِیدٌ” . این نص قرآن است، خدا به پیغمبر خاتم خطاب می کند: ای مردمان بپرهیزید خدا را إِنَّ زَلْزَلَةَ السَّاعَةِ شَیْءٌ عَظِیمٌ. خدایی که تمام این کهشکانها ، آسمانها و زمین را می فرماید: ” مَتَاعُ الدُّنْیَا قَلِیلٌ ” ، چیزی نیست ، ارزشی ندارد، اما به آن روز که می رسد: إِنَّ زَلْزَلَةَ السَّاعَةِ شَیْءٌ عَظِیمٌ ، زلزله قیامت شیء ای است با عظمت. اگر خدای عظیم چیزی را عظیم بشمارد، باید درک کرد چه خبر است ؟ به قدری که قابل بیان است بعد توضیح داده است : علاقه مادر به فرزندش چقدر است؟ جانش را سپر می کند اما نص قرآن این است که آن روز هر مرضعه ای غافل می شود عما أرضعت، مادر فرزند را فراموش می کند . بعد خدا می فرماید: “وَتَضَعُ کُلُّ ذَاتِ حَمْلٍ حَمْلَهَا” .

صفحات: 1·


فرم در حال بارگذاری ...