« بهره ای از کلام بزرگان (مجموعه ای از سخنان آیت الله عبدالکریم حق شناس)+ دانلودطلبه ای که بیش از بیست نرم افزار مذهبی تولید کرده است+دانلود نرم افزارها »

طلبه ای که بیش از بیست نرم افزار مذهبی تولید کرده است+دانلود نرم افزارها

نوشته شده توسطرحیمی 26ام اسفند, 1394

طلبه طراح نرم افزارهای اندرویدی ورود طلاب به عرصه های نوین فناوری را ضروری دانست .

حجت الاسلام سید سجاد رهبری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» پیرامون اقداماتش در راستای طراحی نرم افزارهای مذهبی اظهار داشت: نیاز است تا روحانیون از منابع و امکانات مدرن بهره مند گردند.

وی ادامه داد : امروزه امکانات و توانمندی های زیادی در حوزه مجازی وجود دارد که می توان از این ظرفیت ها در راستای تبلیغ و اشاعه دین اسلام و مذهب جهان شمول شیعه استفاده کرد.

این محقق حوزوی، با بیان اینکه بیش از 15 سال است که با رایانه سر و کار دارد افزود : تا امروز با مدد و یاری الهی موفق شدم چندین نرم افزار تحت اندروید طراحی کرده و در اختیار علاقمندان قرار دهم. برای برخی از این نرم افزار ها نیاز بود تا اجازه از مراجع کسب گردد که این مهم انجام شده است.

وی بیان داشت: این نرم افزارها، امروز در بازار اندروید در اختیار عموم افراد قرار دارد ، اما نیاز است تا اطلاع رسانی بهتری انجام گیرد تا مردم بتوانند از این نرم افزارها استفاده کنند. برای مثال نرم افزاری با عنوان بانک دروس و نمونه سوال پایه حوزه برای طلاب آماده گردیده و هم اکنون در 10 مجموعه در اختیار طلاب است ، اما طلاب از این امر بی اطلاع هستند و نیاز است تا با این مجموعه آشنا گردند تا بتوانند از آنها استفاده نمایند.

حجت الاسلام رهبری، با توجه به آماده سازی این مجموعه نرم افزاری در طی ده ماه در مورد محتوی این مجموعه اضافه کرد: منابع اصول این مجموعه شامل همان متن کفایة الاُصولِ است که آخرین متن درسی علم اصول در دوره سطح حوزه های تشیع است که در آن آخرین یافته های آخوند خراسانی در علم اصول به سبک کلاسیک و نو مطرح شده است .

دانلو د نرم افزارهای طراحی شده توسط حجت الاسلام سید سجاد رهبری در ادامه مطلب

وی خاطرنشان کرد :در بحث رجال هم کتاب رجال حضرت آیت الله سبحانی در این نرم افزار گنجانده شده است

این کارشناس حوزوی تصریح کرد :مبحث فقه 4 و 5 همان متن کتاب مکاسب شيخ مرتضی انصاری شوشتری است

وی ادامه داد: در باب فلسفه هم متن کتاب نهاية الحكمة گنجانده شده است که مؤلّف آن علامه سيد محمد حسين طباطبایی است .در مورد تفسیر نیز متن کتاب تفسیر المیزان ( جلد ١٣ تفسیرسوره مبارکه إسراء ) علامه طباطبایی استفاده شده است.

حجت الاسلام رهبری با اشاره به ضرورت استفاده از دنیای مجازی اذعان داشت: تا امروز من به تنهایی اقدام به آماده سازی این نرم افزار ها کرده ام. ولی مسلم است که کار حرفه ای نیاز به یک تیم دارد. در صورتی که طلاب از اهمیت ورود به این عرصه مطلع باشند و آموزش های لازم در این زمینه فراهم آید، می توان کارهای بیشتری را در این مورد انجام داد.

وی گفت:امروز باید برای تبلیغ و تبیین مذهب شیعه از تمام امکانات موجود استفاده کنیم چرا که این ظرفیت امروز در دنیای مجازی وجود دارد .

این محقق حوزوی با بیان اینکه امروز زمان زیادی در صف ها و ترافیک طی می شود، بیان داشت: نرم افزارهایی که بر روی گوشی ها نصب می شوند می توانند در این اوقات بسیار سودمند واقع شوند.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت آشنایی با قرآن و قدرت این کلام آسمانی در هدایت و رهبری انسان ها گفت: قصه های قرآنی یکی از مهم ترین منابع هدایت انسان تا امروز بوده است. تسلط بر این قصص هم می تواند راه گشای انسان در زندگی باشد و هم می تواند عاملی مهم در دست هدایت گران به روشنایی باشد لذا در این راستا تا امروز دو مجموعه نرم افزار با عنوان قصه های قرآن آماده شده است که بصورت رایگان در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

طراح نرم افزار قصه های قرآن افزود: داستان‏هاى موجود در این نرم افزار با زبانى بسيار روان و شيوا بيان شده و براى تكميل و گزارش جزئيات قصه ‏ها، از روايات مستند معصومين عليهم السلام و نظرات برخى از مورخان و مفسران بزرگ قرآن مجيد استفاده شده است.

حجت الاسلام رهبری ادامه داد : تا امروز بیش از 31هزار نسخه از این نرم افزار دانلود شده است و استقبال از این نرم افزار پشتوانه ای برای ادامه این راه بوده است.

دانلو د نرم افزارهای طراحی شده توسط حجت الاسلام سید سجاد رهبری


شاهنامه+شخصیت شناسی

شاهنامه+شخصیت شناسی
 
۲۰۰۰ تومان


حلیة المتقین

حلیة المتقین
 
رایگان


قصه های قرآن

قصه های قرآن
 
رایگان


احکام خانواده

احکام خانواده
 
۱۰۰۰ تومان


بانک دروس و نمونه سؤال پایه ١٠ حوزه

بانک دروس و نمونه…
 
۲۰۰۰ تومان


تقویم شیعه

تقویم شیعه
 
رایگان


حلیةالمتّقین(مأیِّد آیت الله مکارم)

حلیةالمتّقین(مأیِّد …
 
۱۰۰۰ تومان


قصه های قرآن  (جدید)

قصه های قرآن (جدید)
 
رایگان


بانک دروس و نمونه سؤال پایه ٣ حوزه

بانک دروس و نمونه…
 
۲۰۰۰ تومان


بانک دروس و نمونه سؤال پایه ٢ حوزه

بانک دروس و نمونه…
 
۲۰۰۰ تومان


بانک دروس و نمونه سؤال پایه ٤ حوزه

بانک دروس و نمونه…
 
۲۰۰۰ تومان


بانک دروس و نمونه سؤال پایه ٥ حوزه

بانک دروس و نمونه…
 
۲۰۰۰ تومان


بانک دروس و نمونه سؤال پایه ٦ حوزه

بانک دروس و نمونه…
 
۲۰۰۰ تومان


بانک دروس و نمونه سؤال پایه ٧ حوزه

بانک دروس و نمونه…
 
۲۰۰۰ تومان


بانک دروس و نمونه سؤال پایه ١ حوزه

بانک دروس و نمونه…
 
۲۰۰۰ تومان


بانک دروس و نمونه سؤال پایه ٨ حوزه

بانک دروس و نمونه…
 
۲۰۰۰ تومان


بانک دروس و نمونه سؤال پایه ٩ حوزه

بانک دروس و نمونه…
 
۲۰۰۰ تومان


تاریخ انبیاء

تاریخ انبیاء
 
رایگان


آداب معنوی 2000 عمل مستحب و مکروه

آداب معنوی 2000 ع…
 
رایگان


احکام مسجد

احکام مسجد
 
رایگان


نامه 31 نهج البلاغه

نامه 31 نهج البلاغه
 
رایگان





منبع: حوزه


فرم در حال بارگذاری ...