« احکام سوره های عزائمواژه‌ای که افسران جنگ نرم را آتش به اختیار کرد + فیلم »

کسانی که در فتنه ۸۸ بودند نباید در حکومت حضور داشته باشند

نوشته شده توسطرحیمی 27ام خرداد, 1396
آیت‌الله موحدی کرمانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت:

  کسانی که در فتنه ۸۸ بودند نباید در حکومت باشند؛ چرا که آن‌ها آزمون خود را پس دادند.

آیت الله موحدی کرمانی در خطبه های نماز جمعه تهران:آیت الله محمد علی موحدی کرمانی در خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه باید شاخصه های حکومت اسلامی را بدانیم و اگر این شاخصه های وجود داشت حکومت اسلامی برقرار است ؛ اظهار داشت:
حکومت اسلامی شاخص هایی همچون توصیه به مردم، عدم خود پسندی و خودستایی، روحیه انتقاد پذیری ، حل مشکلات مردم و توجه به نیروهای مسلح و عدم تبعیض و  … دارد.

 

 وی افزود:  مسئول باید درد بیچارگان و محرومان را احساس کند و همین درد برای یک مسئول بس است که سیر بخوابد و اطرافش انسان ها،  گرسنه بخوابند.

 
خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه مسئولان باید مراقب خودبینی خود باشند؛  ادامه داد:
 
مسئول نباید دچار خودستایی، خود پرستی و عُجب باشد.
 
آیت الله موحدی کرمانی تاکید کرد: مسئول باید روحیه انتقاد پذیر داشته باشد و در مورد کارگزاران به کسانی که می خواهیم مسئولیت بدهیم به دقت بسنجیم و با میل شخصی کسی را منصوب نکنیم؛ چراکه استبداد خود ریشه ظلم و خیانت است.
 
وی با اشاره به لزوم توجه مسئولین به شاخصه های حکومت اسلامی با توجه به دستورات الهی و امیر المومنین علیه السلام ، افزود: باید مسئولان دیده بان داشته باشند تا رفتار زیر دستان خود را در ابعاد مختلف رصد کنند تا خیانت به امانت نشود.



خطیب موقت نماز جمعه تهران درباره ساز و کار مجازت خیانتکاران ادامه داد: براساس کلام امام علی علیه السلام خائنان به بیت المال باید اول تنبیه بدنی شوند و اموال خیانت شده به بیت المال باز گردد و خائن باید خار شود.

آیت الله موحدی کرمانی تاکید کرد: آن هایی که کار خوب و بد می کنند نباید یکسان باشند و کسی که کار خوب را انجام می دهد باید تشویق شود.

e="text-align: justify;" align="justify"> 
وی با اشاره به کلام امیر المومنین علیه السلام درباره پاک دست بودن وزیران و انتخاب این دسته در جلسات خصوصی گفت: آن ها که در فتنه 88 بودند نباید در حکومت باشند ؛ چرا که آن ها آزمون خود را پس دادند.  

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به سفارش ها در اسلام و کلام امیر المومنین علیه السلام درباره نیروهای مسلح، ادامه داد: نیروهای مسلح قلعه امن مردمند ، عزت دین و مایه امنیت هستند.  مردم زمانی زندگی آرام دارند که نیروی مسلح سرافراز باشند.   

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به لزوم توجه به مشکلات مردم ، عدم تبعیض بین خویشاوندان و مردم  براساس کلام امام علی علیه السلام یاد آور شد:  اگر کسی اینچنین نکند ظالم است.
 
وی عنوان داشت:  مبادا مالیات سنگین روی دوش افرادی قرار دهیم که نتوانند انجام دهند و اگر مالیات می خواهیم بگیریم از کسانی بگیریم که امکانات در اختیارش باشد. اگر فردی مالیات بدون آبادانی بخواهد، بدانید که کشور را ویران کرده است.    

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران، ادامه داد: آمریکا دشمن ماست و فریب دشمن را نخوریم و خوش بین به ایالات متحده نباشیم.
 
آیت الله موحدی کرمانی تصریح کرد: مادامی که ما حامی جمهوری اسلامی و قران و اهل بیت هستیم انتظار نداشته باشید که آمریکا تبسم نشان دهد و اگر هم تبسم نشان دهد برای فریب ماست.
 
وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه استکبار ستیزی افزود: امیدتان را از آمریکا قطع کنید و دل به مردم دهید. از امکانات و جوانان استفاده کنید و اقتصاد مقاومتی داشته باشید که با این اقتصاد می توان در مقابل آمریکا ایستاد.
 
باشگاه خبرنگاران


فرم در حال بارگذاری ...