« لباس و پوشش در سیره نبویتاثیر فناوری های مجازی و دیجیتال بر تربیت نسل آینده »

ادعای پیامبری و طی‌الارض بعد از ورود به "عرفان حلقه"

نوشته شده توسطرحیمی 7ام شهریور, 1394

از اولش قرار نبود کسی ادعای امام زمانی را بکند؛ فقط قرار بود درمان شوند. برای همین هم سر از کلاس‌های عرفان حلقه یا عرفان کیهانی درآوردند؛ عرفانی که در ایران با نام محمدی علی طاهری سرکرده آن عجین است.

عرفان حلقه فعالیت‌های خود را ابتدا با ادعای انرژی درمانی و درمان بیماران آغاز و مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرد؛ مخاطبانی که به امید واهی درمان، راهی کلاس‌های عرفان حلقه می‌شدند اما بعد از صرف هزینه‌های بسیار، مشکلات روحی و روانی و اختلال‌های شخصیتی پیدا می‌کردند و زندگی‌شان از هم می‌پاشید. هر چند امروز سرکرده این عرفان کاذب در زندان به سر می‌برد اما هنوز مربی یا مسترهای او به صورت پنهانی و مخفیانه کلاس‌های خود را برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، 21 تیر امسال بود که مصاحبه‌ای تحت عنوان «پسرم با ورود به عرفان حلقه ادعای پیامبری و طی‌الارض کرد» روی خروجی خبرگزاری تسنیم قرار گرفت. این مصاحبه، گفت‌وگو با مادری است که مدعی شده عروسش، پسر او را وارد عرفان حلقه کرده و به صورت سازمان‌یافته در این فرقه فعالیت می‌کنند و پسرش پس از ورود به این عرفان، ادعای پیامبری و طی‌الارض کرده است.

پس از انتشار این مصاحبه، عروس و پسر این زن توضیحاتی را ارایه کردند.

آقای مهدیان که می‌گوید همسرش مدیر گروه معماری دانشگاه است، ضمن تکذیب اظهارات مادرش به خبرنگار ما گفت شیعه است و اصلاً هیچ ارتباطی با عرفان حلقه یا محمد‌علی طاهری ندارد. او می‌گوید: تنها دلیلی که باعث شده مادرش چنین اظهارات را مطرح و او را متهم به فعالیت در عرفان حلقه کند، مخالف با ازدواج ایشان است.

مشروح این گفت‌وگو به شرح ذیل است:

خودتان را معرفی کنید و بگویید چطور با همسرتان ازدواج کردید؟

من محمدرضا م هستم، لیسانس عمران و می‌خواستم راجع‌به اظهارات مادرم خانم «س» حقایقی را روشن کنم. من تنها فرزند ذکور خانواده هستم سال 89 بود که با خانم «م» که یکی از دوستان مادرم بود، آشنا شدم ایشان خواهر مرا برای ازدواج با برادرش انتخاب کرده بود و روابط ما بیش‌تر شده بود البته این ازدواج سرانجامی نداشت اما بنده به این خانم علاقمند شدم و از ایشان تقاضای ازدواج کردم که مادرم بعد از شنیدن درخواست بنده چون خانم م از ازدواج قبلی‌اش دو فرزند یتیم داشت مخالفت کرد و رابطه دوستی‌اش را به دشمنی خطرناک تغییر داد.

نحوه آشنایی شما با عرفان حلقه چگونه بود؟

مادر من همان طور که در مصاحبه‌شان نیز گفتند فعال این عرفان بود به طوری که همه دوستان، آشنایان خانواده و حتی تمامی اقوام را به شرکت در این دوره‌ها دعوت می‌کرد و تمام وظایف مادریش را نادیده می‌گرفت و خودش را وقف خدمت به این عرفان می‌کرد و و بعد از تعطیلی کلاس‌ها که دقیقاً همزمان با ازدواج من بود با خودخواهی، تهمت زدن به اقوام خصوصاً افتراهای کذب همکاری با اسراییل و بهاییت و …. نسبت به من و همسرم را شروع کرد.

‌تحصیلات مادرتان چیست؟

دیپلم مردودی

تحصیلات همسرتان چیست؟

‌فوق‌لیسانس معماری دارد.

نظرتان درباره محمدعلی طاهری چیست؟

نه می‌شناسم و نه دفاعی دارم. کسی را که نمی‌شناسم نمی‌توانم قضاوتی کنم. مادرم ما را برد و با این گروه آشنا کرد و بعدش که ازدواج کردیم، گفت اینها کلاس داشته‌اند … و ما نه کلاسی داشتیم و نه دانشجویی تحت عنوان عرفان داشتیم. رفت شکایت کرد و همان موقع با تحقیق و بررسی مسئولان ذیربط مشخص شد دروغ می‌گوید.

راجع‌به ازدواج با همسرتان بگویید؟ آیا بهتر نبود اول رضایت والدین را جلب می‌کردی؟

مادرم برای حل مشکلاتش به جای کمک از خداوند و ائمه اطهار دائم به سحر و جادو متوسل می‌شد و همیشه به دنبال فال قهوه و خرافات بود و بعدها هم او که در تمام دوره‌ها شرکت فعال داشته و از آموزه‌های آن‌ها استفاده می‌کرد بعد از شنیدن احساس و علاقه و پیشنهاد ازدواج من ‌خودخواهانه احساسات مرا نادیده گرفت و شروع به آبروریزی و دروغ‌های خطرناک علیه اقوامی که موافق این وصلت بودند و خصوصاً خانم م کرد و بنده دیدم که حیثیت و آبروی شغلی و خانوادگی این زن در خطر است سریع‌تر به ازدواج پافشاری کردم و الحمدلله ازواج کردم و الآن پس از گذشت قریب به 5 سال بسیار خوشبخت هستم و ثمره این ازدواج فرزند پسر یک سال و نیمه‌ام است و بسیار به آن‌ها علاقمندم و خانواده‌ام که نتوانسته بودند مرا درک کنند رفتارهای بسیار زننده از خود بروز می‌دهند و مادرم هر حرفی برای ریختن آبروی من می‌زند. به عنوان مثال رفته بود پیش امام جمعه شهر و گفته بود من با اسرائیل همکاری می‌کنم. به ایشان گفته بود من در تل‌آویو هستم که ایشان زنگ زدند و من گفتم در رفسنجان هستم‌. هر روز یک حرفی علیه من می‌زند. یک روز می‌گوید من رفتم شیراز سر قبر محمدعلی باب‌. تهمت بهائیت می‌زند. یک روز می‌گوید پسر من اسکیزوفرنی دارد.

حتی برای ابطال عقد ازدواجم با همکاری با یک پزشک بی‌تعهد با ادعای کذب بیماری روانی، مرا به زور در بیمارستان بخش روانی زندانی کردند و پزشک به مادر من قول داده بود که ظرف دو هفته خاطرات مرا محو کند که با درایت مسئولان قضایی پس از 3 روز نجات یافتم و پزشکی قانونی نیز سلامتی مرا تأیید کرد. شکایت‌های مختلفی از ما کرده بود اما در تمام شکایت‌ها قرار منع تعقیب صادر و مشخص شد خودش مشکل دارد.

الآن که این مصاحبه با شما انجام می‌شود قرار است برخی هواداران محمد‌علی طاهری تجمع کنند؟

به خدا هیچ اطلاعی ندارم. ‌در برج میلاد همسرم طرحی از طرف دانشگاه براتی ارائه داشت که نزدیک دو ماه شبانه‌ روزی روی این طرح کار کرد. هفته فرهنگی کرمان‌شناسی در برج میلاد تهران بود که روز جمعه عصر نیز اختتامیه بود و ایشان در این همایش ارایه طرح داشتند.

عنوان طرح چه بود؟

طرح احیای و بازسازی بافت اطراف خانه حاج آقا علی در قاسم‌آباد رفسنجان به نام طراحی مرکز بین‌المللی تجاری فرهنگی قاسم‌آباد رفسنجان دو ماه شبانه‌روزی روی این طرح کار کردند. دانشگاه و فرمانداری در جریان است. همسرم در زمینه حرفه‌ای و دانشگاهی بسیار فعال بوده و اصلاً وقتی برای اینگونه حرف‌ها که مادرم می‌زند را ندارد و متأسفانه مادرم بیکار است و تمام وقت خود را صرف نشر اکاذیب و بردن آبروی ما می‌کند.

تحصیلات‌ خودتان چیست؟

لیسانس عمران دارم

یعنی به هیچ عنوان در عرفان حلقه عضویت نداشتید؟

توسط مادرم چند جلسه در کلاس‌ها شرکت کردم اما مربی یا استاد این عرفان نبودم. چند ماه بعد هم گفتند کلاس‌ها تعطیل شده و این کلاس‌ها غیرقانونی بوده است. غیر از چند جلسه درمانی دیگر هیچ جلسه‌ای نرفتم.

بالاخره یک مادری آمده مصاحبه کرده و حرف‌هایی را زده است و در این مصاحبه به شما یک سری نسبت داده است…..
مادرم از هر حربه‌ای برای تخریب اذهان عمومی علیه ما استفاده کرده قبل از خبرگزاری تسنیم هم به همه آشنایان و همکاران همسرم و حتی دادگستری و مسئولان و دفتر امام جمعه مراجعه و به تناسب هر جایی دروغ‌های مختلف و گاهاً متناقضی را مطرح می‌کند غافل از این‌که انسان‌های عاقل به دیده‌هایشان اعتماد می‌کنند نه شنیده‌هایشان و تنها راه نجات به گفته امام حسین(ع) در راستگویی است.

‌نظرتان درباره عرفان حلقه چیست؟

فکر می‌کنم یک فرقه خطرناک است. اگر امروز این همه مصیبت می‌کشم به خاطر همین چند جلسه کلاسی است که در آن شرکت کردم. تنها اشتباهم این بود که به حرف مادرم گوش کردم و چند جلسه آن هم به اسم درمان در این کلاس‌ها شرکت کردم. مادرم شخص معمولی بود بعد از فعالیت در این فرقه تبدیل به زنی بی ایمان و دروغگو شد.

خود محمد‌علی طاهری را می‌شناسید؟

اصلا هیچ شناختی نسبت به این فرد نداشتم و ندارم. من به عنوان فردی که وجدان دارم نمی‌توانم درباره فردی که اصلاً نه دیدم و نه می‌شناسم، صحبت کنم. آقای طاهری اگر جرمی کرده، طبق قانون محاکمه می‌شود. خوشبختانه تا وقتی قانون است، مشکلی وجود ندارد. این فرد اگر خلافی کرده باید سزایش را ببیند و مجازات شود. من نمی‌توانم هیچ حکمی صادر کنم چون در مقام قضاوت نیستم.
من هیچ ارتباطی با این فرد یا این فرقه نداشتم چون اصلاً وقت این کارها را نداشتم. فقط یک سری پیامک‌هایی آمد مبنی بر این‌که کمپینی تشکیل شده و مردم نظراتشان را می‌گذارند. من با این فرد یا این فرقه ارتباطی ندارم.

من فقط می‌دانم قانون خیلی محکم جواب متخلفان و مجرمان را می‌دهد. مادرم شکایت‌های متعدد اخلاقی و سیاسی علیه ما مطرح کردند اما آمدند و بررسی کردند و فهمیدند چنین چیزی نیست.
در پایان از شما خبرگزاری محترم متشکرم که اجازه می‌دهید حقایق آشکار شود و روشن کردن حقایق و نیز حفظ آبرو و حیثیت مردم را جزو رسالت خود می‌دانید و از خداوند متعال می‌خواهم به مادرم بینشی عطا کند که بتواند واقعیت‌ها را بپذیرد و مرا درک کند و دست از لجاجت و خودخواهی بردارد.

منبع: تسنیم

 


فرم در حال بارگذاری ...