« آل سقط از کشته پشته ساخته/سلفی جدید پادشاه عربستان!نماهنگ «محرم آل یهود» با صدای میثم مطیعی »

افزایش تعداد جانباختگان حادثه منا به ۲۰۰۰ نفر/ گلستان، لرستان و مازندران دارای بیشترین کشته‌ها تا این لحظه

نوشته شده توسطرحیمی 4ام مهر, 1394

 


2000 کشته در نتیجه سوء مدیریت سعودی‌ها در برگزاری مناسک حج

در پی وقوع حادثه مرگبار منا در مکه مکرمه، که بر اثر آن حدود 2000 نفر جان باختند، بی کفایتی رژیم آل سعود برای برگزاری مناسک حج، بر همگان آشکار شد.

2000 کشته در نتیجه سوء مدیریت سعودی‌ها در برگزاری مناسک حجبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پی ازدحام جمعیت در رمی جمرات منا حدود 2000 حاجی جان خود را از دست دادند.

در این واقعه مرگبار همچنین 2000 نفر مصدوم شدند.

در واقعه تلخ و خونین رمی جمرات، 131 نفر از هموطنانمان جان باختند و 159 نفر مصدود شدند. بیش از 350 نفر هم همچنان مفقود هستند.

سید احمد علم‌الهدی (عضو مجلس خبرگان رهبری): هدف اصلی دشمن از بین بردن کعبه و حج است و این خط از دو قرن پیش دنبال می‌شد. رژیم سعودی با بی‌کفایتی خط دشمن را دنبال می‌کند.

آتش‌سوزی امروز صبح در چادر مصری‌های ساکن در منا هم مانند وقایع گذشته براثر بی‌تدبیری مسئولان سعودی است.

این حادثه عظیم دلیل بزرگی دارد. اسکورت و ورود خودروی شاهزاده سعودی قطعا باید رخ داده باشد.

باید گفت یا حرکت عمدی بوده یا واقعه‌ای اتقاف افتاده که کنترل از دست مسئولان خارج شده است.

سعید اوحدی (رئیس سازمان حج و زیارت): بیشترین جانباختگان از سه استان گلستان، مازندران و لرستان هستند. فردا جدیدترین آمار اعلام می‌شود. شماری از 365 زائر ایرانی مفقود شده در بیمارستان‌های جده و طائف بستری هستند و شناسایی شده‌اند.

وزارت خارجه انگلیس تاکنون کشته شدن اتباع این کشور در جریان حادثه منا را تائید نکرده، اما همچنان سرنوشت 120 زائر انگلیسی مشخص نیست.

علی اصغر احمدی (دبیر کل جمعیت هلال احمر): تا این لحظه آل سعود از ورود اکیپ‌های شناسایی ایران برای یافتن اجساد جانباختگان به سردخانه ها و بیمارستان‌ها ممانعت می‌کند.

 


فرم در حال بارگذاری ...