« چه کسانی بی دین هستند؟برنامه‌های دفتر مقام معظم رهبری در ایام فاطمیه »

تعطیلات عید، بهترین فرصت تبلیغی است

نوشته شده توسطرحیمی 13ام اسفند, 1394

استاد قرائتی گفت: طلاب باید از هر فرصتی برای خدمت استفاده کنند؛ مواقعی چون عید نوروز که بهترین فرصت تبلیغی است، نیابد از کف طلاب برود، زیرا این فرصت از فرصت تبلیغی محرم و صفر نیز بهتر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در نشست بصیرتی ویژه طلاب بسیجی قم که در مسجد امام موسی کاظم(علیه السلام)  قم برگزارشد، گفت: تعطیلات عید نوروز، بهترین فرصت برای تبلیغ است؛ زیرا جامعه ای که پیش روی مبلغان است؛ همه اقشار جامعه را تشکیل می دهد.

وی افزود: مهمترین دلیلی که نمی توانیم از ظرفیت هایی که خداوند درما به ودیعه نهاده، استفاده کنیم، این است که هنوز عزم و اراده و توانی که باید را در خود بارور نکرده ایم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: امروزه حوزه علمیه قم ظرفیت های استثنایی دارد که طلاب باید با تفکر بیشتر در توانایی های خود و سرمشق قراردادن مبلغان برجسته و مراجع عظام راه آنها را ادامه دهند و این مسیر را به بهترین شکل طی کنند.

این معلم قرآن بیان کرد: افرادی مثل مرحوم حجت الاسلام ابوترابی در شرایط سختی که در آن قرار گرفت و آزمونی که با سربلندی پشت سر گذاشت، توانست به مقامی برسد که در زندان های عراق ایشان را به سید آزادگان می شناختند و این گونه بزرگان باید سرمشق طلاب باشند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی بیان کرد: یکی از آداب طلبگی، کیاستی است که باید در مسایل اجتماعی و سیاسی به خصوص مسایل درون حوزوی رعایت کنند؛ طلاب نباید به شکلی عمل کنند که کسی بتواند آنها را به یک گروه و جناح و یک فرد خاص منتسب کند؛ زیرا آزادگی طلبه او را از اینکه خود را به شخصیت های سیاسی و اجتماعی و… منتسب کند.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) در مساله سکونت در مکه، بهترین درس را به طلاب این عصردادند، زیرا اجازه ندادند از یک مساله ساده یک جنگ سیاسی در جامعه ایجاد شود؛ طلاب نباید کاری کنند که کسی برای رسیدن به قدرت سیاسی از آنها سوء استفاده کند.

این معلم قرآن بیان کرد: طلاب باید تحول را از درون خود آغاز کنند تا خداوند نیز آنها را در خارج، یاری کند و دست آنها را بگیرد؛ همه کسانی که از ابتدا مسیر درست را طی کردند، مشمول لطف و عنایات خداوند قرار گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی بیان کرد: طلاب باید از هر فرصتی برای خدمت استفاده کنند؛ مواقعی چون عید نوروز که بهترین فرصت تبلیغی است، نیابد از کف طلاب برود؛ زیرا این فرصت تبلیغی از فرصت تبلیغی محرم و صفر نیز بهتر است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت هایی که طلاب می توانند در این ایام انجام دهند شناسایی ظرفیت های عالی در خانواده ها و محلات است، چون اصلاح ذات البین و تهیه جهیزیه و هزینه های کار و ازدواج با شناسایی ظرفیت های مردمی قابل انجام است و به طور کلی می تواند حضور طلاب را اثربخش گرداند.

این معلم قرآن بیان کرد: امروز می توانیم از طلاب غیر معمم به بهترین شکل استفاده کنیم ، زیرا این افراد بیشتر در بین مردم هستند و می توانند تاثیرگذاری بیشتری به حسب جوانی داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی بیان کرد: تبلیغ ظرافت های بسیاری دارد که طلاب باید با استفاده از تجربیات بزرگان خود و مبلغان موفق از آن استفاده کنند؛ تبلیغ چند دقیقه ای و به خصوص منبرهای یک دقیقه ای تاثیراتی دارد که ممکن است ساعت ها تبلیغ، چنین ظرفیتی نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: نباید خط سیاسی باعث دین فروشی شود؛ اگر کسی مشکلی از نظر سیاسی داشت، نباید او را به شکلی طرد کرد که به دشمن این کشور تبدیل شود؛ با این حال امروز برخی خط کشی ها باعث شده به خاطر یک مساله سیاسی، کل خاندان یک فرد مورد تهمت و جسارت قرار گیرد.

این معلم قرآن بیان کرد: متاسفانه در یک انتخابات ساده دین های بسیاری فروخته می شود و دین های بسیاری از دست می رود و انسان های بهشتی جهنمی می شوند.


فرم در حال بارگذاری ...