« هیچکس یاد غریبی تو نیستکجا می تونه بهتر از کرببلا باشه... »

توسل و زیارت امام حسین علیه السلام از بهترین اعمال ماه شعبان

نوشته شده توسطرحیمی 23ام فروردین, 1398

 

حجت الاسلام ثمری استاد حوزه علمیه: 

از رحمت‌های ویژه ماه شعبان ولادت امام حسین علیه السلام است؛ یکی از بهترین اعمال ماه شعبان توسل و زیارت امام حسین علیه السلام است.

حجت الاسلام ثمری به مناسبت ماه مبارک شعبان و ولادت امام حسین علیه السلام در مسجد ارگ به سخنرانی پرداخته و گفت: صدقه دادن در ماه شعبان بسیار اهمیت دارد و خداوند آن را زیاد کرده و روز قیامت به انسان بازمی‌گرداند.

استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از پیامبر سلام الله علیها مبنی بر اینکه ماه شعبان زمان بسیار مناسبی برای استغفار و توبه است، عنوان کرد: در کنار استغفار و توبه از دعاهای باارزش این ماه غفلت نکنید که فیض بزرگی با خود به همراه دارد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ماه شعبان زمینه رشد و رسیدن انسان به کمال در ماه رمضان است، اظهار کرد: در ماه شعبان به قرائت مناجات شعبانیه بسیار توصیه شده است زیرا این دعا چکیده‌ای از زیارت جامعه کبیره است که اهل‌بیت علیه السلام معرفی می‌کند.

حجت الاسلام ثمری افزود: برای استفاده از ماه رمضان باید از ماه شعبان بهره لازم را برد؛ در این ماه خداوند رحمت ویژه خود را برای جهانیان فرستاده است، نمونه آن امام حسین علیه السلام است که نشانه رحمت الهی بر همه جهان است.

 وی با اشاره به عظمت جایگاه امام حسین علیه السلام ، ابراز کرد:

همه خزائن جهان هستی در دستان حضرت سیدالشهدا علیه السلام قرار دارد زیرا ایشان تجلی رحمت الهی هستند بنابراین یکی از بهترین اعمال ماه شعبان توسل و زیارت امام حسین علیه السلام است.

حجت الاسلام ثمری با اشاره به اهمیت ولادت بابرکت امام حسین علیه السلام ، گفت: هنگام ولادت این امام همام همه فرشتگان از ناحیه خداوند ماموریت یافتند که  سلام  و تهنیت الهی را خدمت پیامبر صلی الله علیه و آله ، امیرمومنان امام علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) ارائه کنند.

 استاد حوزه علمیه در پایان با استناد به روایتی از امام صادق علیه السلام ، خاطرنشان کرد:

پنج هزار سال پیش از خلقت حضرت آدم نام امام حسین علیه السلام بر طاق عرش الهی حک شده بود.

وارث


فرم در حال بارگذاری ...