« دعا از منظر حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای (مد ظله العالی )+ دانلود کتابدعا برای دفع بلا/شرح حدیث اخلاقی از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای »

رؤیای خلافت خون‌آشام‌های قرن 21 به سبک امویان

نوشته شده توسطرحیمی 12ام بهمن, 1392

%d8%b1%d8%a4%db%8c%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d9%84%d8%a7%d9%81%d8%aa-%d8%ae%d9%88%d9%86%e2%80%8c%d8%a2%d8%b4%d8%a7%d9%85%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%82%d8%b1%d9%86-21-%d8%a8%d9%87-%d8%b3%d8%a8%da%a9-%d8%a7%d9%85%d9%88%db%8c%d8%a7%d9%86

تکفیر و عناصر تکفیری که عمده فعالیت آنان ترور، جنایت و انفجار است، پدیده‌ای جدید در جهان اسلام نیست، آنچه امروز بسیار خطرناک بوده و اوضاع منطقه را تحت تأثیر قرار داده، رشد فزاینده این خون‌آشام‌های قرن 21 است که رؤیای خلافت به سبک امویان را در سر می‌پرورانند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، تحولات امنیتی منطقه وارد مرحله جدیدی شده است و شمار گروه‌های مسلح تکفیری با عنوان‌های مختلف در این منطقه آشوب‌زده رو به افزایش است،  در این میان می‌توان به برخی جریان‌های تکفیری جدید در سوریه همچون «داعش»، «جبهه النصره»، «جبهه اسلامی» و «جیش المجاهدین» اشاره کرد. حجم عملیات‌های انتحاری توسط این گروه‌ها که معمولا قرابتی با جریان القاعده دارند، رشد چشمگیری داشته است. بی‌تردید دلیل چنین وضعیتی ناشی از تزلزل امنیتی و حاکمیت بی‌ثباتی در منطقه در طول دهه گذشته است. حتما ایجاد چنین فضایی با رویکرد برخی بازیگران منطقه تطابق دارد و منافع آنان را تأمین می‌کند.
اگر روزی اسرائیل و جنایات این رژیم غاصب در سرکوب مردم مظلوم فلسطین و آزادی قدس شریف دغدغه نخست و به حق مسلمانان بود و البته که باید همیشه باشد، امروز موضوع جریان‌های تکفیری ترویستی بسیار نگران‌کننده است و منطقه را در وضعیت بسیار خطرناکی قرار داده است.
همچنین، مسئله‌ای که بر نگرانی علمای شیعه و سنی افزوده، این است که این جریان‌های تکفیری و منحرف با نام اسلام و به بهانه تشکیل خلافت اسلامی، اقدامات بسیار وحشیانه‌ای انجام می‌دهند و خون‌ افراد بی‌گناه را به زمین می‌ریزند و متأسفانه آنان ادعای اجرای احکام اسلامی و برپایی خلافت اسلامی را در سر دارند.
اگر چه مبانی فکری و نظری این جریان‌های تکفیری تروریستی مبتنی بر اندیشه‌های متحجر، متعصب و جاهلانه تشکیلات تروریستی القاعده است، اما حس قدرت‌طلبی آنان سبب شده است که شاخه‌های متعددی از این جریان‌های تکفیری در منطقه به ویژه پس از بحران سوریه در این کشور ویران‌شده شکل بگیرد.
یکی از جریان‌های تکفیری که امروز بیش از هر جریان دیگری در کشور عراق و سوریه قدرت یافته و مدعی تشکیل «دولت اسلامی عراق و شام» است، جریان موسوم به «داعش» است که فعالیت‌های این تشکیلات تکفیری تروریستی بیشتر در شمال سوریه و غرب عراق متمرکز است.
گروه تروریستی داعش(دولت اسلامی عراق و شام) که نام آن در اکثر اقدامات تروریستی در سوریه و عراق بر سر زبان‌هاست، بیش از حد لازم رشد کرده و باید متوقف شود.

صفحات: 1·


فرم در حال بارگذاری ...