« علم پزشكى، مبداء الهى دارد يا تجربه انسان هاست؟ویژگی ­های سبک زندگی اهل بیت علیهم السلام کدام است؟ »

سه شرط مهم ورود به عرصه طلبگی

نوشته شده توسطرحیمی 3ام شهریور, 1395
 
معاون تهذیب حوزه در جمع طلاب جدید حوزه خوزستان مطرح کرد:
سه شرط مهم ورود به عرصه طلبگی
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین خانی، بابیان این‌که نیت پاک، جزء لاینفک آغاز مسیر طلبگی است، خطاب به طلاب، گفت:
اگر هدفتان سربازی امام عصر(عج) و خدمتگزاری به دین خدا نباشد، نخواهید توانست قدمی از قدم در این مسیر با برکت بردارید.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین خانی، معاون تهذیب حوزه‌های علمیه کشور، امروز در آیین افتتاحیه دومین دوره طرح میثاق طلبگی طلاب جدیدالورود حوزه علمیه خوزستان، بابیان این‌که قدر دوران طلبگی و جوانی را باید دانست، اظهارداشت:

اگر جوانی در مسیر طلبگی قدم نهاد، خداوند متعال هم دنیا و هم آخرت آن را تضمین کرده و إن شاءالله اگر با نیات خالص در این مسیر گام بردارد، موفق و سربلند خواهد شد.

وی با بیان این‌که طی کردن با موفقیت مسیر طلبگی، مستلزم یک سری شرایط است، افزود: اگر طلاب بتوانند این شرایط را با موفقیت طی کنند؛ قطعاً به توفیق الهی رسیده و عاقبت‌به‌خیر می‌شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین خانی، نخستین شرایط و آداب ورود به دوران طلبگی را داشتن «اخلاص» دانست و گفت: این قدم اول، مهم‌ترین قدم در مسیر طلبگی است که اگر درست برداشته شد، به لطف خدا باقی مسیرهای پیش رو را هم با موفقیت پشت سر خواهید گذاشت.

معاون تهذیب حوزه های علمیه،  شیخ عباس قمی را یکی از بهترین الگوها برای طلاب معرفی کرد و گفت: در خاطرات این بزرگوار که بررسی می‌کنیم، متوجه خواهیم شد بزرگترین رمز توفیق و سعادت این عالم بزرگ، اخلاص و تواضعش نسبت به پدر و دیگران بود که توانست او را به چنین مرحله‌ای رساند.

وی بابیان این‌که نیت پاک داشتن، جزء لاینفک آغاز مسیر طلبگی است، خطاب به طلاب بیان داشت: اگر هدفتان سربازی امام عصر(عج) و خدمتگزاری به دین خدا نباشد، نخواهید توانست قدمی از قدم در این مسیر بابرکت بردارید؛ چراکه توفیق این مسیر به هرکسی داده نمی‌شود؛ به همین دلیل نیت پاک داشتن، جزء لاینفک آغاز مسیر طلبگی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین خانی، دومین شرایط و آداب ورود به دوران طلبگی را «تقوا» عنوان کرد و گفت: لازم طلبگی توجه به امر خدا و اهل‌بیت علیهم السلام است؛ به‌گونه‌ای که اگر یک طلبه تقوای الهی را رعایت نکند، هیچ‌گاه نخواهد توانست تأثیر مثبتی روی دیگران داشته باشد.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه، «توسل به ائمه معصومین علیهم السلام » را سومین آداب طلبگی دانست و اظهارداشت: توسل به ائمه اطهار علیهم السلام از اموری است که می‌تواند در رشد معنوی و طی کردن موفقیت‌آمیز مسیر طلبگی مؤثر باشد و اگر یک طلبه سه شرط اولیه طلبگی را رعایت کند، إن شاءالله جز سربازان راستین آقا امام زمان(عج) قرار خواهد گرفت.


فرم در حال بارگذاری ...