« لا حول و لا قوة الّا باللَّهاصلی ترين سياست استكبار در مقابله با بيداری اسلامی، به جان هم انداختن مسلمانان در كشورهای اسلامی است. »

عامل موفقيت امام خمینی (ره) و امت از دیدگاه رهبری

نوشته شده توسطرحیمی 12ام بهمن, 1391

     حقيقت اين است که آنچه امام بزرگوار و ملت شجاع ما را در راه اين مبارزه‏ى بزرگ موفق کرد، بصيرت و صبر بود - مقاومتى همراه با بصيرت - همان‏طور که اميرالمؤمنين (عليه‏الصّلاةوالسّلام) فرمود:

      «و لا يحمل هذا العلم الّا اهل البصر والصّبر». علت آن هم اين است که امروز مبارزه با کفر خالص و شرک خالص نيست، تا مطلب روشن، و صف‏بنديها مجزا و جداى از هم باشد؛ بلکه امروز مبارزه با نفاق و دورويى و تزوير و شعارهاى توخالى و دروغ‌زنيها و لاف‌زنيهايى است که بلندگوهاى استکبار را در همه‏ى انحاى عالم پُر کرده است.

      بسيارى دم از طرفدارى از حقوق بشر مى ‏زنند و دروغ مى‏ گويند. بسيارى دم از اسلام مى ‏زنند و دروغ مى‏ گويند. اسلام آنها، اسلام باب طبع و ميل سردمداران استکبار است. بسيارى دم از مساوات و برابرى انسانها مى ‏زدند و مى ‏زنند و دروغ مى‏ گفتند و مى ‏گويند. بنابراين، مبارزه در دوران کنونى، مبارزه يى دشوار است؛ هم به خاطر قدرت زر و زور استکبار، و هم به خاطر قدرت تبليغاتى و توجيه ‏گر دروغگوييها و نفاقهاى استکبار و اياديش.

     انسانهاى بى ‏بصيرت، زود فريب مى ‏خورند. همين امروز هم در دنيا آدمهاى دلسوزى هستند که فريب خورده ‏اند؛ دشمن را نشناخته ‏اند و صف را تشخيص نداده ‏اند.

     در ايران، امام عظيم ‏الشأن ما، به برکت بصيرت مردم - که با صبر و مقاومت آنها همراه بود - اين راه را طى کرد و به موفقيت رسيد. خود او، در ايجاد اين بصيرت و صبر در مردم، بزرگترين مؤثر بود. هرجا در انحاى عالم مبارزه‏ يى صورت مى ‏گيرد، حرکتى مى ‏شود، انسان دلسوزى در پى نجات توده‏ هاى مردم حرکت مى ‏کند، بايد بداند که اين راه، با هوشمندى و بصيرت و نيز با صبر و مقاومت طى‏ شدنى است، و لاغير.

      حقيقت بعدی اين است که همه ‏ى دنيا - هم توده ‏هاى مسلمان و مستضعف و محروم عالم، و هم اردوگاه استکبار - تشخيص داده و فهميده ‏اند که کانون و محور و مرکز اين حرکتى که امروز در جهت آرمانهاى اسلامى در دنيا مشاهده مى ‏شود، جمهورى اسلامى است؛ لذا در درجه ‏ى اول، همه‏ ى دشمنيهاى عالم متوجه ماست. ما در لابلاى سخنان گرم و به ‏ظاهر دوستانه، همواره نشانه‏ هاى خصومت و کينه را مى ‏شناسيم. ما مى ‏دانيم که استکبار نسبت به جمهورى اسلامى و شما ملت و اين امام بزرگوار، چه‏ قدر دشمن است. دشمن چون او را زنده مى ‏داند، يک سر سوزن از دشمنيش با او کم نشده است.

     ايران اسلامى، ايران امام، ايران انقلاب، مرکز و محور حرکت عظيم جهانى مسلمانان است، و به همين نسبت محور دشمني هاست. اين، به‏ جاى آن‏که ما را غمگين کند، خوشحال مى ‏کند؛ و به‏ جاى آن‏که ما را وحشت ‏زده کند، اميدوار مى ‏کند؛ چون نشان مى ‏دهد که ما قدرتمنديم و عليه منافع استکبار و منافع دزدان و غارتگران، همچنان تهديد بزرگى به شمار مى ‏رويم. دشمنى استکبار، ما را مطمئن تر مى‏ کند که راهى را که در حرکت پيشرونده‏ ى انقلاب و سازنده‏ى کشور و جامعه انتخاب کرده ‏ايم، درست و موفق و صائب بوده است. اگر ما در حرکتمان عليه منافع دشمنان بشريت و در جهت مصالح انقلاب و کشور، راه خطا را پيموده بوديم، دشمن اين‏قدر با ما دشمنى نمى ‏کرد.

      امروز همه‏ ى تبليغات جهانى با شيوه ‏هاى مختلف عليه ماست. ممکن است بعضى از راديوها و بعضى از دستگاههاى خبرى و تبليغاتى به ما صريحاً دشنام ندهند، اما اين دليل دوستى آنها نيست. آنها مى‏دانند که دشنام صريحشان به ما، دل ملتهاى عالم را به ما بيشتر نزديک مى‏کند. به همين خاطر، به جاى دشنام صريح، تهمت مى ‏زنند؛ خودشان را به ما نزديک، و ما را به خودشان خوشبين نشان مى‏دهند! اين هم از همان ترفندها و خباثتهاست.

فرازي از بيانات مقام معظم رهبري در مراسم دومين سالگرد ارتحال حضرت امام خميني(ره) 14/3/1370


فرم در حال بارگذاری ...