« امام حسین علیه السلام سوره ای برای همیشهپایان نامه:وسوسه و وسواس و راه های درمان آن از دیدگاه قرآن،سنت و علم »

معرفی پایگاه اندیشوران به عنوان پل ارتباطی کاربران با محققان حوزوی

نوشته شده توسطرحیمی 8ام آذر, 1391

به نقل از پایگاه حوزه نت:   

پایگاه اطلاع رسانی حوزه در راستای شناساندن مراکز علمی و پژوهشی حوزوی به مخاطبین خود بنا دارد که سلسله مصاحبه هایی با مدیران و مسئولین این پایگاه ها داشته باشد و حاصل این گفتگو را به مخاطبین خود ارائه دهد به همین مناسبت در اولین گفتگوی خود به محضر حجت الاسلام حبیب اللهی مدیرپایگاه اندیشوران رسیدیم و از کم و کیف این پایگاه پرسیدیم آنچه می خوانید بخش اول این گفتگوی صمیمانه است.

*از آنجا که سامانه اندیشوران از سایت های ارزشمند و پر بازدید مرکز تحقیقات کامپیوتری نور می باشد لذا حوزه نت در جهت معرفی این سایت تصمیم به مصاحبه ای هر چند کوتاه با مسئول بخش اندیشوران گرفت و حضرت عالی هم قبول زحمت فرمودید و ما را به حضور پذیرفتید جا دارد که در همین جا از حضرت عالی تشکر کنیم، بعنوان اولین سوال، بفرمایید که شروع کار اندیشوران از چه سالی آغاز شد و اساس و انگیزه تاسیس این سایت چه بود؟

      بنده هم به سهم خود از دوستان حوزه نت که فرصتی در اختیار پایگاه اندیشوران قرار داده اند تشکر می کنم، پیشینه پایگاه اندیشوران به حوزه نت برمی گردد در سال 76 با شروع رسمی فعالیت حوزه نت یکی از بخش هایی که محل توجه قرار گرفت ایجاد صفحات شخصی محققان حوزه بود لذا تصمیم گرفته شد که محققان و اندیشمندان حوزه نیز در این پایگاه معرفی شوند، انگیزه این کار هم معرفی محققان و فرهیختگان حوزه علمیه به جامعه فارسی زبان بود با این هدف دوستان کار را در آن سال ها شروع کردند و در سال 79 -80 آمار مجموع محققان حوزه در پایگاه حوزه، به 500 نفر رسید.

 * نحوه دریافت اطلاعات از محققین در آن زمان چگونه بود؟

     از آنجایی که دربافت اطلاعات در آن ایام بصورت دستی انجام می شد لذا جمع آوری اطلاعات کار بسیار دشواری بود، در آن سال ها دوستان ما فرم هایی را تهیه کرده بودند، به منازل آنها یا مراکزی که فعالیت می کردند می رفتند و محققان این فرم ها را بصورت دستی و حتی تایپ نشده پر می کردند و باز این فرم ها طی یک فرآیند از محققین تحویل گرفته می شد. این فرم ها نوعا طولانی بود و حدود 20 نوع فرم بود که بعضی از آنها را هم باید به تفصیل می نوشتند. یک پروسه ی زمانی خیلی طولانی طی می شد تا این فرم ها به دست دوستان ما در پایگاه حوزه نت برسد. اطلاعات دریافتی در یک فاصله ی زمانی معینی تایپ می شد و بعضا محقق آن را بازبینی می کردند و بعد از آن روی سایت قرار می گرفت. در نهایت توانستیم 500 نفر را در پایگاه حوزه معرفی کنیم. با وضعیتی که پایگاه حوزه داشت و اقبالی که کاربران به این پایگاه داشتند و صفحات محققین را می دیدند، دوستان ما در آن سالها تصمیم گرفتند که اطلاعات این قسمت را افزایش داده و پایگاه مستقلی را با قابلیت ها و امکانات بروز راه اندازی کنند.

صفحات: 1·


فرم در حال بارگذاری ...