« طلب پرده پوشى از خداسرباز امام زمان بودن یعنی ... . »

در این روز چه گذشت

نوشته شده توسطرحیمی 3ام بهمن, 1391

رحلت حضرت لوط پیغمبر(علیه السلام)

حضرت لوط پیغمبر(صلى الله علیه وآله) پسر هارون (برادر حضرت ابراهیم(علیه السلام) از فرزندان تارخ) بود که در شهر اردن نزول کرد و به زراعت اشتغال داشت تا این که در سنّ 82 سالگى به رحمت ایزدى پیوست.(حوادث الایّام، صفحه 85)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ

وفات عبدالمطلب(رحمه الله)

عبدالمطلّب جدّ پدرى حضرت رسول اکرم(صلى الله علیه وآله) است که بعد از وفات حضرت آمنه(علیها السلام)کفالت آن حضرت را قبول نمود.
ایشان در سال هشتم عام الفیل در حالى که پیغمبر 8 ساله بود در سنّ 120 یا 125 سالگى در مکه وفات نمود. قبر شریف ایشان در قبرستان معلّى معروف به قبرستان ابوطالب در مکه است.(حوادث الایّام، صفحه 85)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ازدواج پیغمبر(صلى الله علیه وآله) با حضرت خدیجه کبرى(علیها السلام)

ازدواج پیغمبر(صلى الله علیه وآله) با حضرت خدیجه(علیها السلام) 15 سال قبل از بعثت واقع شده است. خدیجه(علیها السلام) را ملکة العرب مى گفتند، چون در ثروت و عطا و جمال و عفت و فصاحت و بلاغت بین زنان عرب بى نظیر بود، بزرگان عرب بارها از او خواستگارى کردند ولى او قبول نکرد. ایشان پس از مشاهده کرامات و معاجز رسول خدا(صلى الله علیه وآله) علاقه بیشترى به حضرت پیدا کرد و از رسول خدا(صلى الله علیه وآله) تقاضاى ازدواج نمود، حضرت نیز قبول فرمود.(حوادث الایّام، صفحه 86)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ

غزوه ابواء

ابواء قریه اى است بین مکه و مدینه که قبر آمنه خاتون والده معظّمه پیامبر(صلى الله علیه وآله) در آنجاست. در این جنگ کار به صلح کشید و حضرت بدون محاربه مراجعت نمود.(حوادث الایّام، صفحه 86)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ابتداى خلافت بنى امیه

وقتى که ابوبکر لشکرى به ریاست یزید بن ابى سفیان به طرف شام فرستاد، معاویة بن ابى سفیان نیز در آن لشکر بود. یزید بن ابى سفیان در شام مُرد و ابوبکر ریاست شامات را به معاویه واگذار کرد. او در شامات مستقر بود تا دهم ربیع الاوّل سال 41 هجرى قمرى که امام حسن(علیه السلام) با او صلح کرد. معاویه از سال 41 هجرى قمرى غاصباً داراى منصب خلافت شد، تا این که در نیمه رجب سال 60 هجرى قمرى در 80 سالگى به درک واصل گردید.(حوادث الایّام، صفحه 86)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مرگ داود بن على

داود بن على حاکم ظالم مدینه عموى سفاح در دهم ربیع الاول به دعاى امام صادق(علیه السلام)هلاک شد، داود بن على کسى بود که دستور داد معلى بن خُنَیس را که از اصحاب امام صادق(علیه السلام) بود شهید کنند.(تقویم شیعه، صفحه 85)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ

مرگ مالک بن انیس

در دهم ربیع الاول سال 179 هجرى قمرى مالک بن انیس اصبحى، رئیس فرقه مالکى از مذاهب اربعه اهل سنت از دنیا رفت و در بقیع دفن شد.(تقویم شیعه، صفحه 85)

منبع :http://makarem.ir


فرم در حال بارگذاری ...