« غیبتاطلاع‌نگاشت | سال «اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال» »

ضعف ها مربوط به مدیریت هاست؛ نه حرکت عمومی نظام

نوشته شده توسطرحیمی 1ام فروردین, 1396





 

 
رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای بیاناتشان در رواق امام خمینی(ره)‌ در حرم رضوی تاکید کردند:
 
امسال سال مهمی برای کشور
 
به جهت نیاز به تحرک مهم اقتصادی است.
 
حضرت آیت الله خامنه‌ای ضمن تبریک آغاز سال نو،‌ افزودند: همدلی و همزبانی در آحاد جمعیت عظیم مومن و پرشور موج می‌زند و امروز می‌خواهم در مورد مطالبی در زمینه مسائل کشور، مسائل انقلاب و به طور کلی مسائل اساسی و اصلی کشور با شما در میان بگذارم.
 
ایشان گفتند: جمع پرشور متراکمی که در رواق امام خمینی و در اطراف این محل حضور دارند به دلیل جاذبه امام بزرگوار ثامن الائمه (علیه السلام) است.
 
رهبر معظم انقلاب به نیاز مبرم کشور در تحرک مهم اقتصادی اشاره کردند و گفتند: مسئولان باید به این امر بپردازند و در سخنان امروزم به انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای شهر و روستا خواهم پرداخت.

 
امسال سال مهمی برای کشور است


 00:00 01:03

دانلود

رهبر معظم انقلاب با اشاره به مشکلات اقتصادی کشوردر سال 95، خاطرنشان کردند: ملت ایران از دو جهت خوش درخشید، هم از جهت پایبندی به ارزش های انقلاب و نظام اسلامی که مظهر آن پرشور بودن راهپیمایی عظیم 22 بهمن بود و جهت دوم پایبندی مردم به مسائل ایمانی و دینی بود.

سال گذشته با وجود مشکلات اقتصادی، ملت ایران خوش درخشید

00:00 00:58

دانلود

 حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه بیاناتشان در حرم رضوی، افزودند: امسال به گزارش مورد اطمینانی که از سراسر کشور در ماه مبارک رمضان، ماه محرم و بقیه مراسم دینی داده شده، شور و حضور و دلبستگی مردم به مسائل ایمانی از همیشه بیشتر بود.

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه بیاناتشان در حرم رضوی، افزودند: امسال به گزارش مورد اطمینانی که از سراسر کشور در ماه مبارک رمضان، ماه محرم و بقیه مراسم دینی داده شده، شور و حضور و دلبستگی مردم به مسائل ایمانی از همیشه بیشتر بود.

 حرکت ملت ایران در سال 95 سمت و سوی انقلابی و دینی داشت.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به حضور ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن و مراسم اربعین حسینی در سال 95، فرمودند: این دو حضور نشان داد که همه سلایق گوناگون کشور و سمت و سوی حرکت ملت ایران، سمت و سوی انقلابی و دینی است.

 حضرت آیت الله خامنه‌ای در ادامه فرمایشاتشان در حرم رضوی،‌ تصریح کردند: ملت ایران با این دو حضور اولاً هویت ملی خود را به رخ دوست و دشمن کشاند و ثانیاً اجتماع عمومی خود و وحدت ملی را نیز نشان داد. 

 ملت ایران با این دو حضور اولاً هویت ملی خود را به رخ دوست و دشمن کشاند

رهبر معظم انقلاب به حوادث تلخ سال گذشته به ویژه موضوع جان باختن آتش نشانان در حادثه پلاسکو اشاره و خاطرنشان کردند: حوادث تلخ همیشه هست و عمده این است که همت و اراده مردمی و جهت حرکت مردم، مژده بخش و نشانه پیشرفت باشد که به حمد خدا در سال 95 وجود داشت و این نیاز ملی امسال هم به قوت خود باقی است.

 دشمن با فشار اقتصادی قصد دارد ملت را از نظام دلسرد و دلزده کند

رهبر معظم انقلاب اسلامی هدف دشمن را وارد آوردن فشار اقتصادی به ملت ایران دانستند و تاکید کردند: آن‌ها می‌خواهند مردم را از نظام جمهوری اسلامی ایران دل سرد و دل زده کنند.

 حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه با اشاره به محور نخست سخنرانی، افزودند: اقتصاد مسئله اولویت دار کشور است، نه امسال، بلکه چند سال است که این مسئله در اولویت های فوری کشور قرار دارد.

  اقتصاد مسئله اولویت دار کشور است

ایشان تاکید کردند: اولویت امروز ملت ایران مسئله اقتصادی است و البته اولویت دشمن هم همین مسئله است، یعنی آنان برای آنکه بتوانند اهدافشان را محقق کنند به دنبال وارد آوردن ضربه اقتصادی به ملت ایران هستند.

رهبر معظم انقلاب فرمودند: البته دشمن نادان و بی ایمان ما سال‌ها این تلاش را برای جدا کردن ملت از نظام می کند که موفق نشده است و بعد از این هم موفق نخواهد شد. 

 مسئله معیشت مردم مسئله بسیار مهمی است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تلاش و تبلیغات وسیع دشمن برای نسبت دادن کمبودهای معیشتی و اقتصادی کشور به نظام اسلامی،‌ خاطرنشان کردند:‌ این نقشه دشمن است؛ آن‌ها می‌خواهند این طور وانمود کنند که نظام اسلامی قادر نیست مشکل اقتصادی ملت ایران را حل کند. 

 دشمن می‌خواهد وانمود کند نظام اسلامی قادر نیست مشکل اقتصادی ملت ایران را حل کند

اقدامات صورت گرفته پس از انقلاب بسیار چشمگیر است

ایشان در ادامه بیاناتشان در حرم رضوی، تاکید کردند: اگر وضع کشور را با دوران قبل از انقلاب اسلامی، یعنی دوران طاغوت مقایسه کنیم، آن وقت معلوم می‌شود چه خدمات بزرگ و ارزشمندی را نظام اسلامی تقدیم کرده است. 

 در مقایسه وضع کشور با دوران طاغوت معلوم می شود چه خدمات ارزشمندی را نظام اسلامی تقدیم کرده است

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: ضعف‌هایی وجود دارد که این ضعف‌ها مربوط به مدیریت ماست و این مربوط به ناتوانی مدیرانی است که در بخش های مختلف مشغول به کار بوده اند. اما نظام اسلامی مدیرانی تربیت کرده که توانسته اند کارهای بزرگی را در این سی و چند سال انجام بدهند.

 رهبر معظم انقلاب در ادامه بیانات خود در حرم رضوی تصریح کردند: جمعیت کشور از اول انقلاب تا به امروز دو برابر شده اما اقداماتی که در این سال ها صورت گرفته است بحث دو برابر نیست بلکه چشمگیر است.

 حضرت آیت الله خامنه ای اقدامات زیر ساختی صورت گرفته در کشور در سال‌های پس از انقلاب تاکنون را بزرگ و عظیم خواندند و تاکید کردند: این اقدامات از نظر معیار و مقیاس در مقایسه با کشورهای دیگر بسیار عظیم است.

 ایشان در همین زمینه به مثال‌هایی اشاره کردند و افزودند: راه های کشور در این مدت شش برابر، ظرفیت بنادر 20 برابر، سدهای مخزنی 30 برابر، تولید برق کشور 14 برابر و صادرات غیر نفتی 57 برابر شده است.

 رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه فرمودند: قبل از پیروزی انقلاب صادرات کشور تقریباً به نفت و مختصری هم به اشیاء تولیدی دیگر منحصر بود اما امروز صادرات غیر نفتی 57 برابر افزایش پیدا کرده و تولید محصولات پتروشیمی 30 برابر شده است.

 دستاوردهای دفاعی و نظامی کشور فوق العاده است

رهبر معظم انقلاب اسلامی دستاوردهای دفاعی و نظامی کشور را فوق العاده دانستند و افزودند: کشوری که از لحاظ نظامی قبل از انقلاب وابسته محض به خارج، آن هم به دشمنانی مثل امریکا بود، امروز فعالیت هایش چشم دشمن را می زند و او را خشمگین می‌کند. 

 حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه سخنانشان در حرم مطهر رضوی در تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی، افزودند: تعداد دانشجویان در پیش از انقلاب حدود دویست هزار نفر بود اما امروزه نزدیک 5 میلیون نفر مشغول تحصیل هستند. 

 رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: مقالات علمی کشور بعد از انقلاب 16 برابر شده و فعالیت های علمی و فناوری آن فراوان است. 

 ایشان شاخص ها در زمینه توسعه اجتماعی و انسانی را بسیار بالا دانستند و افزودند: در زمینه خدمات رسانی به مردم مثل برق، گاز، تلفن و آبادی روستاها آمار بسیار خوب و مژده بخش است.

 هر جا مدیریت انقلابی داشتیم کارها پیش رفته است

رهبر معظم انقلاب با تاکید بر اهمیت مدیریت انقلابی فعال در کشور، فرمودند: ضعف‌هایی داشتیم که کم نبوده است و من از ضعف های فعالیت مسئولان کل کشور ازجمله خود این حقیر آگاه هستم.

 حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه بیانات خود در حرم رضوی، افزودند: ضعف‌های بسیاری وجود دارد که مربوط به خود ماست.

 رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: هر جا مدیریت انقلابی فعال و پر تحرک داشتیم کار پیش رفته است و هر جا مدیریت ضعیف و کم تحرک داشتیم کارها یا متوقف شده یا انحراف پیدا کرده است.

 ظرفیت‌های کشور بالاست؛ آینده کشور روشن است

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر ظرفیت‌های بالای کشور، گفتند: اگر امیدواری هایی را ابراز می کنیم با تکیه بر ظرفیت های کشور است. 

 حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه سخنرانی خود در حرم رضوی، افزودند: با قاطعیت عرض می کنم اگر مدیریت در بخش های مختلف متدین، انقلابی و کارآمد باشد، همه مشکلات کشور حل می شود و ما مشکل غیرقابل حل نداریم. 

 ایشان خاطرنشان کردند: از نظر نیروی انسانی 5 میلیون دانشجو داریم که ثروت عظیمی است؛ علاوه بر آن 10 میلیون دانش آموخته دانشگاهی داریم. 

 رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: 33 میلیون جوان در سن کار یعنی از 15 تا 40 سال داریم. 

 ایشان با بیان اینکه جمعیت کشور حدود یک صدم جمعیت دنیاست، فرمودند: اما منابع کشور در اغلب موارد از یک صدم دنیا بیشتر است. 

 حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: در منابع زیرزمینی از نظر مجموع ذخایر نفت و گاز در مقام نخست قرار داریم و از نظر منابع گاز با گزارش های تازه ای که منتشر شده است ما مقام اول را در دنیا داریم. 

 ایشان افزودند: این کشور، کشور ثروتمندی است و بی خود نیست که سلطه گران چشم طمع بدان دوخته اند اما این آرزو را به گور خواهند برد.

 

 امنیت ملی، سلامت و رفاه عمومی می خواهیم

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه برای ملت ایران امنیت ملی، سلامت و رفاه عمومی می‌خواهیم، خاطرنشان کردند: ‌برای ملت ایران  پیشرفت همه جانبه، استقلال از قدرت های سلطه گر و نجات یافتن از آسیب های اجتماعی می خواهیم و آن وقتی ملت به آسایش خواهد رسید که این مواد در داخل کشور تأمین شود.

 

 امنیت ملی، سلامت و رفاه عمومی می خواهیم

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه بیاناتشان در حرم رضوی، افزودند: بدون یک اقتصاد قوی این ها به دست نمی‌آید ما به اقتصاد و تولید قوی به همراه مدیریت قوی نیاز داریم.

 رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: بدون اقتصاد قوی نمی‌توان به عزت و امنیت مستمر رسید، باید این چیزها را تأمین کنیم، بدون اتحاد ملی و پیوند عمومی ملت با نظام این خواسته‌ها به دست نمی‌آید.

 رهبر معظم انقلاب اسلامی خلأهای اقتصادی کشور را بزرگ توصیف کردند و فرمودند: یکی از این خلأها و حفره‌ها، موضوع بیکاری و به خصوص بیکاری جوانان تحصیل کرده است.

 

 یکی از این خلأها و حفره‌ها، موضوع بیکاری است

حضرت آیت الله خامنه‌ای در ادامه فرمایشاتشان در حرم رضوی درباره مشکل معیشتی طبقات ضعیف جامعه نیز، افزودند: ما اطلاعات را دائم دنبال می کنیم و از وضع مردم در بخش های مختلف کشور مطلع می شویم؛ مردم از لحاظ معیشت دچار مشکل هستند و همین موارد آثار سوء فرهنگی و اجتماعی دارد که دشمن هم روی این مسائل تمرکز و فعالیت می کند.

 

آمارهای رسمی انسان را قانع نمی کند

 رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: صاحب نظران اقتصادی، مشکل عمده کشور را در رکود تولید و بیکاری می بینند و حق هم با آن‌هاست.

 

حرکت عمومی باید به سمت رفع مشکلات اقتصادی باشد

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه آسیب شناسی خلاء های اقتصادی کشور خاطرنشان کردند: آمارهای رسمی انسان را قانع نمی کند که حرکت عمومی به سمت رفع مشکلات است و تلاش ها باید افزایش یابد.

 حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه بیاناتشان در حرم رضوی، فرمودند: برخی از شاخص ها ازجمله شاخص تورم کاهش داشته که خوب است اما شاخص بیکاری افزایش داشته است، همچنین رشد اقتصادی مثبت اما رشد سرمایه گذاری منفی است. 

 ایشان فرمودند: در بخش نفت نیز پیشرفت داریم اما در بخش معدن و مسکن عقب رفت داشته ایم.

 

مطالبه بنده تکیه بر تولید داخلی است

 رهبر معظم انقلاب در ادامه بیاناتشان در حرم رضوی تاکید کردند: نقطه اولویت دار و کلیدی برای آینده کشور، تولید ملی و تولید داخلی است و مطالبه بنده تکیه بر روی تولید داخلی است. 

 حضرت آیت الله خامنه‌ای تولید داخلی را به مثابه کلیدواژه خواندند و تأکید کردند: این‌ها را می‌گوییم تا مسئولان روی آن تکیه کنند و افکار عمومی مردم هم بر همین مبنا مطالبه گر باشد.

 ایشان به 10 فایده رونق تولید اشاره فرمودند و رونق اشتغال، شکوفایی استعدادها، ابتکار جوانان، مصرف نشدن ارز با اهمیت کشور، به کار افتادن پس اندازهای راکد و جهش صادراتی را نمونه هایی از فواید و آثار رونق تولید برشمردند. 

 

به رخ کشیدن مارک های خارجی از بلاهای اجتماعی و اخلاقی است

 رهبر معظم انقلاب اسلامی  کمرنگ شدن مسابقه به رخ کشیدن نشان های خارجی را از دیگر فواید رونق تولید داخلی خواندند و فرمودند: یکی از بلاهای اجتماعی و اخلاقی ما این است که نشان های (مارک های) خارجی را به رخ هم می کشیم.

 ایشان در ادامه از بین رفتن و یا کم شدن مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی، رفع اعتیاد و رفع معضل تأخیر ازدواج، ایجاد نشاط ملی و به کار افتادن ظرفیت های معدنی کشور را نیز از دیگر فواید رونق تولید ملی برشمردند.

 رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه تولید امکاناتی لازم دارد، در پاسخ به این پرسش که آیا در کشور این امکانات را داریم، فرمودند : پاسخ این است که ما این امکانات را داریم و این امکانات عمدتاً نیروی انسانی، مهارت و ابزار کار پیشرفته است.

 حضرت آیت الله خامنه ای در دادامه بیاناتشان در حرم رضوی، خاطرنشان کردند: 33 میلیون نفر از جمعیت کشور در سنین کار هستند، تعداد متخصصان مهندسی درکشور ما جزو اولین ردیف ها در کشورهای دنیاست.

 حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: سرمایه از چیزهای لازمه تولید است، علاوه بر امکانات شخصی، دولت توانسته صندوق توسعه ملی را به وجود بیاورد که معنای این صندوق این است که هر ساله از درآمد نفت کشور یک درصدی کنار گذاشته شود که این رقم در ابتدا 20 درصد بود و بنا شد هر ساله 3 درصد به آن اضافه شود اگر این 3 درصد تاکنون اعمال می شد امسال 36 درصد باید صرف صندوق توسعه می می شد.

 رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: اگر کشوری اقتصاد خود را از نفت جدا کند و دارای نفت باشد آن کشور قطعاً پیشرفت چند برابری خواهد کرد.

 حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: در سال 94 مسئولان دولتی اظهار ضرورت کردند که با اختیارات رهبری آن 20 درصد صندوق توسعه ملی افزایش نداشته باشد و ما هم قبول کردیم که همان 20 درصد را به صندوق اضافه کنند.

 

جوانان می توانند بسیاری از مشکلات ما را حل کنند

رهبر معظم انقلاب با اشاره به اینکه جوانان می‌توانند بسیاری از مشکلات ما را حل کنند، تاکید کردند: جوان ایرانی که توانست در مدت کوتاهی غنی سازی اورانیوم از 3 و نیم درصد را به 20 درصد برساند به راحتی می‌تواند این غنی سازی را تا 99 درصد هم برساند. 

 حضرت آیت الله خامنه‌ای در ادامه فرمایشاتشان در حرم رضوی فرمودند: این کار مشکل بود اما جوانان ما توانستند این مسیر را طی کنند.

 ایشان خاطرنشان کردند: جوانی که قادر است در ساخت موشک و هواپیما در تحریم های سخت به آن موفقیت ها دست یابد، به گونه ای که اعتراف مقامات نظامی صهیونیست را برانگیخته و می گویند با ایرانی‌ها دشمن هستیم اما نمی‌توانیم آن‌ها را تحسین نکنیم؛ آیا این جوان نمی‌تواند در زمینه‌های دیگر کشور را پیشرفت دهد؟

 

رونق تولید در کشور نیازمند مدیران کارآمد و بانشاط است

رهبر معظم انقلاب در ادامه تشریح ملزومات رونق تولید در کشور، فرمودند: از مسئولان رده بالای کشور می خواهم برای بخش هایی که با تولید ارتباط پیدا می کند مدیرانی کارآمد، بانشاط و قوی انتخاب کنند.

 حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه بیاناتشان در حرم رضوی، افزودند: همکاری صنعت و دانشگاه که در بخش های نظامی بهتر صورت گرفته است، هم برای دانشگاه ها و هم برای پیشرفت علم و صنعت خوب است و ما در بحث تولید با وجود نیروی انسانی خوب و ابزارهای پیشرفته، مشکلی از باب امکانات نداریم. 

 رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: تولید، عملی است و امکانات آن در کشور وجود دارد اما مسئولان سه قوه باید وظایف خود را انجام دهند تا تولید رونق پیدا کند و ما در این بخش  بن بست نداریم و راهی نیست که نتوانیم حرکت کنیم و باید به خودمان تحرک ببخشیم.

 ایشان انتصاب مدیران کارآمد، بانشاط و قوی را به مسئولان رده بالای کشور توصیه و تاکید کردند: باید مردم را در کار تولید به میدان کشاند.

 رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه به نقش مردم در دوران جنگ و دفاع از کشور اشاره و خاطرنشان کردند: در همه کشورها کار جنگ و دفاع از مرزها به عهده دولت ها و ارتش هاست اما جمهوری اسلامی ایران با مدیریت درست و گزینش های صحیح توانست مردم را بسیج و وارد میدان کند و جنگ را ببرد.

 حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: کار اقتصادی به طریق اولاست و اگر مردم را در زمینه مسائل اقتصادی وارد کنیم ، تولیدمان شکوفا خواهد شد.

 

احساس مسئولیت مردم در حمایت از تولید داخلی مهم است

رهبر معظم انقلاب با تاکید بر نقش مهم مسئولان در رونق تولید در کشور، خاطرنشان کردند: احساس مسئولیت آحاد مردم نیز  از مسائل مهم در تولید داخلی است.

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه فرمایشاتشان در حرم رضوی، فرمودند: کار فقط بر عهده مسئولان نیست بلکه مردم نیز در این زمینه مسولیت بر عهده دارند.

 ایشان با تاکید بر اهمیت مصرف کالای تولید داخلی، فرمودند: چرا مردم به مصرف تولیدات داخلی کم توجهی می کنند؟ مصرف کننده ایرانی برای تولید داخلی ارجحیت قائل باشد و دنبال نام خارجی ندود. 

 حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: جوان‌های ما دنبال کار باشند، بی حالی و بی مسئولیتی وجود نداشته باشد، باید احساس مسئولیت کنند. 

 ایشان تأکید کردند: برخی صادرکننده‌ها، مشتری خارجی را نسبت به تولید داخلی بدبین می کنند، صادرات ما باید نمودار حسن عمل و صحت عمل ایرانی باشد.

 گسترش بازارهای هدف راهبرد اصلی است

رهبر معظم انقلاب یکی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را گسترش طرف‌های صادراتی خواندند و فرمودند: ما نباید در این بخش به 5 - 6 کشور اکتفا کنیم و در این بخش نیازمند تحرک مسئولان در بحث سیاست خارجی و دیگر بخش ها هستیم.

 حضرت آیت الله خامنه‌ای موضوع صادرات را از دیگر الزامات مورد توجه مسئولان در بخش تولید خواندند و تاکید کردند: گزارشی از مسئولان دولتی به دستم رسید که متأسفانه عمده صادرات کشور ما با 5 - 6 کشور است و این خطا و خلاف اقتصاد مقاومتی است.

 ایشان در ادامه موضوع امنیت سرمایه گذاری برای ارتقای تولید را هم از وظایف ضابطان قوه قضاییه و نیروهای امنیتی خواندند و خاطرنشان کردند: از دیگر الزامات مسئولان در بحث ارتقای تولید، ثبات سیاست هاست چرا که نباید قوانین دائماً در تغییر باشد و باید ضمن اینکه هر روز قوانین جدیدی تصویب نکرد، مقررات دست و پا گیر را هم از سر راه برداشت.

 رهبر معظم انقلاب افزودند: مسئله امنیت اقتصادی و سرمایه گذاری برای ما مهم است و گاهی اوقات در این زمینه ها کوتاهی کرده ایم و مثلاً در یک نقطه کشور سر و صدایی می شود و صدا و سیما هم ورود می کند و مردم پول و اندوخته و طلای خود را صرف آن می کنند و بعد معلوم می‌شود تقلب بوده است.

 

واردات کالاهای تولیدی در داخل، حرام شرعی و قانونی است

 ایشان در ادامه تبیین راه‌های توسعه و رونق تولید داخلی، تاکید کردند: واردات کالاهایی که در داخل تولید می شود بایستی یک حرام شرعی و قانونی شناخته شود. 

 حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه سخنرانی در حرم رضوی، فرمودند: آنچه در داخل تولید می شود از خارج وارد نشود.

 ایشان خاطرنشان کردند: ورود برخی محصولات مایه شرمندگی است و نباید بگذاریم این روند ادامه یابد. 

 رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: برخی کالاهای اساسی امکان تولید در داخل را دارد که نباید وارد شود. 

 حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودن: شنیده‌ایم علوفه را وارد می‌کنند، هنگامی که پرس و جو کردیم گفتند فلان مواد برای تولید علوفه نیاز است که در داخل تولید نمی شود، خُب بروید تولید کنید.

 رهبر معظم انقلاب اسلامی با انتقاد از آمار بالای قاچاق کالا، گفتند: گفته می‌شود 15 میلیارد دلار صرف قاچاق می‌شود که البته این عدد حداقل است و ارقامی تا 20 الی 25 میلیارد دلار هم اعلام می‌شود.

 حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه فرمایشاتشان در حرم رضوی، افزودند: این‌ها ضربه به اقتصاد کشور است.

 مسئولان با باندهای قاچاق مبارزه کنند

 ایشان با تأکید بر اینکه باید جلو قاچاق گرفته شود، فرمودند: مسئولان مبارزه با قاچاق سوراخ دعا را گم نکنند، می‌گوییم بروید با باندهای قاچاق مبارزه کنید، من می‌گویم از مبادی رسمی کشور جنس قاچاق وارد می‌شود، کسی که مأمور این کار است خیانت نمی کند، کوتاهی می شود.

 رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: به بنده گزارش می شود در بندر مشخصی روزانه 3 تا 5 هزار کانتینر وارد کشور می شود که از مجموع این تعداد 150 کانتینر فقط بازدید می شود، چرا ‌بقیه بازدید نمی‌شود؟ وقتی به انبار می رود معلوم می‌شود که جنس قاچاق از مبادی رسمی کشور وارد شده است، حال آنچه از مرزهای غیررسمی یا مناطق آزاد وارد کشور می‌شود بحث دیگری است که باید جلو قاچاق گرفته شود و می توانیم، به رئیس جمهور هم تذکر داده ام.

 حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: کسانی که صاحب نظرند و مطلع هستند گفتند می توانیم تجهیزاتی بیاوریم که کانتینر را در حال عبور بازدید کند بدون آنکه احتیاجی به توقف کانتینر باشد، مسئولان ابزار را فراهم کنند، اگر لازم است بخرند یا وارد و یا تولید کنند.

 رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان اینکه می توانیم جلو قاچاق را بگیریم، فرمودند: مقصود ما مبارزه اینگونه با قاچاق است نه اینکه بروند بازار رضای مشهد سراغ فلان انگشتر فروش نقره ای که تو قاچاق وارد کرده ای یا دم مرز فلان خانواده مختصر جنس کوچکی را از این طرف مرز به آن طرف مرز می برد و زندگی خود را می گذراند سراغ او برویم مسئله این ها نیست، مسئله آن حرکت عظیم قاچاق است.

 نتیجه انتخابات ملت هر چه باشد معتبر و قانونی است

 رهبر معظم انقلاب پس از تبیین راهبردها و ملزومات مورد نیاز برای توسعه و رونق تولید داخلی به موضوع انتخابات اشاره و تاکید کردند: انتخابات در کشور ما بسیار مهم است، نه فقط انتخاب ریاست جمهوری بلکه انتخابات مجلس و شوراها هم همین طور است. 

 حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه بیاناتشان در حرم رضوی، افزودند: انتخابات یکی از دو رکن مردم سالاری دینی است.

 رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: ما به برکت انتخابات به دنیا فخر می فروشیم و انتخابات مایه عزت ملی است. 

 انتخابات در کشور ما بسیار مهم است

 ایشان  گفتند: صاحب نظران دنیا در مقابل فکر مردم سالاری دینی مجذوب شدند، مردم سالاری دینی همان جمهوری اسلامی است که امام بزرگوار آن را وارد کرد و ملت ها را در تمام دنیا مجذوب خود کرد.

 رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه تبیین موضوع مهم انتخابات در کشور، تاکید کردند: من در انتخابات دخالت نمی کنم اما اگر کسی بخواهد رأی مردم را بشکند، دخالت می کنم. 

نتیجه انتخابات مردم هر چه که هست باید تحقق پیدا کند

حضرت آیت الله خامنه‌ای در ادامه سخنانشان در حرم رضوی، شرکت عموم مردم را در انتخابات در درجه نخست اهمیت خواندند و افزودند: این مهم ترین خواسته ماست. 

 ایشان، عمل براساس مُرّ قانون را در انتخابات ضرورتی دانستند و تأکید کردند: نتیجه انتخاب ملت هرچه باشد، معتبر و قانونی است. 

 رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: بنده در انتخابات دخالت نمی کنم و فقط یک جا دخالت می کنم و آن جایی است که کسانی بخواهند در مقابل رأی و انتخاب مردم بایستند و مزاحمت ایجاد کنند و رأی مردم را بشکنند.

 رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه امروز انتخابات مایه عزت ملی، مایه تقویت ملت ایران و مایه آبروی ملت ایران است،‌ خاطرنشان کردند : آنجایی که در امر انتخابات دخالت می کنم و می ایستم، در مقابل مخالفان و معارضان انتخابات است. 

هرکسی بخواهد با نتیجه آرای ملت دربیفتد در مقابلش می ایستم

 حضرت آیت الله خامنه ای در فرازهای پایانی فرمایشاتشان در حرم رضوی، افزودند: هر کس بخواهد با نتیجه آراء ملت دربیفتد بنده در مقابلش می‌ایستم. 

 رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند:‌ در سال های گذشته و انتخابات گذشته از جمله سال‌های 76، 84، 88 و 92 هم همینطور بوده است، بعضی در مقابل چشم مردم بوده و مردم از آن مطلع شدند و برخی را هم مردم مطلع نشدند اما این حقیر در جریان قرار گرفتم.

 حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: در همه سال‌هایی که شمردم کسانی بودند که می‌خواستند در مقابل انتخابات بایستند، در سال 88 آشکار شد، آمدند در میدان و اردوکشی کردند و در سال‌های دیگر به شکل دیگری که در همه این سال‌ها بنده ایستادم و گفتم نتیجه انتخابات هر چه هست باید تحقق یابد. 

 رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: آنجایی که بنده دخالت می‌کنم در مقابل مخالفان و معارضان انتخابات است اما در بقیه امور در انتخابات باید به مُرّ قانون عمل شود و مردم تشخیص دهند.

 حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: پیش بینی بنده است که به توفیق الهی انتخابات پرشور و فراگیری خواهد بود و امیدواریم نتیجه انتخابات چه در شوراها و چه در ریاست جمهوری رضای الهی و موجب سعادت ملت ایران باشد. 

 ایشان فرمودند: انتخابات را خوب برگزار کنید ملت سرافراز خواهد شد، ملت با انتخابات خوب پیش خواهد رفت و دشمن هم به توفیق الهی هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

 پیش از آغاز بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی ضمن عرض خیر مقدم، از فعالیت‌ها و برنامه‌های این آستان گزارش ارائه کرد.

آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: فاطمه الزهرا (سلام الله علیها )کوهدشت [عضو] 
5 stars

جانم فدای رهبر

1396/01/02 @ 08:03


فرم در حال بارگذاری ...