« مسابقه بزرگ کتابخوانی گفتمان مهدویتنگاهتان، نگاه ولی تان باشد. »

بدترین شیطان

نوشته شده توسطرحیمی 23ام اردیبهشت, 1395

 حضرت ‌آیت الله سبحانی گفت:

اگر عقل مأمور هوا و هواس شد بدترین شیطان و شر محسوب می شود، بدترین جنبنده بر روی زمین کسی است که عقل خود را در اختیار هوا و هوس بدهد و با یک بمب اتمی هزاران نفر را به قتل می رسانند.

آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام علی علیه السلام گفت: امتیاز انسان به عقل است، روزی پزشکی سوئدی خدمت آیت الله بروجردی رسید و پرسید اسلام چرا الکل را حرام کرده است، ایشان فرمود امتیاز انسان با عقل است و الکل عقل را از بین می برد.

وی افزود: تمام سرمایه انسان عقل است یعنی عقل و انسان با یکدیگر مساوی هستند، به اندازه ای نفس و عقل انسان شریف است که خداوند به آن سوگند یاد می کند، عقل در صورتی راهنمای انسان است که مستقل و آمر باشد نه این که مأمور شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که اگر عقل تابع هوا هوس شود انسان به مشکل می خورد، اظهار داشت: در جریان زلیخا و یوسف هوا و هوس عقل زلیخا را مسخر کرده بود اما حضرت یوسف از عقل خود به درستی استاده کرد؛ بنابراین عقل سرمایه است به شرطی که آمر باشد.

وی ادامه داد: اگر عقل مأمور هوا و هواس شد بدترین شیطان و شر محسوب می شود، بدترین جنبنده روی زمین کسی است که عقل خود را در اختیار هوا و هوس بدهد و با یک بمب اتمی هزاران نفر را به قتل می رسانند.

حضرت آیت الله سبحانی با گرامیداشت اعیاد شعبانیه ابراز داشت: امام حسین علیه السلام ، امام سجاد علیه السلام و حضرت عباس نمونه ها و الگوهایی برای زندگی هستند، پیامبر اکرمصلی الله علیه و آله پایه گذار اسلام است اما معماری که این بنا را حفظ کرد حسین بن علی علیه السلام است.

وی عنوان کرد: برخی تصور می کنند که امام سجاد علیه السلام صرفا دعا می خواند و بس، مسأله فقط دعا نیست بلکه حضرت در این ادعیه بسیاری از معارف را بیان می کنند، بسیاری از معارف شیعی در صحیفه سجادیه وجود دارد که بشر با عقل خود نمی تواند به همه آنها دست پیدا کند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: امام سجاد علیه السلام درباره حضرت عباس فرمودند که برای عموی من عباس در روز قیامت جایگاه و مقامی وجود دارد که همه شهدا به آن غبطه می خورند.

منبع:خبرگزاری رسا

 

آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(2)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
2 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: متین [عضو] 
5 stars

سلام و احترام .
گاهی اوقات مطالب اینقدر فوق العاده و عمیق است که نمی توان چیزی گفت .
استفاده بردم . ممنون از مطالب بسیار زیبای شما .

1395/02/25 @ 02:39
نظر از: محبوبه رحیمی [عضو] 
5 stars

سلام
وبلاگ خیلی خوب و سازنده ایی دارید.
به وبلاگ بنده نیز سر بزنید و با نظرات سازنده تان ما را راهنمایی کنید ممنونم .
http://basaer.kowsarblog.ir/

1395/02/24 @ 00:35


فرم در حال بارگذاری ...