« نگاهتان، نگاه ولی تان باشد.حکم حبس زوج در صورت نپرداختن مهریه »

امام زین العابدین علیه السلام از طریق ادعیه به دنبال احیای جامعه اسلامی بود

نوشته شده توسطرحیمی 23ام اردیبهشت, 1395

امام سجاد

 

عضو انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم گفت: امام سجاد علیه السلام به وسیله ادعیه و مناجات در زمانه پرخفقان بنی امیه به دنبال احیای جامعه اسلامی و زنده نگه داشتن مکارم اخلاقی بود.

حجت الاسلام و المسلمین سید قاسم رزاقی ضمن تبریک فرارسیدن پنجم شعبان المعظم ، سالروز ولادت با سعادت امام علی بن الحسین علیه السلام ابراز داشت: امروز همه حوزویان و ارادتمندان به دستگاه اهل بیت علیه السلام وظیفه دارند که جامعه به ویژه نسل جوان کمتر آگاه را با سیره و سبک زندگی حضرات معصومین علیه السلام از جمله امام سجاد علیه السلام آگاه کنند.

وی افزود: دوران امام سجاد علیه السلام به ویژه پس از ماجرای کربلا یک دوران خاصی است به این خاطر که به جهت خفقان و ظلم شدید امویان ، اجازه فعالیت راحت و آزاد به امام داده نمی شد و لذا ایشان از طریق دعا و مناجات و با کارهای فرهنگی خاصی به دنبال روشنگری مردم و هدایت عامه بودند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ادامه داد: نگاهی عمیق به کتاب شریف صحیفه سجادیه و دیگر ادعیه و آثار برجای مانده از حضرت به خوبی نشان می دهد که ایشان چه معارف عمیقی را به مردم منتقل می کردند و چگونه به هدایت جامعه پرداختند.

وی افزود: متاسفانه برخی جاهلانه یا مغرضانه این گونه وانمود می کنند که سیدالساجدین علیه السلام به دلیل بیماری و یا مسائل پیش آمده در کربلا، از مباحث سیاسی و اجتماعی روزگار خویش کاملاً فاصله گرفتند و حال آن که به هیچ وجه این طور نیست، چه آن که اساساً شیوه حرکتی حضرت به جهت تفاوت شرایط، تا حدودی متفاوت از قیام پدر بزرگوارش امام حسین علیه السلام بوده است.

این محقق و پژوهشگر حوزوی خاطرنشان کرد: تبیین و ترویج مبانی فکری و اعتقادی اسلام ناب محمدی(ص) و شیعه علوی و نیز تلاش برای نجات اخلاقی و مذهبی جامعه اسلامی از انحطاط و تباهی از طریق تعمیق معنویت و بصیرت و به ویژه استفاده از ظرفیت عظیم دعا و مناجات، از جمله راهبردهای مهم امام سجاد علیه السلام در هدایتگری مردم می باشد.

منبع:خبرگزاری «حوزه»

نظر از: محبوبه رحیمی [عضو] 

سلام ومن الله توفبق
خیلی خیلی جالب و بروز بود ممنونم
پروردگار اجرتان دهد

1395/02/23 @ 16:02
نظر از:  

یا سیدالساجدین…

به چشم زمین تا كه مهمان شدی
به عمر پدر راحت جان شدی

تو از مادری آریایی نژاد
و از ما و فرزند #ایران شدی

عجم با تو شانی دگر یافت چون
تو فامیل با شهر سلمان شدی

پر از لحظه های ركوع و سجود
و تندیس خاكی ایمان شدی

تو هستی؛ قناعت چه معنا دهد
مگر نه كه لبریز احسان شدی

كریمانه ما را بخر حضرتا
تو كه آبروی كریمان شدی

نوشتم كه مهتاب من آمده
#علی_ابن_ارباب من آمده

سلام علیکم
التماس دعا مهربانم

1395/02/23 @ 13:14


فرم در حال بارگذاری ...