« ​فصلی از عمر ورق خورد و نگفتم از توسرنوشت شگفت آور دو بانوی رجال شناس »

با اخلاق و برخورد های شایسته خود معرِّف حوزه باشید.

نوشته شده توسطرحیمی 22ام فروردین, 1395
آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه  در بازدید از معاونت امور مالی حوزه گفت: باید برای خدمت به حوزه و طلاب اقدام بسیار جدی و عملی کرد و همه تلاش خود را بکار بگیریم تا هیچ کاری مورد غفلت قرار نگیرد.

 آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری با حضور در ساختمان معاونت اداری مالی حوزه های علمیه و ضمن بازدید از بخش های مختلف این معاونت  با تبریک حلول ماه رجب و سالروز ولادت امام محمد باقر علیه السلام  گفت: امام باقر علیه السلام فرمودند:«الکَمالُ کُلُّ الکَمالِ اَلتَفَقَّهُ في الدّين وَ الصَّبرُ عَلی النائِبَة وَ التَقديرِ المَعيشَة »کمال و بلکه همه  کمال انسانی در سه چیز است: دانا بودن در دین و احکام آن، شکیبا بودن در ناراحتی ها و مصائب و برنامه ریزی درست در اقتصاد زندگی؛ بنابراین اگر انسان می خواهد به کمال برسد باید نسبت به مسائل دین فهم عمیق و در برابر مشکلات و سختیها، صبور و بردبار باشد و براساس کسب و در آمد خود، زندگی را تنظیم کند.

 مدیر حوزه های علمیه  با بیان اینکه شناخت و تقفه در دین، مقدمه عمل است بیان داشت: در سال جدید که از سوی رهبر انقلاب به اقدام و عمل در موضوع اقتصاد مقاومتی نام گذاری شد را باید  بسیار جدی  گرفت و  این اقدام و عمل را تنها اختصاص به مسئله خاصی ندانیم، بلکه باید در همه زمینه ها از جمله  اخلاق، رفتار و برخورد با خانواده  به اجرا در بیاوریم.

 آیت الله حسینی بوشهری گفت: باید برای خدمت به حوزه  و طلاب اقدام بسیار جدی و عملی کرد و همه تلاش خود را بکار بگیریم تا هیچ کاری مورد غفلت قرار نگیرد، باید برای پیشرفت در کارها برنامه ریزی دقیق داشته باشیم و این پیشرفت  در همه زمینه ها حاصل شود.

 معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه کسی که در حوزه مشغول فعالیت و خدمت رسانی به طلاب و سربازان حضرت ولی عصر(عج) است، انتظارات در مسائل مختلف از او به خصوص در حوزه رفتاری و برخورد با ارباب رجوع  بسیار زیاد است، اظهار داشت: سعی کنید با اخلاق و برخورد های شایسته خود، معرِّف حوزه باشید.

 آیت الله حسینی بوشهری بیان داشت: اگر انسان برای فعالیت روز مره خود برنامه ریزی دقیق و حساب شده داشته باشد، قطعا همه کارها سریع پیش خواهد رفت و هیچ فعالیتی زمین نخواهند ماند.

 امام جمعه قم افزود: حقیقتا انتظار از کسی که در حوزه درحال خدمت رسانی است بسیار بالااست، امانتداری و پاک دستی، الگو بودن، با انگیزه دینی و الهی کار کردن، راز دار بودن با دقت کار کردن باید از شاخصه های مهم کارمند حوزه باشد.

  منبع:خبرگزاری «حوزه»


فرم در حال بارگذاری ...