« مداحی شب چهارم صفر 1394 با نوای سید مجید بنی‌فاطمه + دانلود«تقیه» جزء آداب زیارت کربلاست. »

با چه نیتی به راهپیمایی اربعین برویم؟

نوشته شده توسطرحیمی 26ام آبان, 1394

 

زمانی که برای زیارت امام حسین علیه السلام در ایام اربعین عازم کربلا می شویم نباید نیتمان به منظور عزاداری چهلمین روز شهادت حضرت علیه السلام باشد چرا که چنین نیتی صحیح نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم رمضانی‌نژاد، استاد حوزه و دانشگاه  با اشاره به لزوم انتخاب نیت درست و صحیح برای شرکت در مراسم اربعین حسینی گفت: زمانی که برای زیارت امام حسین علیه السلام در ایام اربعین عازم کربلا می شویم نباید نیتمان به منظور عزاداری چهلمین روز شهادت حضرت علیه السلام باشد چرا که چنین نیتی صحیح نیست.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم به این نیت اقدام کنیم و برای شهادت امام حسین علیه السلام مراسم سوم یا چهلم بگیریم برای سایر اهل بیت علیه السلام نیز باید چنین کاری را انجام داد.

حجت‌الاسلام رمضانی‌نژاد تصریح کرد:

جابربن عبدالله انصاری در بیست صفر اولین زیارت از قبر سید‌الشهدا علیه السلام را انجام داد و اگر ما می‌خواهیم به زیارت امام علیه السلام برویم باید نیتمان این باشد که سالگرد اولین زیارت را ادا کنیم و همچنین سومین روز از شهادت حضرت علیه السلام ، باید نیتمان دفن شهدای کربلا پس از سه روز باشد.

وی گفت:

زیارت اربعین یاد‌آوری مجاهدت امام حسین علیه السلام در برابر کفر، ظلم و ستم بوده و پیوند دهنده شیعیان با یکدیگر است و به ما یاد می‌دهد که چرا امام حسین علیه السلام جهاد کردند و به شهادت نائل شدند.

حجت‌الاسلام رمضانی نژاد خاطرنشان کرد: حضور جمعیت میلیونی زائران در مراسم اربعین که با نیت واحد قدم در مسیر کربلا می‌گذارند تا به زیارت سرور و سالار شهیدان حسین بن علی علیه السلام بروند، نشانه‌ای از عظمت و اقتدار تشیع است.

باشگاه خبرنگاران جوان

نظر از: ashraf [بازدید کننده]
ashraf

باید نیتمان این باشد که سالگرد اولین زیارت را ادا کنیم و همچنین سومین روز از شهادت حضرت علیه السلام ، باید نیتمان دفن شهدای کربلا پس از سه روز باشد…

سلام من دقیقا این قسمت رو متوجه نشدم … میشه توضیح بدید

1394/08/26 @ 19:21


فرم در حال بارگذاری ...